  • Data: 2023-08-24 16:42:07
    Temat: Re: Bioharmonizer
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Aug 2023 23:41:55 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    ej-wyrobu-medycznego-bioharmonizer-fotonowy-v-v.html

    > Dopuszczalne, ale jaką to ma wartość faktyczną? To trochę tak jakbym Ci
    > zaoferował czołg i udokumentował zgodność jego działania z deklarowanym
    > opisem, danymi z testów 40 innych czołgów ale nie tego, który oferuję. A
    > Ty nawet nie masz PJ na motór i nie masz jak sprawdzić czy to działa.

    Ale z drugiej strony - produkuje np nowy model aparatu rentgenowskiego
    czy strzykawki, i mam badania kliniczne robic, ze to użyteczne jest?
    Wszyscy wiedzą, ze jest, ale trzeba sie na cos powołać :-)

    > Nie wydaje się to dziwne? Badania kliniczne kosztują, ale jak ktoś
    > oferuje coś po takiej cenie to wydawałoby się jakies badania powinny
    > dokumentować i działanie i skuteczność tego konkretnego urządzenia.

    To też sa jakies opinie lekarzy, którzy stosowali, a przynajmniej tak
    podpisali :-)

    > Takie stwierdzenie nic nie znaczy, bo nawet przyjmując dobrą wolę
    > wszystkich zainteresowanych nie musi oznaczać takiego a nie innego
    > działania urządzenia. Powinna być dostępna od choćby metodologia i dane
    > statystyczne. Innymi słowy, tu nie ma co podważać.

    Owszem, ale jak zamierzasz udowodnic, ze to "nic nie daje"?

    Wypadałoby badania kliniczne zrobic :-)

    > Ale to oni twierdzą, że coś działa więc wydawałoby się oni powinni
    > wykazać, że tak jest.

    Ja Ty pozywasz kogos cywilnie, to ty masz wykazać.

    > To w szczególności wobec faktu, że konsument nie
    > ma jak tego zrobić, a dokumentacja nie pozwala na rzetelną ocenę
    > działania terapeutycznego. To co zaoferowali to uprawdopdo0bnienie
    > działania na podstawie opini osób trzecich dotyczących innych urządzeń.

    Konsument ma niby lepsze prawa, ale wydaje mi się, ze ich opinia
    wystarczy sądowi.

    > Nie wiem do końca (juz nie pamiętam) jak to ma działać, ale chyba nie do
    > końca przez nagrzewanie?

    To, co w medycynie jest stosowane, i powiedzmy ze ma jakąś uznaną
    pozycje, to:
    -nagrzewanie lampami podczerwonymi,
    -laseroterapia IR.

    Lampy np do naswietlania zatok ... chyba nie mają innego wplywu jak
    tylko temirmiczny.
    A na ile istotne to, ze jest to swiatło laserowe, gdy leczymy np
    zwyrodnienienie stawów i naswietlamy "przez skórę" ... wydaje mi się,
    ze wcale. Czyli można żarówką naswietlac?

    https://www.mp.pl/pacjent/rehabilitacja/fizykoterapi
    a/leczenie-swiatlem/130229,laseroterapia

    Nawiaem mowiąc ... te lampy tez po 3500
    https://www.ronomed.com.pl/lampy-sollux

    Ale moze stojak tyle kosztuje, a moze ten "komputer sterujący".

    > Chyba są :) ale jak przykładasz do czoła to pewnie bardziej przemawia,
    > że leczy mózg :)

    Ale nie do mnie :-)
    Wszak kosci czaszki chyba mocno tłumią swiatlo, i w ogole nie wiadomo,
    czy mózg jest na swiatło wrażliwy.
    Siatkówka jest wrażliwa, ale nie na podczerwien ..

    > A ktoś robi szum medialny? Bo to zwykle ci co stoją za działaniami?

    Raczej pare razy udało sie rodzinie zainteresowac dziennikarzy.
    Dla nich to zawsze jakis "news". Wiec opisali proceder ... i przestali
    interesować, i sprawa sie zakonczyla..

    > No właśnie nie. Jak większość zrozumiała, że 200zł albo, że wyleczy im
    > nogę to raczej kiepsko widzę twierdzenie, że 5kzł i że nie musi nic
    > wyleczyć.

    Z tym "wyleczy" to zawsze jest niepewnosc, bo mówi sie "pomaga".

    > MZ niekoniecznie.

    Jeden całkiem inny pokaz, aczkolwiek tej samej firmy?
    Moze ...

    > No jeśli namawówię Cię do kupna przekonując, że zapłacisz za to 200zł
    > gdy sam wiem że zapłacisz 4kzł to jest to oszustwo.

    Nie nie - mowisz mi, ze dzieki dotacji zaplace tylko 4000zl.
    I rzeczywiscie tyle płace.

    Ale zadnej dotacji nie ma.

    > Formalnie MZ tak, ale tu trudniej bo ile jest to warte jest czymś
    > subiektywnym i nikt nie wykaże, że nie miałem przekonania o takiej 8k
    > wartości gdy namawiłem Cię do kupna za 4k.

    A jeszcze firma moze rzeczywiscie gdzies na stronie podawać cene 7999,
    ale akurat jest promocja, wiec chwilo 3999 :-)

    J.