    From: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biblioteka Uczelniana
    Date: Sat, 16 Apr 2005 12:00:27 +0200

    news:d3qn3c$mof$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie rozumiem czemu bubel prawny? Według mnie taka opłata jest słuszna i
    > zbawienna. Przez takich głąbów co nie oddają książek, niektóre pozycje
    > są trudno dostępne w bibliotekach. Myślę że to trafne rozwiązanie.
    > Jest 1000 innych bezsensownych norm prawnych.

    Jeżeli z samej definicji zakładu prawa administracyjnego wynika że nie może on
    pobierać opłat od swoich użytkowników (argumentację na to że tak jest pozwole sobie
    przełożyć
    na termin późniejszy-nie mam czasu tego teraz szukać),a pobiera, ponieważ powstała
    ustawa
    która na to zezwala, to świadczy to o twórcach ustawy i samej ustawie bardzo źle.
    Trochę naciagany przykład porównawczy:
    Nie wątpisz chyba że prawo do zgłoszenia przestepstwa policji powinno być darmowe.
    Jeżeli powstanie ustawa pozwalajaca policji pobierac opłate od kazdego ktory zgłasza
    przestepstwo,a także od innych czynności, byłoby to niezbyt logiczne prawnie
    rozwiazanie, gdyz samej istoty policji wynika, że
    swoje czynności powinna wykonywać darmowo,(w sensie nie pobierania ode mnie opłaty za
    to że interweniuje
    w sprawie np pobicia mnie przez rozdrażnionego dyskutanta z grupy dyskusyjnej;) ).
    Troche kulawe to moje tłumaczenie, tzn wiem CO chcę wyrazić, ale nie potrafię tego
    dobrze sformułować
    nie posługując sie materiałami, których akurat nie mam pod ręką.