    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet okresowy
    Date: Thu, 10 Sep 2009 10:17:48 +0200

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 08:36:24 -0500, witek napisał(a):

    > Nie. Zawarcie umowy następuje w momemcie wejścia do pojazdu.

    Opowiadasz jakieś banialuki wituś :)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm

    art 16.1
    Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

    > Każdy przejaz to oddzielna umowa.

    W przypadku biletu OKRESOWEGO?? Miesięcznego, kwartanlnego?
    Chyba czegoś nie rozumiesz :)

    > Kupienie biletu nie jest zawarciem umowy o przewóz.

    No patrz.... na abc,com,pl jest nie aktualne PP? :)

    > "mandacik" dostaniesz, ale da się go później anulowac jak pokazesz pilet
    > okresowy. Ale masz pokazać bilet i tylko on wchodzi w grę.

    :)

    > Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy
    > lub potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat zarobisz.

    No i tu się zapędziłeś wituś :)
    Jestem posiadaczem uprawnień do prowadzenia pojazdu. Podczas kontroli
    okazuje się że tego prawka nie mam. Policmajster sprawdza i wie że
    faktycznie posiadam prawko (widnieje w ewidencji), więc nakłada na mnie
    mandat "za niemanie prawka przy sobie" a nie za brak uprawnień. Prawda?
    Sęk w tym że PoRD nie przewiduje możliwości "anulowania mandatu" za nie
    posiadanie przy sobie prawka jak to jest w przypadku regulaminu
    przewoźników z biletami okresowymi, które dopuszczają anulowanie "za
    niemanie biletu" przy sobie.
    Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
    mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

    Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
    przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
    jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.