    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Date: Tue, 27 Aug 2013 20:50:40 +0200

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:521c80e0$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na chłopski rozum kogoś kto nie jeździł z dzieckiem za granicę, różnica
    > jest taka czy się wzbudzi zaufanie policjanta czy nie.

    I to zaufanie tego policjanta ma wzbudzić obcojęzyczny dokument?

    > Był taki przypadek, że znajomemu w środku miasta zginęło dziecko. Tj -
    > odwrócił głowę na chwilę, odwrócił z powrotem, syna brak. Odnalazł się
    > kilka km dalej. Policja wspominała coś o powiadomieniu opieki społecznej,
    > ale jak zobaczyła że kilkuletnie dziecko ma wyrobiony dowód osobisty, to
    > od razu znajomy przeskoczył z przegródki "nieodpowiedzialny gnój - mieć
    > na oku" do przegródki "odpowiedzialny rodzić - pomoóc".

    Tu już zaczynasz po prostu bajki pisać. Oczywiście nie mogę wykluczyć, ze
    zaufanie jakiegoś tam policjanta wzbudzie nakrycie głowy rodzica w posatci
    czapki z pomponem akurat, ale czyż w konsekwencji tego wszyscy wyjeżdżający
    za granicę koniecznie mają się w ten gadżet wyposażyć?

    > Przepisy przepisami a najważniejsze jest wrażenie które się zrobi na
    > linii piewszego kontaktu z waaadzą.

    To ja proponuję koniecznie wozić kwit z pralni w Pekinie. Też go nikt nie
    zrozumie, a jak odjazdowo wygląda i jakie zaufanie budzi?!