  • 81. Data: 2013-10-14 19:57:46
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, p47 wrote:

    > A darowizna to nie?

    Nie.
    Inaczej - podaj przepis.
    Owszem, potrzebne jest "zgodne oświadczenie stron", tylko że trudno
    udowodnić, jakie ono było przy wykonywaniu przelewu "wpłata".

    > Czy w takiej sytuacji to czasem nie od sadu będzie zalezeć, do jakiej
    > kategorii te wpłatę 1 mln zakwalifikować i czy czasem wyrokując sad nie
    > będzie brac pod uwagę zarówno wszystkie okoliczności sprawy, jak
    > i wiarygodnośc oświadczeń stron?

    Sugerujesz podważenie wiarygodności "wpłacającej" przez to, że
    starała się nie zostawić śladów jednoznacznie wskazujących na
    rodzaj transakcji, właśnie w celu uniknięcia podatków?
    Naciągane - ale JEŚLI chcesz stosować taką metodę w jedną
    stronę (wobec brata), to ona działa w OBIE strony (również
    wobec siostry).

    > Tak czy inaczej sad weźmie pod uwagę, że brat, przy okazji tej transakcji juz
    > usiłował oszukać skarb państwa iłamał prawo..

    Popatrz na to inaczej: ewentualny donos siostry dokonany TERAZ
    ma na uwadze jej interes. Brat (no, jego prawnik) to sądowi wytknie
    pewnikiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2013-10-14 20:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > I pewnie zgłosił jako darowiznę, bo z nagłego pojawienia się miliona na
    > koncie nikt nie chce się tłumaczyć, a banki mają obowiązek zgłaszać takie
    > przelewy.

    W sprawie formalnej - mają, ale nie skarbówce, tylko "urzędowi od
    prania pieniędzy" czy jak mu tam.
    Czy i w jakich warunkach ów urząd może (lub powinien) się kontaktować
    z US to inna sprawa, nie wiem, ale podejrzewam że nie jest to forma
    "donosu urzędniczego".

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2013-10-14 20:10:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A jest wymóg,

    Jest.

    > żeby była pisemna, hmm?

    Nie, słabsza forma "stwierdzenia pismem" wystarczy.

    IMO "pożyczka" w tytule przelewu wypełniałaby ten warunek,
    mimo braku formy pisemnej zapis dowodziłby, że został dokonany
    przez uprawnioną osobę (bo obojętnie czy "osobowo" czy
    internetowo, z założenia dostęp ma tylko właściciel konta
    lub osoba którą do tego upoważnił, przestępstwo wykluczamy,
    bo teza że przez długi okres czasu zainteresowana nie
    zauważyła zniknięcia miliona złotych na który wzięła
    pożyczki bankowe jest absurdalne).
    Dowód przyjęcia płatności z takim tytułem bez protestu
    drugiej strony działałby i wobec niej - "pan wiedział,
    że to jest pożyczka".

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2013-10-14 20:10:59
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:07, kashmiri pisze:

    > Też dobra wskazówka, thx.

    A brat tu nie zagląda? A może tez się udziela?

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 85. Data: 2013-10-14 20:16:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > pożyczki bankowe jest absurdalne).
    > Dowód przyjęcia płatności z takim tytułem bez protestu
    > drugiej strony działałby i wobec niej - "pan wiedział,

    Hmm... Jesteś pewien? Ciekaw jestem zatem reakcji np. zakładu
    energetycznego za przelew z tytułem "pożyczka" ;)

    Albo zrób komuś numer - płacisz za coś co ci sprzedał przelewem i
    podajesz tytuł "pożyczka".

    Pamiętaj, że pożyczka powinna być uzgodniona przez obie strony.

  • 86. Data: 2013-10-14 20:18:39
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Krzysztof 45" wrote in message news:l3hc3o$p4q$2@news.vectranet.pl...

    > A brat tu nie zagląda? A może tez się udziela?

    Grono czytelników tej grupy nie wygląda na większe niż Wyborczej i Trybuny
    Ludu razem...

    Czyli - z dużym prawdopodobnieństwem nie.
    k.

  • 87. Data: 2013-10-14 20:25:14
    Temat: Re: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, kashmiri wrote:

    > Nie wiem. Ale kopia powinna być w PRISM.

    Y... Ty trollujesz, czy (biorąc pod uwagę poważnie wyglądający
    temat wątku) POWAŻNIE bierzesz pod uwagę taką możliwość, że
    "służby" (i to nie polskie!) w ogóle się PRZYZNAJĄ do zakresu
    zbieranych danych, nawet jak fakt zbierania zostanie uznany
    za udowodniony?
    Możesz uznać za pewnik pozostawianie znaczników przez
    drukarki (na wydruku). Ale ujawnienie i rozkodowanie jego
    bardzo starej postaci (hasło "żółte kropki") wynikało właśnie
    z prymitywizmu i zostało dokonane przez amatorów.
    Nie licz na więcej :> (a już szczególnie na to, że haker który
    wykradnie dane z PRIZMa ujawni akurat ten mail, zupełnie
    ignorując nieprawdopodobieństwo takiego przypadku :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2013-10-14 20:25:21
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 20:16, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > podajesz tytuł "pożyczka".
    >
    > Pamiętaj, że pożyczka powinna być uzgodniona przez obie strony.

    Jak zwykle myślenie ci się nie udaje;-) - skoro odbiorca podjął te
    kwote z tytułem "pożyczka", nie zwrócił jej nadawcy, a nawet nie zażądał
    wyjasnień, to...przyjął świadomie pożyczkę (szczególnie, jesli od wpłaty
    upłynął znaczny okres czasu i odbiorca wykonywał potem operacje na swoim
    koncie..

  • 89. Data: 2013-10-14 20:29:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, J.F wrote:

    (zupełnie offtopicznie)

    > A jakby tak to bylo w jednym wypadku drogowym, to decydowac moga
    > minuty w akcie zgonu..

    A coś nie zeżarło Ci aby art.32 KC?
    (przypadek że mamy *dwa* kolejne wypadki drogowe, wynikłe jeden
    z drugiego, wykluczyłeś!)

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2013-10-14 21:08:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Y... Ty trollujesz, czy (biorąc pod uwagę poważnie wyglądający
    > temat wątku) POWAŻNIE bierzesz pod uwagę taką możliwość, że

    Użył skrótu.
    Ja-tam nie byłem nigdy adminem w wp czy innym śmieć-necie, ale sądzę, że
    logi serwerów pocztowych są przechowywane "po wsze czasy". Jeśli
    "siostra" wydrukuje sobie email z nagłówkami, a sąd zażąda, to taki onet
    potwierdzi, że taki mejl wyszedł. Za "sumę kontrolną" może wystarczyć
    podana z dokładnością do bajta jego objętość, choć nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby sumę kontrolną na serwerze zapisać, a z wydruku
    odtworzyć.

    Gdyby byłoby inaczej, to na jakiej podstawie skazywano by hejterów i
    innych pedofili, podżegaczy samobójców itp?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.