  • Data: 2023-08-24 10:05:58
    Temat: Re: Bioharmonizer
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Aug 2023 22:10:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja też i dlatego pisałem, jak się to powinno zrobić. To jest właśnie
    > praca operacyjna i na tym polega.

    Czyli przyznajesz, ze to zadanie dla was?

    > Dlaczego chcesz z seniorek ściągać, jak one kredytu nie brały, tylko
    > złożyły podpis na fałszywym dokumencie?

    Chce czy nie chcę - bedzie sciągane i bank stratny nie będzie.

    > Zupełnie błądzisz.

    Może w bok od tematu, ale co zrobicie z taką babcią?
    No dobra, banki mają BIK, nie wezmie babcia za duzo kredytów.

    > Policja nie jest od kreowania rzeczywistości pod potrzeby
    > zawiadamiającego, tylko od ustalenia, jak było naprawdę. Jeśli
    > przedstawiciel handlowy ogłosił, że sprzedaje urządzenie za 4.000 zł, a
    > seniorka wyraziła na to zgodę, to nie ma tu żadnego oszustwa. Można
    > pokombinować z naruszeniem innych przepisów (np. brakiem wpisu do
    > odpowiedniego rejestru), który na mocy przepisów kodeksu cywilnego
    > powoduje, że umowa jest nieważna.

    No chyba, ze urządzenie nie działa, to IMHO - jest oszustwo.
    No ale to boczny wątek.

    > Natomiast jeśli przedstawiciel będzie oferował urządzenie za 200 zł, a
    > potem korzystając z tego, ze senior nie czyta sporządzi umowę na 4.000
    > zł, to po prostu sporządza fałszywy dokument. Tylko trzeba jakoś to
    > udowodnić.

    No fakt.

    > Zauważam to i staram sie Ci to wyjaśnić.

    > Umowa, to nie ten kawałek papieru z tytułem "UMOWA". Umowa, to umowa.
    > Jak się porozumiemy między sobą i Ty sprzedaż mi swój samochód za
    > 10.000zł, to tak się umówimy. To9, co bedzie na karce papieru ma
    > drugorzędne znaczenie. Powinno być to samo. Ale zakładając, że
    > wpisaliśmy tam 5.000 zł, to umowa nadal jest na 10.000 zł.

    A jak sie umówimy, ze w umowe wpiszemy 5000 ? :-)

    No dobra - zaczynam dostrzegac o co chodzi.
    O wyzszosci słowa mówionego nad pisanym.
    W koncu to u_MOWA, a nie u_PISANIE.

    Ale ale ... KC dla co ważniejszych umów wymaga formy pisemnej.
    To moze ważniejsze jednak słowo pisane?

    Idźmy jednak twoim torem - najpierw mamy trudnosci dowodowe.
    Ale powiedzmy, ze przytomnie włączylismy dyktafon i mamy wszystko
    nagrane. I co teraz robic?
    a) nic nie robic, chodzic z magnetofonem i odtwarzac kazdemu kto sie
    będzie powoływał na pisemną umowe. Sądowi, windykatorowi, komornikowi,
    bankowi, policjantowi, itp

    b) wystąpic do sądu o ... no wlasnie o co, skoro nie chcesz sugerować,
    ze umowa pisemna była jednak kiedykolwiek ważna?
    o stwierdzenie fałszywosci kawałka papieru z tytułem
    "umowa z dnia ..." ?

    c) a moze jednak o uniewaznienie umowy, bo forma pisemna ma moc
    obowiązującą ?

    d) wiem ... na policje isc. Wpadniecie do sprzedawcy o 6 rano, rewizje
    zrobicie, zabierzecie jego kopie ... a sprzedawce w kajdanki,
    bo macie dowod na oszustwo :-P

    Bo swoje wiem - wszyscy w kraju powiedzą "co mi pan tu jakies tasmy
    puszczasz, gdy ja mam tu czarno na białym napisane.

    > No, jak wzmiankował dotację Unii Europejskiej, a jej nie ma (kilka
    > takich spraw robiłem) to najprościej, bo mamy w tym wypadku art. 230 kk.
    > Gość się powołuje na wpływy i rzekomą dotację.

    No ale załózmy, ze mowił, ze dzieki dotacji urządzenie kosztuje dzis
    3970 zl, i tyle rzeczywiscie jest na fakturze i do zapłaty.
    Oszustwo?

    A chwilę pózniej mówił, ze bez dotacji kosztuje 8000, i zeby sie
    spieszyc, bo pojutrze dotacja sie skonczy :-)

    > Nie. Jeśli to będą zawiadomienia o oszustwie, to ile byśmy ich nie
    > przyjęli, to tyle umorzymy. Dostanie to wielu policjantów i każdy swój
    > kawałek z czystym sumieniem umorzy, bo - jak sam zauważasz - są
    > podpisane umowy.

    No pieknie ... to jak zamierzasz te działania operacyjne wszcząc?
    Trzeba miec znajomego kulsona, lub Ziobrę lub samego Naczelnika?

    > I dalej tak uważam. Oczywiście o ile nei zachodzą przesłanki oszustwa.
    > po prostu zwracam uwagę, że bardzo często gołym okiem widać, ze nie
    > zachodzą, a samo niewywiązanie się z umowy nie jest oszustwem.

    Ale mozna rozpocząc działania sprawdzające.

    P.S. A jak ktos chciał towar dostarczyc, ale potem zmienił zdanie,
    i stwierdził, ze nie dostarczy (moze z powodów niezależnych - np towar
    juz jest niedostępny) oraz, ze pieniędzy nie odda ... oszustwo juz,
    czy nie ?

    Nie.
    Byly jakies sprawy ?

    J.