  • 11. Data: 2005-04-16 09:52:12
    Temat: Re: Biblioteka Uczelniana
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:d3qn3c$mof$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie rozumiem czemu bubel prawny? Według mnie taka opłata jest słuszna i
    > zbawienna. Przez takich głąbów co nie oddają książek, niektóre pozycje są
    > trudno dostępne w bibliotekach. Myślę że to trafne rozwiązanie.

    ostatnio inne znaleziono. Bibliotekarki zaczely zglaszac na policje kradziez
    ksiazek.
    Jeszcze w tym smaym tygodniu prawei wszyscy oddali (nie pamietam miasta w
    ktorym sie to dzialo)

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 12. Data: 2005-04-16 10:00:27
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

> [...]
    > są trudno dostępne w bibliotekach. Myślę że to trafne rozwiązanie.
    > Jest 1000 innych bezsensownych norm prawnych.

    Jeżeli z samej definicji zakładu prawa administracyjnego wynika że nie może on
    pobierać opłat od swoich użytkowników (argumentację na to że tak jest pozwole sobie
    przełożyć
    na termin późniejszy-nie mam czasu tego teraz szukać),a pobiera, ponieważ powstała
    ustawa
    która na to zezwala, to świadczy to o twórcach ustawy i samej ustawie bardzo źle.
    Trochę naciagany przykład porównawczy:
    Nie wątpisz chyba że prawo do zgłoszenia przestepstwa policji powinno być darmowe.
    Jeżeli powstanie ustawa pozwalajaca policji pobierac opłate od kazdego ktory zgłasza
    przestepstwo,a także od innych czynności, byłoby to niezbyt logiczne prawnie
    rozwiazanie, gdyz samej istoty policji wynika, że
    swoje czynności powinna wykonywać darmowo,(w sensie nie pobierania ode mnie opłaty za
    to że interweniuje
    w sprawie np pobicia mnie przez rozdrażnionego dyskutanta z grupy dyskusyjnej;) ).
    Troche kulawe to moje tłumaczenie, tzn wiem CO chcę wyrazić, ale nie potrafię tego
    dobrze sformułować
    nie posługując sie materiałami, których akurat nie mam pod ręką.

  • 13. Data: 2005-04-16 10:04:33
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Oddajac ksi?żkę wypożyczon? z biblioteki na uczelni otrzymałem od niezbyt
    > uprzejmej Pani informację , iż w zwi?zku z przetrzymaniem tej ksi?żki
    > została mi naliczona kara w wysoko?ci ok. 45 zł .. po 50 groszy za każdy
    > dzień prztrzymania po terminie zwrotu.

    Po ilu latach ją oddales ? Tak na oko przetrzymales ja jakies 3
    miesiace. Powinni ci jeszcze zabronic korzystania z biblioteki przez
    nastepne 12 miesiecy.

  • 14. Data: 2005-04-16 10:19:19
    Temat: Re: Odp: Biblioteka Uczelniana
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Z.J. napisał(a):
    > A jaką oni mają możliwość "ściągnięcia" ze mnie takiej kary ? Czy jej nie
    > zapłacenie może skutkować odmową wydania dyplomu ukończenia uczelni ?

    Na części uczelni(a może na wszystkich) otrzymanie dyplomu(a czasami
    nawet zaliczenie semestru) jest warunkowane dostarczeniem karty
    obiegowej z biblioteki czyli trzeba być z nią na czysto. Swoją drogą
    takie postępowanie uważam za jak najbardziej słuszne - krew mnie zalewa
    jak widzę, że potrzebna mi książka jest przetrzymywana prawie rok czasu.
    Jak ktoś potrzebuje książki dłużej niż jeden semestr to niech sobie
    przedłuży ten okres lub po prostu skseruje/kupi.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
    GG# 2400455 ICQ# 320399066

  • 15. Data: 2005-04-16 11:17:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawcio napisał(a):

> [...]
    ustawa
    > która na to zezwala, to świadczy to o twórcach ustawy i samej ustawie bardzo źle.

    Juz mówiłem że nie znam definicji czegoś co ty zwiesz zakładem
    administracyjnym. Domyślam sie ze chodzi o coś utworzone dla wykonywania
    zadań z zakresu administracji publicznej. A mi nijak biblioteka nie
    kojarzy mi się z administracją. Wiec dla mnie nie jest zakładem
    administracyjnym.
    A poza tym teorie a rzeczywistość to dwa różne światy.

> [...]
    dobrze sformułować
    > nie posługując sie materiałami, których akurat nie mam pod ręką.

    Zadania policji i bibliotek nie nadają się według mnie do porównania.

    A jeśli twierdzisz że wszystko jest zakładem administracyjnym i powinno
    być darmowe to ja nie chcę być w takim państwie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 16. Data: 2005-04-16 12:02:30
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 16 Apr 2005 11:10:50 +0200,
    Z.J. <r...@f...nl> screamed:

    > A jaką oni mają możliwość "ściągnięcia" ze mnie takiej kary ? Czy jej nie
    > zapłacenie może skutkować odmową wydania dyplomu ukończenia uczelni ?

    Przed odebraniem dyplomu będziesz musiał mieć wypełnioną obiegówkę, na której
    jedną z pozycji będzie biblioteka...

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 14:01:00 user up 10583 days, 1:56, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Error 13: Illegal brain function. Process terminated.

  • 17. Data: 2005-04-17 09:27:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3qn8e$j3h$1@inews.gazeta.pl...

    > Bibliotekarki zaczely zglaszac na policje kradziez
    > ksiazek.

    Hmmm ale chyba trudno to zakwalifikowac jako kradziez. Jesli juz to moze
    przywlaszczenie, ale i to raczej nie przejdzie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2005-04-17 10:02:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Hmmm ale chyba trudno to zakwalifikowac jako kradziez. Jesli juz to moze
    > przywlaszczenie, ale i to raczej nie przejdzie.

    nie pamietam dokladnie jaki zarzut przedtsawiono, ale odnioslo pozadane
    skutki.
    Poszukaj w archiwach gazet, moze znajdziesz cos na ten temat. Na przestrzeni
    roku, poltora.

    P.

  • 19. Data: 2005-04-17 11:20:45
    Temat: Odp: Biblioteka Uczelniana
    Od: "Z.J." <r...@f...nl>

    Oddałem po 3 miesiącach. Ale i tak uważam , że niesłusznie liczą te opłaty w
    takiej wysokości .

    Jeżeli biblioteka ma prawo do ustalenia takich opłat .. czy to znaczy , że
    mogą sobie ustalić 100 zł za każdy dzień przetrzymania .. a ja grzecznie
    muszę zapłacić ???

    To jest wyciąganie pieniędzy .. przecież mogliby wysyłać upomnienia na koszt
    wypożyczającego .. taniej .. a efekt ten sam ,, poprostu każdy może o czymś
    zapomnieć.

    Użytkownik KrzysiekPP <k...@S...op.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...task.gda.pl.
    ..

  • 20. Data: 2005-04-17 11:27:30
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jeżeli biblioteka ma prawo do ustalenia takich opłat .. czy to znaczy , że
    > mog? sobie ustalić 100 zł za każdy dzień przetrzymania .. a ja grzecznie
    > muszę zapłacić ???

    Nie, bo musza przy tym zachowac zdrowy rozsądek. Gdybys nie zaplacil, a
    oni poszli z tym do sądu, to na pewno nie dostaliby takiej kwoty ...

    --
    Krzysiek, Krakow