  • 61. Data: 2003-02-05 21:25:12
    Temat: Odp: Boje sie - nawiązanie do pewnego posta:(
    Od: "Martynika" <m...@o...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b1rv7b$d0j$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Agnika" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > <ciach>
    >
    > Rzeczywiscie to telenowela - co post to inna wersja. Zdecyduj się na jakąś
    > wtedy ją zaprezentuj konsekwentnie - przynajmniej w dwóch postach postaraj
    > sie napisac to samo.

    A już to miałem napisać. Nie pozostaje mi nic innego jak podpisać się pod
    Twoją wypowiedzią. Martens

  • 62. Data: 2003-02-05 21:34:00
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    > Hi, hi, a na jakiej podstawie prawnej? I dokąd, na bruk? Chyba zaczynam
    > rozumieć, dlaczego jesteś taka słynna :)))).
    > Leda

    hihi a jak niby załatwiłabyś pozbycie się kogos z meldunkiem ? w tym
    przypadku jest sprawa dosyć skomplikowana a to co ty piszesz wcześniej taka
    bardzo rozgrzana o kuratorze ,który sobie poradzi z wieloma sprawami
    ubezwłasnowolnienia i coś tam jeszcze pozwole sobie wstawić korekte ...przy
    ubezwłasnowolnieniu ustanawia się opieke prawną mała różnica ale znacząca
    " kurator a opiekun" to dwie rózne sprawy...

    Sandra

  • 63. Data: 2003-02-05 21:35:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
    > To jest to samo pytanie, tylko inaczej sformuowane :).
    > Leda

    :-) rozgrzała nam się ta leda ...

    Sandra

  • 64. Data: 2003-02-05 21:35:33
    Temat: Re: Boje sie - nawiązanie do pewnego posta:(
    Od: "Agnika" <a...@s...pl>

    w chwili wyjasnienia szpital nie chce odsyłac babci do domu bo powiedzieli
    że wymaga ciągłego dozuru a tam są takowe warunki za to sie oczywiście płaci
    75% renty po dziadku bo babcia nie miała takowej

  • 65. Data: 2003-02-05 21:38:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Agnika <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1s057$ljf$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    płaci
    > 75% renty po dziadku bo babcia nie miała takowej

    chyba się już sama w tym pogubiłaś :-) czyja to w końcu babcia:-) coraz
    gorzej na tym świecie :-)

    Sandra

  • 66. Data: 2003-02-05 21:52:41
    Od: "Martynika" <m...@o...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1s042$s8j$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:5...@n...onet.pl...
    >
    > :-) rozgrzała nam się ta leda ...
    >
    > Sandra

    ojoj jak bardzo. Martens

  • 67. Data: 2003-02-05 23:01:04
    Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dalej - jeżeli Anginka też jest zameldowana w mieszkaniu,
    > to babcia nie wraca przecież do pustych ścian, tym bardziej, że w
    przystępie
    > lekkomyślności to mieszkanie jej PODAROWAŁA, nie wymeldowując się jednak z
    > niego. Więc obowiązek alimentacyjny Anginki nie ulega wątpliwości.

    Czy obowiązek alimentacyjny wobec babci ma również wnuczek któremu babcia
    zafundowała piętro w bloku czy tylko Agnika bo dostała mieszkanie w którym
    babcia mieszkała ?

    Pozdrawiam
    Toffi

  • 68. Data: 2003-02-06 10:37:11
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jak przeczytałem wreszcie te wszystkie posty to odnoszę wrażenie, że z
    czytelnictwem w naszym kraju jest już całkiem źle. Rozumienie tekstu nie
    przekracza 30%, a co gorsza jest ono mocno wybiórcze.

    Prawda jak zwykle dotyczy środka.
    Wszyscy tu potępiają bądź bronią Agniki. To samo dotyczy wujaszka. Ale jakoś
    nie zauważyłem by jakieś ludziki pisały o obowiązku opieki nad Babcią przez
    wszystkich członków rodziny, a co zatem idzie nie tylko jednej obdarowanej i
    hihi jedynego "dobroczyńcy" wujaszka.
    Gdzie są pozostali wnukowie i ich rodzice przeca oni również powinni to
    czynić. Gdzie był wujek jak rodzice zaczęli chorować? Czemu tylko jedna
    strona próbowała wykonać swoje obowiązki.

    Wygląda na to że już czas wystąpić do Sądu :((( o ustalenie obowiązku opieki
    nad Babcią wobec wszystkich dzieci i wnuków. Niech sąd rozstrzygnie kto i w
    jakiej formie ma to czynić. Wtedy można spokojnie zatrudnić opiekunkę lub na
    stałe, oczywiście jeśli jedna osoba da sobie radę w co raczej wątpię.

    Co do żądanych przez wujcia kluczy to powiedz mu, że jak narazie to jesteś
    jedyną osobą upoważnioną do dysponowania nimi i musi ci napisać oficjalną
    prośbę z uzasadnieniem oczywiście obyś miała papierek. To tak ze zwykłej
    ostrożności.

    Jak widać w twojej rodzinie najlepiej wychodzi się z nią na obrazku.

    P.S Sam miałem babcie nad, która przez 15 lat stała opiekę sprawowali na
    zmianę moi rodzice. Niestety pozostałe córki były tylko gościem i co gorsza
    niektóre od wielkiego dzwonu. Matka oddała babci (swojej matce) sporą część
    życia i aż do końca kiedy tylko mogła opiekowała się nią. Na dzień przed
    Wigilią musiano ją zabrać do szpitala gdzie niestety zmarła mając 94 wiosny
    za sobą.
    Dziś jednak żal mi jej, bo za swe oddanie została pomówiona przez członków
    rodziny o znęcanie się nad babcią.
    Tyle jako komentarz.

  • 69. Data: 2003-02-06 10:47:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Pani podpisujaca sie Leda:
    <l...@o...pl> wrote in message

    > A z jakiej racji ma ją brać do siebie, skoro babcia ma własne mieszkanie,
    > elegancko wyremontowane przez cyniczną głuptulę, która wskutek myślenia
    > życzeniowego przedwcześnie poczuła się właścicielką?

    Wg mnie SAD jeslimialby sie sprawa zajac powinien PRZEDE WSZYSTKIM
    poiweac sie na faktach i uwzglednic dobro Babci.

    Jak juz pisalem wczesniej Agnika ma prawo do obrony.
    Poniewaz to nie sad, wiec nie musze miec uprawnien, by ja na tym forum
    bronic.

    Po pierwsze, to zakladam iz Aginka mowi prawde, ze mieszkanie jest ICH
    (maja akt notarialny darowizny)

    Po drugie to nie sad i dla "skrocenia opisu" niejest wazne kto jest owym
    obdarowanym
    wnukiem - Aginka, czy jej maz.

    Po trzecie listy roznia sie wprawdzie, ale nieznacznie (nie wychdzi to poza
    "norme grupy")
    Raczej kolejne sa uscicleniem poprzednich. Zbierajac wszystkie wuidze ze
    Aginka przedstawia
    sprawe tak.

    1. Babcia i Dziadek postanowili podzielic majatek.
    Jak postanowili tak zrobili. Mezowi Aginki przypadlo mieszkanie "wraz z
    dziadkami".

    2. Babcia i Dziadek chcieli mieszkac sami - obdarowani uszanowali to, ich
    rodzice
    opiekowali sie dziadkami na codzien.

    3. Stan zdrowia Babci juz absolutnie niepozwala, by mieszkala ona sama..
    ma wiec zalatwione miejsce, gdzie ma stala opieke.

    I w tym momencie "dobry wujek" zjawia sie "jak diabelek z pudelka"...

    Wybaczcie - nie ze mna te numery....Znam takich dobrych wujkow.

    Nie wiem czy dzieci wujka tez cos dostaly,
    Nie wiem, czy wujek tez wniosl wklad w opieke nad dziadkami,

    Nie wiem, czy dla dobra babci lepiej jest jej "u siebie" czy w zakladzie..

    Ale wiem ze i WY macie zbyt malo danych, by tak "postponowac"
    autorke listu

    Boguslaw

  • 70. Data: 2003-02-06 10:57:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Wyjasnienia Agniki nic nie dadzą bo jest tylko jedną ze stron- wyjasnienia
    > wujka by nam pomogly ale raczej na to nie ma co liczyc.

    Wlasnie mamy to co mamy a jedyne co mozemy jeszcze uzyskac,
    to dalsze wyjasniena Aginki.

    > Generalnie proste
    > rozwiazanie byloby gdyby sprawa oparła sie o sąd - chociazby w celu proby
    > uniewaznienia darowizny (jesli takie sa zamiary wujka),
    ubezwlasnowolnienia
    > babci (jesli jej stan tego wymaga) i wyznaczenia prawnego opiekuna babci,
    co
    > uprosciloby szereg spraw.

    Tylko widzi Pani to nie tak latwo wystapic o ubezwlasnowolnienie MATKI
    TO BOLI......

    > Skadinad nie zgodze sie z okresleniem, ze babcia jest juz "przesadzona" -
    > skoro nie jest ubezwlasnowolniona i kontaktuje (sama Agnika pisze ze raz z
    > nia jest lepiej raz gorzej) to moze staruszce w przypływie ułanskiej
    > fantazji przyjsc do glowy przewrotna mysl ze sie wypisze z tego miejsca w
    > którym teraz przebywa i spokojnie zjawi sie w mieszkaniu, w ktorym jest
    > zameldowana. Tym bardziej, ze nie wiemy jaki naprawde jest jej stan
    zdrowia.

    No ale na razie jest (jako to stare drzewo) przesadzona.
    Mysle, ze to nasza narodowa aberracja z tym
    "nie przesadzaniem ludzi jako drzew".

    Jak koduje sobie w glowie od lat, by nie bronic sie przed "przesadzaniem".
    Moja 80 letnia Ciotka przesadza sie "od zawsze". Ostatnio pare lat temu
    "przesadzila sie" do corki do ich domu. Ma tam pokoj i SPOKOJ.

    Moj dziadek nie chcial dac sie przesadzic - uszanowalem to.
    "Zyczliwi" wmawiali mu, ze czekam na jego smierc.
    Nie chcial - by z nim mieszkac - tez to usznowalem.
    "zaparl sie", ze umrze i jako niezwykle uparty staruszek
    umarl wbrew naszym prosbom w szpitaliu w 80 rocznice urodzin
    (wczesniej "opieprzajac nas", ze przynosimy do szpitala
    rzeczy ktorych NA PEWNO nie bedzie uzywal) - nie wierzylismy.
    Jeste przekonany ze nie chcial juz zyc - nie mogl chodzic..
    "Zyczliwi" - wmawiali mu, ze ja go chce oddac do domy starcow..
    nigdy nie chcialem - mam wlasny dom..- chcielismy wziac go do siebie
    - nie dal sie "przesadzic".
    "Zyczliwi" dosc dali sie dziadkowi we znaki. Lecz pomogla mi wlasnie
    "swiezo przesadzona" wtedy 77 dzis juz 80 letnia ciotka - siostra Babci.

    Do konca byla dla niegop podpora.

    Pozdrawiam

    Boguslaw