  • 1. Data: 2003-02-03 20:47:27
    Temat: Bezprawne alimenty
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl>

    Dzień dobry,

    Dowiedziałem się pewien czas temu, że mężczyzna podany w moim akcie
    urodzenia nie jest moim ojcem. Jednak ZUS wypłaca ( mojej matce) alimenty
    ponieważ ustalono ojcostwo sądownie ( niezgodnie z prawdą). Dodam że
    niedawno doszedłem do pełnoletności ( uczę się jeszcze). Znam mojego
    "prawdziwego" ojca i nie chciałbym, żeby bezprawne zobowiązania obciążały
    "fałszywego". Wyjechał on z Polski i dawno alimentów nie płaci, swoją drogą
    jest przekonany że jestem jego dzieckiem.

    Pyt. 1. Chciałbym jak najszybciej "pozbyć" moją matkę wspomnianych świadczeń
    ( nie ze złośliwości, ale takich pieniędzy nie powinno się brać), na razie
    bez rozwiązywania sprawy głębiej. Jak to zrobić. Czy mogę napisać do sądu,
    że zrzekam się alimentów? Co mniej więcej w takim piśmie?

    Pyt. 2. Druga sprawa to oczywiście ustalenie stanu prawnego zgodnego z
    faktycznym. Czytałem że nie mozna uznać dziecka ani ustalić ojcostwa dopóki
    nie zaprzeczy się "poprzedniemu" ojcostwu. Jak to zrobić? Nie ma praktycznie
    żadnego kontaktu z "fałszywym" ojcem, czyli wpisanym w dokumentach ( ZUS coś
    próbował i nic). Czy w tej sytuacji można zaprzeczyć ojcostwo?

    Pyt. 3. Załóżmy że się uda co wyżej. Czy to obciąży moją matkę, której
    zeznania pozwoliły ustalić "fałszywe" ojcostwo? Mogłaby chyba powiedzieć, że
    nie znała prawdy, choć ja wiem że znała i zrobiła to świadomie. Chciałbym
    rozwiązać sprawę, ale czy przy okazji nie będzie musiała zapłacić pobranych
    bezprawnie alimentów? A może obciąży to "prawdziwego" ojca.?

    Mam przeświadczenie, iż trzeba sprawę rozwiązać jak najszybciej. Wiem że
    temat jest nieciekawy ( bo prawdziwa...) ale liczę na wyrozumiałość
    grupowiczów. W archiwum na hasło "alimenty" pojawia się ponad 4000 trafień.
    Dalej niestety nie szukam...

    Pozdrawiam i proszę o radę
    A.

  • 2. Data: 2003-02-03 21:45:36
    Temat: Odp: Bezprawne alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Aleksander <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1mkdf$bp0$...@k...man.lodz.pl...
    > Dowiedziałem się pewien czas temu, że mężczyzna podany w moim akcie
    > urodzenia nie jest moim ojcem. Jednak ZUS wypłaca ( mojej matce) alimenty
    > ponieważ ustalono ojcostwo sądownie ( niezgodnie z prawdą).

    ZUS wyplacajac alimenty będzie chciał odzyskać wypłacone kwoty i panu grozi
    sprawa karna za zobowiązania wobec skarbu państwa ...

> [...]
    > bez rozwiązywania sprawy głębiej. Jak to zrobić. Czy mogę napisać do sądu,

    alimentów nie można sie zrzec ...jedynie można ich nie egzekwować ...

> [...]
    dopóki
    > nie zaprzeczy się "poprzedniemu" ojcostwu. Jak to zrobić?

    art. 70 k.r.o dziecko może wnieść o zaprzeczenie ojcostwa w ciągu trzech lat
    od osiągnięcia pełnoletności..

    Nie ma praktycznie
    > żadnego kontaktu z "fałszywym" ojcem, czyli wpisanym w dokumentach ( ZUS
    coś
    > próbował i nic). Czy w tej sytuacji można zaprzeczyć ojcostwo?

    j.w powództwo może wnieść również prokurator ...pozew nalezy wniesc do sądu
    rejonowego,którego okregu zam.pozwany art. 16,17 pkt 1 i art.27 §1
    k.p.c.Jezeli pozwany nie ma miejsca zamieszkania w Polsce ,własciwy jest sąd
    wg.jego miejsca pobytu w Polsce a gdy nie jest ono znane lub nie lezy w
    Polsce według ostatniego miejsca zam. pozwanego w Polsce art.28 k.p.c . Gdy
    brak jest podst. do wytoczenia powództwa według podanych przepisów,powództwo
    wytacza się przed sądem miejsca zam.powoda art.42 k.p.c pozew w 5 egz.

    > Pyt. 3. Załóżmy że się uda co wyżej.

    to nie kwestia udania się tylko załatwienia sprawy sprawiedliwie i zgodnie z
    prawem ...

    Czy to obciąży moją matkę, której
    > zeznania pozwoliły ustalić "fałszywe" ojcostwo?

    troche to dziwne ...a czy obciąży to zależy od mężczyzny ,który niesłusznie
    ponosił koszty w wyniku rozstrzygniecia sprawy...

    Mogłaby chyba powiedzieć, że
    > nie znała prawdy,

    prawdy? można faktycznie i tak się tłumaczyć ,że się często zmieniało
    partnerów i się nie pamiętało tego faktu z kim i co ...

    choć ja wiem że znała i zrobiła to świadomie. Chciałbym
    > rozwiązać sprawę, ale czy przy okazji nie będzie musiała zapłacić
    pobranych
    > bezprawnie alimentów? A może obciąży to "prawdziwego" ojca.?

    a co winien jest prawdziwy ojciec?

> [...]
    > temat jest nieciekawy ( bo prawdziwa...) ale liczę na wyrozumiałość
    > grupowiczów. W archiwum na hasło "alimenty" pojawia się ponad 4000

    pozew składa sie w 5 egz. okresla sie wpis tymczasowy w kw..od 30 do 600 zł.
    art 31 ust. 1 ustawy z 67r.Dz.U.97.24.110 z pozn.zm. i §1 pkt.7 rozp.
    Ministra Sprawiedliwosci z 96r. w sprawie okreslenia wysokosci wpisów w
    sprawach cywiln. Dz. U.96.154.753z pozn. zm.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-03 22:59:23
    Temat: Re: Bezprawne alimenty
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl>

    > ZUS wyplacajac alimenty będzie chciał odzyskać wypłacone kwoty i panu
    grozi
    > sprawa karna za zobowiązania wobec skarbu państwa ...

    Wiem że to wszystko nielegalne, dlatego chcę to zatrzymać jak najszybciej.
    Wcześniej ze względu na wiek, nie za bardzo mogłem.

    > alimentów nie można sie zrzec ...jedynie można ich nie egzekwować ...

    Czyli do zaprzeczenia ojcostwa alimenty te będą wypłacane, czy chcę czy nie?

    > dopóki
    >
    > art. 70 k.r.o dziecko może wnieść o zaprzeczenie ojcostwa w ciągu trzech
    lat
    > od osiągnięcia pełnoletności..

    Moja matka wnosiła ( a jakże) swego czasu o podwyższenie alimentów. Kontaktu
    z "fałszywym" ojcem nie udało się nawiązać, a sprawa ciągnęła się chyba
    jakieś dwa lata... Dlatego chciałem "tymczasowo" zatrzymać tę bezprawną
    wypłatę, dlatego właśnie że znam stan faktyczny i nie chcę żeby kogokolwiek
    obciążał ( mnie także)

> [...]

    niesłusznie
    > ponosił koszty w wyniku rozstrzygniecia sprawy...

    Właśnie. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Załóżmy że ujawnia się, iż moja matka
    w czasie mojej niepełnoletności, ale w moim imieniu pobierała latami
    pieniądze ZUS-u. Kto ma sprawę karną, ja czy ona? A co jeśli jestem
    pełnoletni, a matka moja wciąż bierze te pieniądze ( to ma na razie niecały
    miesiąc, ale zaprzeczenie ojcostwa chyba krótko nie potrwa). Ojciec
    "fałszywy" nie zapłacił ani złotówki, gdy przyjechał kiedyś do Polski, był
    za to aresztowany ( z tego co wiem, porzadził sobie wtedy).

    Niezależnie od sprawy karnej ( o ile dobrze rozumuję) trzeba by zwrócić
    ZUS-owi pieniądze. Kto to miałby zrobić ( ja czy matka)?

    Bardzo dziękuję za odpowiedź, ale jak widać mam jeszcze sporo wątpliwości

    Pozdrawiam
    A.

  • 4. Data: 2003-02-03 23:22:16
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Aleksander <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1ms4r$6cl$...@k...man.lodz.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem że to wszystko nielegalne, dlatego chcę to zatrzymać jak najszybciej.
    > Wcześniej ze względu na wiek, nie za bardzo mogłem.

    nie pobierać alimentów z funduszu ...

    > Czyli do zaprzeczenia ojcostwa alimenty te będą wypłacane, czy chcę czy
    nie?

    wystarczy ich nie pobierać...

> [...]
    > jakieś dwa lata... Dlatego chciałem "tymczasowo" zatrzymać tę bezprawną
    > wypłatę, dlatego właśnie że znam stan faktyczny i nie chcę żeby

    nie sądze by sąd obciążał dziecko...

> [...]
    > w czasie mojej niepełnoletności, ale w moim imieniu pobierała latami
    > pieniądze ZUS-u. Kto ma sprawę karną, ja czy ona?

    matka...

    A co jeśli jestem
    > pełnoletni, a matka moja wciąż bierze te pieniądze ( to ma na razie
    niecały
    > miesiąc, ale zaprzeczenie ojcostwa chyba krótko nie potrwa).

    złożyć szybko powództwo o zaprzeczenie ojcostwa
    w ZUS-sie złozyc kopie pozwu wraz z pismem przewodnim o zawieszeniu wypłaty
    alimentów do czasu załatwienia sprawy..

    Ojciec
    > "fałszywy" nie zapłacił ani złotówki, gdy przyjechał kiedyś do Polski, był
    > za to aresztowany ( z tego co wiem, porzadził sobie wtedy).

    nie zapłacił dobrowolnie złotówki ale wypłacane kwoty jego obciążają a tym
    samym on jest dłużnikiem wzgledem panstwa ...

    > Niezależnie od sprawy karnej ( o ile dobrze rozumuję) trzeba by zwrócić
    > ZUS-owi pieniądze. Kto to miałby zrobić ( ja czy matka)?

    matka ona dopuściła się przestępstwa...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-04 13:34:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]

    > złożyć szybko powództwo o zaprzeczenie ojcostwa
    > w ZUS-sie złozyc kopie pozwu wraz z pismem przewodnim o zawieszeniu

    A ja mam pytanko....
    CZy dziecko pelnoletnie nie moze zazadac by alimenty wyplacono JEMU ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-02-04 13:42:30
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1offu$r90$...@g...uci.agh.edu.pl...
    > A ja mam pytanko....
    > CZy dziecko pelnoletnie nie moze zazadac by alimenty wyplacono JEMU ?

    oczywiście w braku dobrowolności ze strony matki powinien wniesc o zmiane w
    tej kwestii by wypłacane były do jego rąk ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-04 17:45:13
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1offu$r90$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > wypłaty
    >
    > A ja mam pytanko....
    > CZy dziecko pelnoletnie nie moze zazadac by alimenty wyplacono JEMU ?

    pewnie ja tak mam jesli z Zus-u masz alimenty to poprostu tam idz
    zgoda matki jest niewymagana..