  • 21. Data: 2009-09-10 08:10:13
    Temat: Re: Bilet okresowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > No i wszystko się zgadza do momentu że WYPEŁNIONY BILET OKRESOWY NA MOJE
    > DANE zginał, został mi skradziony/zjedzony przez myszy/psa/teściową.

    > Toż napisałem że nawet o tym nie dyskutuję z kanarem, i nie mam zamiaru
    > wozić ze sobą faktury. Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
    > w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej.
    > Przypominam, że ja mam zawarta umowę z przewoźnikiem - ale wituś tego nie
    > rozumie ;) i potwierdzeniem zawarcia tej umowy był bilet okresowy oraz
    > FAKTURA z danymi umożliwiającymi identyfikację tego biletu okresowego.

    Faktura na Twoje dane nie jest dowodem na to, że byłeś właścicielem
    tego biletu w momencie kontroli. Ja też mogę brać faktury na siebie, a
    bilet oddawać komuś innemu.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-09-10 08:17:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 08:36:24 -0500, witek napisał(a):

    > Nie. Zawarcie umowy następuje w momemcie wejścia do pojazdu.

    Opowiadasz jakieś banialuki wituś :)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm

    art 16.1
    Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

    > Każdy przejaz to oddzielna umowa.

    W przypadku biletu OKRESOWEGO?? Miesięcznego, kwartanlnego?
    Chyba czegoś nie rozumiesz :)

    > Kupienie biletu nie jest zawarciem umowy o przewóz.

    No patrz.... na abc,com,pl jest nie aktualne PP? :)

    > "mandacik" dostaniesz, ale da się go później anulowac jak pokazesz pilet
    > okresowy. Ale masz pokazać bilet i tylko on wchodzi w grę.

    :)

    > Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy
    > lub potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat zarobisz.

    No i tu się zapędziłeś wituś :)
    Jestem posiadaczem uprawnień do prowadzenia pojazdu. Podczas kontroli
    okazuje się że tego prawka nie mam. Policmajster sprawdza i wie że
    faktycznie posiadam prawko (widnieje w ewidencji), więc nakłada na mnie
    mandat "za niemanie prawka przy sobie" a nie za brak uprawnień. Prawda?
    Sęk w tym że PoRD nie przewiduje możliwości "anulowania mandatu" za nie
    posiadanie przy sobie prawka jak to jest w przypadku regulaminu
    przewoźników z biletami okresowymi, które dopuszczają anulowanie "za
    niemanie biletu" przy sobie.
    Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
    mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

    Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
    przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
    jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

  • 23. Data: 2009-09-10 08:25:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 13:52:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Faktura za bilet nie jest takim dokumentem, ponieważ nie udowadnia,
    > że bilet jest wykorzystywany przez daną osobę.

    Dlatego nawet nie poruszam tematu że kanarowi okazuję fakturę - on jest
    zbyt tępy by ogarnąć takie niuanse.

    > Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować,

    Bilet okresowy? :)

    > tudzież przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny).

    Bilet okresowy nabywa "ważność" po trwałym wypełnieniu imieniem i
    nazwiskiem i jest ważny z dokumentem pozwalającym zidentyfikować osobę.

  • 24. Data: 2009-09-10 08:26:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
    > przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
    > jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

    Czy takiego biletu nie trzeba jeszcze skasować/aktywować? Wtedy jest
    oczywiste, że faktura nie jest żadnym dowodem, bilet bowiem musi być
    skasowany.

    Gdyby jednak przyjąć, że bilet kupuje się na dany miesiąc i nie
    trzeba go w żaden sposób aktywować i na fakturze jest napisane o jaki
    miesiąc chodzi: tu też faktura nie jest dowodem - chyba że chcesz
    dopuścić, aby na bilecie jeździły dwie osoby - jedna z biletem, a druga
    z fakturą :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-09-10 08:27:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:17:48 +0200, Herald napisał(a):

    > Opowiadasz jakieś banialuki wituś
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm
    >
    > art 16.1
    > Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

    A kropeczki? Co było tam, gdzie postawiłeś kropeczki? ;-))))

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 26. Data: 2009-09-10 08:27:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Dlatego nawet nie poruszam tematu że kanarowi okazuję fakturę - on jest
    > zbyt tępy by ogarnąć takie niuanse.

    Odwołanie też nic nie da.

    > Bilet okresowy? :)

    A nie? W Warszawie bilet się kasuje i dopiero wtedy wiadomo od kiedy
    jest ważny przez 30/90 dni.

    > Bilet okresowy nabywa "ważność" po trwałym wypełnieniu imieniem i
    > nazwiskiem i jest ważny z dokumentem pozwalającym zidentyfikować osobę.

    Kupujesz bilet na swoją fakturę, a na bilecie wpisujesz dane żony i ona
    na nim jeździ. Chcesz jeszcze sam jeździć za darmo na podstawie faktury?
    Tak se ne da :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-09-10 08:28:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 17:23:16 +0200, spp napisał(a):

    > A na fakturę to skąd masz dane?

    Wybacz, nie rozumiem Cię :(

    > Właśnie coś podobnego działa w Poznaniu i wydaje mi się, że to jest w
    > Katowicach też do załatwienia. Starałbym się jednak o duplikat biletu a
    > nie liczył na dostarczanie dokumentów za każdym przyłapaniem.

    Dlatego pytam czy jest możliwość takiego rozwiązania, ponieważ ani PP ani
    regulamin nie precyzują takiego przypadku.
    Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
    czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

    > Dokładnie tak.

    Raczysz żartować?
    Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
    heheh - dobre :)

  • 28. Data: 2009-09-10 08:49:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Opowiadasz jakieś banialuki wituś :)
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm
    >
    > art 16.1
    > Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

    I to wszystko? Tam nie ma ciągu dalszego?

    > Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
    > mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

    A w tym przypadku nie ma mandatu ale 'opłata manipulacyjna'. Tak to
    zazwyczaj działa - nie płacisz karzy (rzędu 100-300 zł) za brak biletu
    lecz opłatę (10-20 zł) za 'niemanie' ważnego biletu w czasie kontroli.

    > Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
    > przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
    > jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

    Dlatego domagaj się duplikatu biletu. :)

    --
    spp

  • 29. Data: 2009-09-10 08:56:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Wybacz, nie rozumiem Cię :(

    Mówisz że nie wiesz jakie dane wpisać na duplikacie biletu a
    jednocześnie wiesz na kogo ma być faktura. Przy bilecie
    miesięcznym/okresowym imiennym powinny być to te same dane, w inny
    sposób ktoś jeździ na bilecie, ktoś 'na fakturę'.

    > Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
    > czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

    To akurat pytanie do przewoźnika. Dzwoniłeś do nich?

    > Raczysz żartować?
    > Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
    > heheh - dobre :)

    W wielu wątkach (choćby o skanie paragonu przy reklamacji) przewijało
    się stwierdzenie iż nie tylko paragon czy faktura może być dowodem
    zawarcia transakcji. Także wyciągi z konta karty, przelewy, itp. a w tym
    zeznania świadków. Przecież żądając faktury musisz przedstawić coś na
    dowód iż transakcje zawarłeś - np. paragon. Jeżeli go zgubiłeś możesz
    pewnie powoływać się na świadków. :) I tyle w tym temacie świadków.
    Miały unaocznić, iż legitymowanie się fakturą w czasie przejazdu czy
    reklamacji ma stosunkowo małe szanse powodzenia. Co innego przy żądaniu
    wystawienia duplikatu biletu.

    --
    spp

  • 30. Data: 2009-09-10 10:43:53
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:27:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Odwołanie też nic nie da.

    To Twoje zdanie, czy też potrafisz skazać jakieś przypadki które potwierdzą
    Twoją tezę?

    > A nie? W Warszawie bilet się kasuje i dopiero wtedy wiadomo od kiedy
    > jest ważny przez 30/90 dni.

    Aaa - no to stolNica jest bardzo zaawansowana technologicznie i
    logistycznie ;)
    w KZKGOP tak se ne da - bilety okresowe są wielkości legitymacji szkolnej i
    posiadają "wycinane" miesiące - wycinania dokonuje sprzedawca biletu, a na
    odwrocie biletu stawia datownikiem stempelek zakupu :)

    > Kupujesz bilet na swoją fakturę,

    ??
    Na swoją fakturę? :)
    czy raczej na swoje dane? ;)

    > a na bilecie wpisujesz dane żony i ona na nim jeździ.

    I czujesz ten smród w przypadku kiedy "sprawa by się rypła"?
    Heheh - dla kilkuset złotych wpisy w CRS??

    > Chcesz jeszcze sam jeździć za darmo na podstawie faktury? Tak se ne da :)

    Za bardzo wypuściłeś wodze fantazji.
    Pisałem od samego początku - że nie poruszam w ogóle tematu jeżdżenia na
    fakturę. Kurwa - ile razy mam to jeszcze napisać?
    Sytuacja zupełnie hipotetyczna jest omawiana. Nie mniej mogąca się
    przytrafić.