  • 1. Data: 2005-03-24 14:30:47
    Temat: Brak wpisu do KRSu
    Od: "marik" <k...@p...com>

    W jaki sposób można ukarać osobę, która
    prowadzi spółkę z.o.o. i nie uzyskała
    i nie zamierza uzyskać stosownego wpisu do KRSu.
    Działalność gospodarczą oczywiście prowadzi.

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    marik

  • 2. Data: 2005-03-24 19:45:34
    Temat: Re: Brak wpisu do KRSu
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    marik wyskrobał(a):
    > W jaki sposób można ukarać osobę, która
    > prowadzi spółkę z.o.o. i nie uzyskała
    > i nie zamierza uzyskać stosownego wpisu do KRSu.
    > Działalność gospodarczą oczywiście prowadzi.
    >
    > Wszelkie sugestie mile widziane.

    Art. 60^1 Kodeksu wykroczeń.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-03-24 22:45:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2005 15:30:47 +0100, marik naskrobał(a):

    zależy jakiego wpisu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-03-25 06:59:14
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 24 Mar 2005 15:30:47 +0100, marik naskrobał(a):

    > zależy jakiego wpisu.

    Miała wpis do rejestru handlowego,
    ale potem nigdy sie nie zarejstrowała
    w rejestrze przedsiębiorców w KRS.
    A chyba musiala to zrobic do 31.12.2003?
    Widzę, że penalizuje to (nowy 60^1 kwyk),
    ale zastanawia mnie bardziej,
    jak u licha prowadzic egzekucje
    przeciwko takiemu podmiotowi,
    ktory formalnie nie istnieje.

    marik

  • 5. Data: 2005-03-25 08:32:57
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    marik wyskrobał(a):
> [...]
    > w rejestrze przedsiębiorców w KRS.
    > A chyba musiala to zrobic do 31.12.2003?
    > Widzę, że penalizuje to (nowy 60^1 kwyk),

    Przepis KW skierowany jest przeciw osobie przedsiębiorcy, który nie dopełnił
    obowiązku rejestracji, a nie przeciw osobie prawnej.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2005-03-25 12:07:05
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > marik wyskrobał(a):
    >
    > Przepis KW skierowany jest przeciw osobie przedsiębiorcy, który nie dopełnił
    > obowiązku rejestracji, a nie przeciw osobie prawnej.

    Wiem, KW swoją drogą, ale egzekwujemy także dług od samej spółki
    (powstał w 2002r).

    marik

  • 7. Data: 2005-03-26 17:42:47
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Spółki powinny się przerejestrować, jednakże jeżeli tego nie uczyniły to
    ważny jest wpis do RhB i zapisy wynikające z niego.
    O fakcie nie przerejestrowania, a prowadzeniu działalności można powiadomić
    właściwy miejscowo dla danej spółki Sąd Rejestrowy (pismo procesowe + chyba
    30 zł opłaty sądowej). Sąd drogą postępowania przymuszającego doprowadzi do
    rejestracji podmiotu. Można też o prowadzeniu nie zarejestrowanej spółki
    powiadomić stosowne organy ścigania (np. policję gospodarczą) i one mogą
    podjąć działania.

    Aga