  • 411. Data: 2022-05-26 02:48:42
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Da się - z grubsza nasi są bojownicy a ci źli to terrorytści.

    A jeśli nie są?

    > Dlatego pisałem, że to czy są bojownikami czy terrorystami zależy
    > głównie od tego po której stronie walczą.

    E-e.

    > Znaczy masz na myśli, że i jedni i drudzy chcą uwolnić ukrainę od faszystów?

    Takie same wartości, nie zabijamy ot tak sobie cywilów, nie napadamy
    pod kłamliwym pretekstem na inne kraje, nie kłamiemy w mediach... takie
    tam.

    > Ale tu nie chodzi o moje zdanie, tylko skoro blokujemy propagandę

    Nie, tu chodzi o moje :) Zapytałeś, czy ich zamknąć, a ja nie wiem, bo
    mam raczej płytkie pojęcie o tym konflikcie i o tym co tam też wypisuje
    izraelska prasa. Jeśli kłamią i manipulują w celu podburzenia przeciwko
    Palestyńczykom, to powinno się ich zamknąć jak RT.

    > ruskich co popierają okupację ukrainy to czemu nie izraela okupującego
    > palestynę? Masz tu - nawet cnn pisze że się nieładnie bawią -
    > https://edition.cnn.com/2022/05/24/middleeast/shiree
    n-abu-akleh-jenin-killing-investigation-cmd-intl/ind
    ex.html

    No nieładnie, ale nikt nie chce zamykać RT bo Putin się też bawi
    nieładnie, a dlatego, że RT mu w tym pomaga.

    > Jak równo to równo - okupanci i zbrodniarze:P Tym bardziej że minister
    > spraw zagranicznych izraela jest jednoznacznie antypolski, pierdolił o
    > polobozach, więc powód jest. W zasadzie powinien być persona non grata w
    > polsce. No ale jak żydzi to "mondrzejsze o tym nie wspominać, bo to
    > wcale nie podobna jest". Można by nawet pomyśleć o zabanowaniu
    > antysemitów, tak jak i szurów:P

    W normalnych okolicznościach to powinien być persona non grata. W
    obecnych, gdzie pewnie 2/3 pisowskiego rządu ma na koncie podobne, lub
    lepsze wystąpienia, się chyba nie da.

    --
    Marcin

  • 412. Data: 2022-05-26 06:06:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak uważasz, że tam źle rządzą i nadal do niej dzwonisz po pijaku, i
    > chcesz poświęcić swój głos, to czemu nie? :)

    Nie dzwonię, ale źle rządzą:P U nas i tak czaszkowski wygra, to ja bym
    chciał móc zagłosować na burmistrza zakopca:P No ale nie mogę, bo
    mieszkam w warszawie. Zresztą dlaczego zamiast - hamerykanie głosują i
    na swojego i na naszego prezia:P

    > Zasadniczo to mi się wydawało, że mówisz ogólnie o prawie do
    > głosowania, niekoniecznie w wyborach lokalnych, a dałeś po prostu taki
    > przykład.

    Z punktu widzenia globalnego, władze polski są lokalne. IMHO - nie
    mieszkasz w polsce nie powinieneś mieć prawa głosu. Choć jak pisałem - z
    drugiej strony jak wszyscy mądrzejsi wyjadą i zostanie sam suweren...

    > I dlatego nie należy nic robić?

    Pisałem, ze ja nie będe płakał po RT. NIe podoba mi się tryb (a w
    zasadzie jego brak)

    > To do Strasburga.

    Pisia logika - robimy coś bez trybu i niech się odwołują - może kiedyś
    wygrają. Byłby problem gdyby miał to najpierw klepnać sąd? Z aresztami
    dają radę. Przypomnę, że państwo ma działać w granicach prawa a nie na
    zasadzie dresiarza z bramy - ja sobie będę rozboje robił a jak ci się
    nie podoba to idź do sądu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 413. Data: 2022-05-26 06:11:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jeśli nie są?

    NIe przypominam sobie żeby któraś strona twierdziła, że ich to
    terroryści;) Nawet talibowie twierdzili, że to wojownicy za wiarę:P

    > Takie same wartości, nie zabijamy ot tak sobie cywilów, nie napadamy
    > pod kłamliwym pretekstem na inne kraje, nie kłamiemy w mediach... takie
    > tam.

    Skąd ten pomysł?

    n-abu-akleh-jenin-killing-investigation-cmd-intl/ind
    ex.html

    > No nieładnie, ale nikt nie chce zamykać RT bo Putin się też bawi
    > nieładnie, a dlatego, że RT mu w tym pomaga.

    Ty naprawdę sądzisz, że izraelskie media in masse nie popierają okupacji
    palestyny? Oczywiście że popierają.

    > W normalnych okolicznościach to powinien być persona non grata. W
    > obecnych, gdzie pewnie 2/3 pisowskiego rządu ma na koncie podobne, lub
    > lepsze wystąpienia, się chyba nie da.

    Sczerze to nie kojarzę, żeby któryś popularyzował ideę "żydowskich obozów".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 414. Data: 2022-05-26 23:24:22
    Od: kashmiri <k...@g...com>

    On Thursday, 19 May 2022 at 09:16:04 UTC+1, alojzy nieborak wrote:

    > W sumie chamskie PIS prawo.
    >
    > Platformiarze/libki/lewaki wycinały Toruńskiego Rydzeusza,
    > natomiast PISy wycinają nieprawilne lekko pro ruskie media:)
    >

    > Trza zapytać, czym jedni różnią się od drugich?

    Tak ad rem - z tego co kojarzę, RT nie jest podmiotem prawa polskiego i żadna ustawa
    ani polska, ani nawet rosyjska nie daje tej zagranicznej firmie jakiegoś "prawa do
    bycia dostępnym online" w Polsce. Jeżeli czyjekolwiek prawa zostały naruszone, to
    raczej teoretycznego polskiego internauty, któremu oto rząd ograniczył dostęp do
    informacji. Z tym, że ewentualna sprawa sądowa będzie z góry przegrana, bo jednym z
    zadań rządu jest właśnie zarządzać publicznym dostępem do informacji (np. za pomocą
    koncesji, różnorakich wymogów informacyjnych, blokowania treści szkodliwych itd.), i
    nikt tej roli zasadniczo nie kwestionuje.

    Tak że - jakkolwiek brutalnie to brzmi, moim zdaniem nie blokada RT nie została
    nałożona z naruszeniem prawa.

    kashmiri

  • 415. Data: 2022-05-27 02:34:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > chciał móc zagłosować na burmistrza zakopca:P No ale nie mogę, bo
    > mieszkam w warszawie. Zresztą dlaczego zamiast - hamerykanie głosują i

    Jak mają podówjne obywatelstwo, to dlaczego nie.

    > Z punktu widzenia globalnego, władze polski są lokalne. IMHO - nie
    > mieszkasz w polsce nie powinieneś mieć prawa głosu. Choć jak pisałem - z
    > drugiej strony jak wszyscy mądrzejsi wyjadą i zostanie sam suweren...

    To tak jakbyś stwierdził, nie mieszkasz w swojej chałupie, nie możesz o
    niej decydować. Są faktycznie sytuacje gdzie ludzie nie mają żadnych
    więzi, ale obywatelstwo to pewne prawa (i zobowiąznia) będące efektem
    posiadania pewnych więzi, rodzinnych, historycznych. Sama zmiana
    miejsca zamieszkania nie wystarcza aby je zerwać.
    A jeszcze weź pod uwagę, że część osób emigruje z powodu włąśnie rządów.

> [...]
    > dają radę. Przypomnę, że państwo ma działać w granicach prawa a nie na
    > zasadzie dresiarza z bramy - ja sobie będę rozboje robił a jak ci się

    Pisia nie pisia, chyba jedyna w skutecznym zabanowaniu ad hoc.

    --
    Marcin

  • 416. Data: 2022-05-27 02:38:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe przypominam sobie żeby któraś strona twierdziła, że ich to
    > terroryści;) Nawet talibowie twierdzili, że to wojownicy za wiarę:P

    To teraz tylko ustalić, która kłamie iproblem z głowy :)

    > Skąd ten pomysł?

    Bo tak sami twierdzą.

    n-abu-akleh-jenin-killing-investigation-cmd-intl/ind
    ex.html

    > Ty naprawdę sądzisz, że izraelskie media in masse nie popierają okupacji
    > palestyny? Oczywiście że popierają.

    No jeśli tak mówisz... :)

    > Sczerze to nie kojarzę, żeby któryś popularyzował ideę "żydowskich
    > obozów".

    Nie chodzi o żydowskie obozy a o głupie, agresywne, pozbawione podstaw
    faktycznych, wypowiedzi. Pis w tym nie przoduje?

    --
    Marcin

  • 417. Data: 2022-05-27 07:19:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak mają podówjne obywatelstwo, to dlaczego nie.

    Nie kwestionuję tego, że mogą ale to czy powinni mieć. Moim zdaniem nie.
    Nie mieszkasz - nie głosujesz. Zresztą tak jak pisałem - "hamerykany"
    powinny mieć akurat obwatelstwo odbierane z automatu.

    > To tak jakbyś stwierdził, nie mieszkasz w swojej chałupie, nie możesz o
    > niej decydować.

    O swojej chałupie możesz decydować. Ale na wójta/burmistrza/prezydenta
    powinieneś głosować tam gdzie mieszkasz (a najlepiej tam gdzie płacisz
    podatki). Część polaków urodziła się na przykład w lwowie czy wilnie,
    ale tam nie głosują - chyba rozsądne:P

    > Są faktycznie sytuacje gdzie ludzie nie mają żadnych
    > więzi, ale obywatelstwo to pewne prawa (i zobowiąznia) będące efektem
    > posiadania pewnych więzi, rodzinnych, historycznych.

    A jakie masz zobowiązania, jak się na stałe wyprowadziłeś?

    > A jeszcze weź pod uwagę, że część osób emigruje z powodu włąśnie rządów.

    No to piszę o tym, że jest to pewien problem.

    > Pisia nie pisia, chyba jedyna w skutecznym zabanowaniu ad hoc.

    Tak jak pisałem - skoro areszt sąd ogarnia, to niech i tu sąd się
    wypowie. Problem nie jest techniczny, bo skoro o areszcie da się orzec w
    48 godzin, to i tu dadzą radę - skala mniejsza. Problem jest taki, że
    sąd mógłby dojść do wniosku, że sklep z nartami nie jest jednak
    organizacją terrortystyczną i bezpieczeństwu wewnętrznemu kraju nie
    zagraża - a abw się z putinem na łby zamieniło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 418. Data: 2022-05-27 07:25:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To teraz tylko ustalić, która kłamie iproblem z głowy :)

    No właśnie problem w tum, że odpwoiedź na pytanie terrorysta czy
    bojownik zależy praktycznie zawsze od tego czy on nasz czy wraży:P Taki
    partyzant haisenberga:P

    > No jeśli tak mówisz... :)

    Nawet onz jest zaniepokojone. A to już grubo:P

    > Nie chodzi o żydowskie obozy a o głupie, agresywne, pozbawione podstaw
    > faktycznych, wypowiedzi. Pis w tym nie przoduje?

    Moim zdaniem trzymają poziom żydów w te klocki. Tylko że żydzi dodatkowo
    okupują palestynę i prowadzą tam regularny apartheid a w zasadzie
    czystki etniczne oraz popełniają mniejsze lub większe zbrodnie. W sumie
    pisiory tak nie robią bo nie mają możliwości.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 419. Data: 2022-05-27 11:00:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 May 2022 07:25:37 +0200, Shrek napisał(a):

    > odpwoiedź na pytanie terrorysta czy
    > bojownik zależy praktycznie zawsze od tego czy on nasz czy wraży:P Taki
    > partyzant haisenberga:P

    Możesz jakoś rozjaśnić, co ze statusem terrorysta/bojownik ma wspólnego
    Haisenberg?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 420. Data: 2022-05-27 12:17:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 12:02, Olin pisze:
    > Każdy może mieć, ale nie każdy ma, a tym bardziej jest żołnierzem.

    Badź uprzrejmy zpoznać sie z art. 2 Konwencji dotycząca praw i zwyczajów
    wojny lądowej. (Dz. U. z dnia 10 marca 1927 r.).

    --
    Robert Tomasik