  • 11. Data: 2007-07-12 13:50:57
    Temat: Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa"
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 12.07.2007 MAc <m...@t...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > 26.par.1.KK Nie popełnia przestępstwa, kto działa w celu uchylenia
    > bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego jakiemukolwiek dobru
    > chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć,
    > a dobro poświęcone przedstawia wartość niższą od dobra ratowanego.

    Zapomniales dodac ":)" pod koniec czy sobie kpisz?

    --
    Tomasz Trystula

  • 12. Data: 2007-07-12 14:23:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Sowiecki Agent" <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:f74q5s$r7r$1@inews.gazeta.pl...
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,43084
    95.html?skad=rss

    > Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa - powiedział
    > dziś w Poranku Radia TOK FM prof. Zbigniew Ćwiąkalski, prawnik z
    > Uniwersytetu Jagielońskiego.

    pierdoły opowiadane na potrzeby Samoobrony.

    CBA wiedziało, że dwóch ludzi chodzi i chwali się znajomościami w
    Ministerstwie rolnictwa.
    Wieć im podsunęli propozycję aby dowiedzieć się z kim tak naprawdę mają
    znajomości.
    To nie CBA zaczęło namawaić gości do przestępstwa, tylko goście sami się
    chwili że mają takie możliwości i oferowali swoje "usługi".

  • 13. Data: 2007-07-12 14:40:28
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Tomasz Trystula napisał(a):
    > Dnia 12.07.2007 MAc <m...@t...poczta.onet.pl> napisaĹ?/a:

    > Zapomniales dodac ":)" pod koniec czy sobie kpisz?

    Kpię. Ale po CBA można się wszystkiego spodziewać. Cały czas nie widać
    wad prawnych dokumentów :-)
    To jakaś paranoja, żeby za łapówkę załatwiać coś, co się "samo" załatwia
    legalnie.

  • 14. Data: 2007-07-12 15:27:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Gabryszewski wrote:

> [...]
    >
    > 1) ktoś podrabia pieczątki Burmistrza i inne dokumenty
    > 2) wiadomo już że dokumenty były fałszywe
    > 3) sprawca też jest znany (agenci CBA)
    > 4) tłumaczenie Ziobry i innych to były zwykłe działania operacyjne
    >
    > I co teraz ma zrobić prokuratura
    > a) umorzyć, brak znamion przestępstwa
    > No chyba jednak nie.
    > Ja bym się wkurzył jakby ktoś posługiwał się moim podpisem i pieczątką
    > pod lewymi dokumentami. Co miało miejsce i mogło wpędzić w niezłe
    > tarapaty tego Burmistrza.
    >
    > b) umorzyć, nie znaleziono sprawcy/ów
    > Też chyba jednak nie. Wszyscy to wiedzą CBA.

    mam wrazenie że zasady pańśtwa prawa zostały mocno przegięte

  • 15. Data: 2007-07-12 15:27:20
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości > CBA
> [...]
    > To nie CBA zaczęło namawaić gości do przestępstwa, tylko goście sami się
    > chwili że mają takie możliwości i oferowali swoje "usługi".
    Jak sobie wyobrażasz takie chodzenie ?. Po wioskach, po urzędach chodzili i
    krzyczeli głosno, ze załatwiają usługi ? Moze chodzili do bogatych
    inwestorów i proponowali swoje usługi ?. Coś sobie nie wyobrażam takiej
    sytuacji.
    ZiPi

  • 16. Data: 2007-07-12 16:00:08
    Od: Michał <n...@n...com>

    Sowiecki Agent napisał(a):
    > - Owszem, można stosować prowokację, ale wtedy, gdy istnieją uzasadnione
    > przesłanki, żeby przypuszczać, że ktoś bierze łapówki. Wtedy można tylko
    > dla zweryfikowania prawdopodobieństwa zastosować prowokację. Tutaj
    > prowokacja miała spowodować, żeby ktoś popełnił przestępstwo

    Jak na razie nie zanosi się na przedstawienie zarzutów Lepperowi, a więc
    cały szum medialny i jego odwołanie są czysto politycznym zagraniem,
    jeśli nie może w żaden sposób zapoznać się z rzekomymi dowodami i
    odeprzeć podejrzeń, które jak na razie są _pomówieniami_.

    Zaznaczam, że losy Leppera są mi obojętne.
    --
    pzdr

  • 17. Data: 2007-07-12 16:25:45
    Od: Michał <n...@n...com>

    Sowiecki Agent napisał(a):
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,43084
    95.html?skad=rss
    > Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa -

    No cóż, Lepper jest podejrzewany o korupcję przez niemogącą tego
    udowodnić pisowską policję polityczną, za to braciszek PiSowskiego
    byłego premiera zrobił interes na takie same, równiótkie 3 mln. Jakimś
    dziwnym zbiegiem okoliczności był jedynym chętnym, a ogłoszenie o
    przetargu syndyk pewnie wywiesił w ubikacji swojego gabinetu.

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20070712/POWIAT04/70711087

    sorry za czysto polityczny post, mancsp
    --
    pzdr

  • 18. Data: 2007-07-12 16:58:54
    Od: GaMar <g...@p...wstaw.kropki>

    witek pisze:

> [...]
    95.html?skad=rss

    > pierdoły opowiadane na potrzeby Samoobrony.
    >
    > CBA wiedziało, że dwóch ludzi chodzi i chwali się znajomościami w

    Ja tego nie słyszałem :)

    Ale moje pytanie zostaje.

    Burmistrz Mrągowa złożył zawiadomienie do prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa (chodzi o fałszywe dokumenty które pojawiły się w jego
    urzędzie).

    I co teraz ma zrobić prokuratura z tym zawiadomieniem ??
    Jeżeli umorzyć to na jakiej podstawie ?

    Faktem jest że jeżeli to były fałszowane dokument na potrzeby operacji
    to NIGDY nie powinny one wejść do obiegu !!!

    A co by się stało jakby osoba postronna przeczytała te dokumenty i
    stwierdziła że Burmistrz działa niezgodnie z prawem(lub na niekorzyść
    gminy). I zgłosiła się na Policję z tymi fałszywymi dokumentami.
    Burmistrz by miał spore problemy.

    Pomijam czy Lepper jest winny czy nie. Chodzi o zasady i prawo.

    GaMar

  • 19. Data: 2007-07-12 18:36:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f74q5s$r7r$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prowokacja miała spowodować, żeby ktoś popełnił przestępstwo. Uważam, że
    > tego typu działanie jest absolutnie niedopuszczalne - ocenił prof.

    Oczywiście głos tak zacnego człowieka, jak prof. Ćwiąkalski, to silny
    argument, jednak w głowę zachodzę, skąd On może wiedzieć, jakimi CBA
    dysponowało materiałami, skoro są to informacje niejawne. Reszta jego
    wywodu jest bez wątpienia słuszna, przy założeniu, że tych materiałów CBA
    nie ma. nie wiem, czy CBA ma je, czy ich nie ma, tym nie mniej wg
    posiadanej przeze mnie wiedzy prof. Ćwiąkalski też raczej taką wiedzą nie
    dysponuje.

  • 20. Data: 2007-07-12 18:43:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Oczywiście głos tak zacnego człowieka, jak prof. Ćwiąkalski, to silny
    > argument, jednak w głowę zachodzę, skąd On może wiedzieć, jakimi CBA
    > dysponowało materiałami, skoro są to informacje niejawne.

    Ano może kolejny przeciek :)
    --
    Maluch