  • 11. Data: 2009-09-09 13:36:24
    Temat: Re: Bilet okresowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Nie zgodzę się z tym, przy założeniu że dokonałem przedpłaty na bilet
    > okresowy. Art. 16.1 PP mówi wyrażnie kiedy następuje zawarcie umowy o
    > przewóz osoby. Jest nią data zapłaty za bilet, lub zajęcie miejsca w
    > pojeździe.

    Nie. Zawarcie umowy następuje w momemcie wejścia do pojazdu.
    Każdy przejaz to oddzielna umowa. Kupienie biletu nie jest zawarciem
    umowy o przewóz. Pomijając bilety, które kupuje się na określną osobę i
    określony przejazd.
    Potwierdzeniem zapłaty jest bilet i jego posiadanie w trakcie przejazdu.
    identycznie jest z biletami, które się zapomniało.
    "mandacik" dostaniesz, ale da się go później anulowac jak pokazesz pilet
    okresowy. Ale masz pokazać bilet i tylko on wchodzi w grę.

    Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy
    lub potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat zarobisz.

  • 12. Data: 2009-09-09 13:38:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować, tudzież
    > przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny)

    ... i do konkretnego przejazdu.

  • 13. Data: 2009-09-09 15:19:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

    Faktura nie jest takim dokumentem.
    Skoro jest to wg Ciebie ten 'inny" to zeznania świadków mają taką samą
    moc prawną 'innego' dokumentu uprawniającego do ulgi. ;)

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-09-09 15:23:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
    > Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
    > wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

    A na fakturę to skąd masz dane?

    > A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
    > okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
    > biletu.

    Właśnie coś podobnego działa w Poznaniu i wydaje mi się, że to jest w
    Katowicach też do załatwienia. Starałbym się jednak o duplikat biletu a
    nie liczył na dostarczanie dokumentów za każdym przyłapaniem.

    Dokładnie tak.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-09 16:23:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A na fakturę to skąd masz dane?

    Np. firmy, a nie pracownika.

  • 16. Data: 2009-09-09 16:27:58
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 08:36:24 -0500, witek napisał(a):
    /..../
    > Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy
    > lub potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat
    > zarobisz.

    A u nas w Krakowie starczy kwitek papierowy co drukuje go bestia czyli
    automat.

    Imienny się da a nieimienny to może być ciężko.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 17. Data: 2009-09-09 16:34:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Np. firmy, a nie pracownika.

    A to wtedy jest imienny?

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-09-09 16:40:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A to wtedy jest imienny?

    To zależy.
    Swego czasu bilety kupowało się raz na podstawie listy, a znaczki do
    nich hurtowo na firmę.
    Potem po znajomości, to się po prostu dostawało wyliczoną iloś pustych
    druczków i rozdawało w firmie kto tam potrzebował. A znaczki dalej
    hurtowo na fakturę.
    Ponieważ zawsze był problem, że część albo zostawała, albo brakowało, bo
    w różnych miesiącach różne ilości osób chciały znaczek do biletu
    miesięcznego, to utargowałem z panią, że parę ostatnich znaczków
    dostawałem nieprzedziurkowanych i sam sobie 'dziurkowałem" miesiąc w
    zależności od potrzeb. W ten sposób nie zostawały mi niewykorzystane
    bliety. polak potrafi.

  • 19. Data: 2009-09-10 00:10:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > To przejazdu uprawnia bilet.
    > Jak go nie masz to jedziesz na gapę.
    > Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

    Dokładnie tak. W niektórych regulaminach jest jakiś zapis, że bilet imienny
    można donieść i anulować karę itp. To już raczej z tej procedury wydaje się
    skorzystać bardziej niż powoływać się w autobusie na jakas fakture.

  • 20. Data: 2009-09-10 08:06:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 02:10:19 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Dokładnie tak. W niektórych regulaminach jest jakiś zapis, że bilet imienny
    > można donieść i anulować karę itp.

    No i wszystko się zgadza do momentu że WYPEŁNIONY BILET OKRESOWY NA MOJE
    DANE zginał, został mi skradziony/zjedzony przez myszy/psa/teściową.

    > To już raczej z tej procedury wydaje się skorzystać bardziej niż
    > powoływać się w autobusie na jakas fakture.

    Toż napisałem że nawet o tym nie dyskutuję z kanarem, i nie mam zamiaru
    wozić ze sobą faktury. Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
    w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej.
    Przypominam, że ja mam zawarta umowę z przewoźnikiem - ale wituś tego nie
    rozumie ;) i potwierdzeniem zawarcia tej umowy był bilet okresowy oraz
    FAKTURA z danymi umożliwiającymi identyfikację tego biletu okresowego.