  • 1. Data: 2004-08-10 06:32:08
    Temat: Bezkarność Gminy
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

    Odpowiedzialność Gminy za skutki nie przeprowadzenia eksmisji

    Skarżę gminę o zapłatę odszkodowania za straty jakie poniosłem na skutek nie
    przeprowadzanie przez wiele lat eksmisji lokatorów bezprawnie zajmujących
    moje spółdzielcze mieszkanie własnościowe.

    Eksmisja przez wiele lat nie była wykonywana mimo moich licznych interwencji ;
    główną przyczyną był brak lokali socjalnych , a uchwała rady miasta nakazywała
    przeprowadzanie eksmisji do takich lokali.

    Moje straty wynikają z tego że lokatorzy czynszu nie płacili , ja musiałem go
    płacić spółdzielni (bo inaczej spółdzielnia podała by mnie do sądu). Przed
    laty wygrałem sprawę sądową przeciwko lokatorom o zwrot czynszu , ale byli
    praktycznie niewypłacalni ,komornik ściągał co miesiąc śmieszną kwotę niższą od
    narastających odsetek od długu. Informowałem gminę że lokatorzy są
    niewypłacalni , że komornik nie ma z nich co ściągać , i że nie płacą czynszu
    i miałem nadzieję że będzie to argument na przyspieszenie eksmisji. Niestety
    nie był - eksmisji nie przeprowadzono.

    Potrzebuję pomocy poprzez wskazaniu precedensu , lub podaniu podstawy
    prawnej , lub chociaż określenia mądrej regułki prawnicze która by
    stwierdzała ,że jeżeli ktoś swoim postępowaniem (lub brakiem odpowiedniego
    postępowania) spowoduje czyjeś straty (nawet pośrednio!) to ten ktoś za te
    straty odpowiada i powinien je zrekompensować .

    Może są jeszcze jakieś inne możliwości o których nie wiem ?

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ?

  • 2. Data: 2004-08-10 08:30:32
    Temat: Odp: Bezkarność Gminy
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > Może są jeszcze jakieś inne możliwości o których nie wiem ?

    Zatrudnienie dobrego prawnika.
    Sam się przyznajesz do słabej znajomości prawa, podejrzewam, że przy tak
    trudnej sprawie prawnicy gminy mogą cię bez problemu zmiażdżyć.

    brett

  • 3. Data: 2004-08-10 09:59:23
    Temat: Re: Bezkarność Gminy
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > straty odpowiada i powinien je zrekompensować .
    >
    > Może są jeszcze jakieś inne możliwości o których nie wiem ?

    Nie jesteś aby pieniaczem? To jakiś absurdalny pomysł.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-08-10 13:06:55
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

    > Zatrudnienie dobrego prawnika.
    > Sam się przyznajesz do słabej znajomości prawa, podejrzewam, że przy tak
    > trudnej sprawie prawnicy gminy mogą cię bez problemu zmiażdżyć.
    >
    > brett

    Tą możliwość rozważałem , ale trudno było mi znaleźć kogoś kto podjął by się
    tej sprawy za rozsądne pieniądze. Nie znam prawa w ogóle , kieruje się logiką i
    rozsądkiem i jeśli trzeba wertuję kodeksy.

    Szukam konkretnej podpowiedzi w tej sprawie. Z logicznego punktu widzenia Gmina
    powinna odpowiadać za skutki nie przeprowadzenia eksmisji , bo jako jedyna była
    do tego upoważniona i zobowiązana. Ja nie mogłem nic więcej zrobić w ramach
    dopuszczonych prawem. Mogłem jedynie czekać na eksmisję i płacić czynsz za
    lokal którym nie mogłem dysponować , mimo iż wiadomo było że tych pieniędzy od
    lokatorów nie odzyskam (brak możliwości skutecznego ściągnięcia długu przez
    komornika) Zaniechanie prowadzenia eksmisji doprowadziło do powstania moich
    strat

    Ponawiam prośbę o sugestie które mogły by mi pomóc

  • 5. Data: 2004-08-10 13:42:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2004 11:59:23 +0200, Johnson naskrobał(a):

    > Nie jesteś aby pieniaczem? To jakiś absurdalny pomysł.

    dokładnie - powinien do końca życia płacić menelom bezprawnie
    zamieszkujących jego własność. Najlepiej jakby płacił dodatkowo rentę na
    jabole.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-08-10 13:53:42
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Sebol" <"lobo_(usun_to) napisał(a):
> [...]
    >
    > dokładnie - powinien do końca życia płacić menelom bezprawnie
    > zamieszkujących jego własność. Najlepiej jakby płacił dodatkowo rentę na

    Nie do końca się wczytałem w kazus, sorry.

    1996.03.28 uchwała SN III CZP 18/96 OSNC 1996/5/74

    Jeżeli w wyroku nakazującym opróżnienie lokalu mieszkalnego, sąd na podstawie
    art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 1994 r. o najmie lokali mieszkalnych i
    dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 105, poz. 509 ze zm.) - orzekł o uprawnieniu
    najemcy do otrzymania lokalu socjalnego, a gmina nie zapewnia takiego lokalu,
    najemca może wystąpić z roszczeniem o zobowiązanie gminy do zawarcia umowy najmu
    wskazanego lokalu socjalnego; wynajmujący może zaś wystąpić przeciwko gminie o
    wynagrodzenie szkody, jaką poniósł przez to, że orzeczenie nakazujące
    opróżnienie lokalu nie może być wykonane z powodu niezapewnienia najemcy przez
    gminę lokalu socjalnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-08-10 14:08:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 10 Aug 2004 08:32:08 +0200, Krzysztof naskrobał(a):

    > Może są jeszcze jakieś inne możliwości o których nie wiem ?
    >
    > Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ?

    1. wykup mieszkanie na własność.
    2. załóż liczniki
    3. wypowiedz umowę na prąd, wodę, gaz, ogrzewanie.

    w ten sposób nie będziesz dopłacał do interesu.

    Jak będą uparci spowoduj aby zabrakło szyb w zimie. Na pewno wyjdzie taniej
    niż proces sądowy przy takim trudnym roszczeniu.

  • 8. Data: 2004-08-10 14:33:53
    Od: r...@i...com.pl

> [...]
    >
    > Jak będą uparci spowoduj aby zabrakło szyb w zimie. Na pewno wyjdzie taniej
    > niż proces sądowy przy takim trudnym roszczeniu.

    Nie chciałem sprawy nadmiernie komplikować , więc wszystkiego nie napisałem.
    Ale widzę że muszę dodać że :
    Dzicy mnie zaszantażowali że opuszczą mieszkanie gdy zrzeknę się wszystkich
    roszczeń wobec nich . Wiedzieli po prostu że nie mam żadnych szans na
    przeprowadzenie eksmisji a z drugiej strony nieskuteczne było dochodzenie od
    nich na drodze sądowej i komorniczej zaległych opłat czynszowych.
    Tak więc po latach mieszkanie odzyskałem , ale kwota zaległego czynszu z
    odestami osiągnęła nieomal wartość mieszkania. Tą kwotę chcę odzyskać od Gminy.
    Gminę cały czas informowałem o tym że dzicy są niewypłacalni i nie płacą
    czynszu , ale jak już pisałem nie sprawiło to na nikim wrażenia.Gmina nie
    podjęła żadnych działań , mimo że tylko ona miała możliwość prowadzenia
    eksmisji. To spowodowało moje straty .

  • 9. Data: 2004-08-10 14:37:36
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

> [...]
    > opróżnienie lokalu nie może być wykonane z powodu niezapewnienia najemcy przez

    W wyroku nie ma mowy o uprawnieniu do lokalu socjalnego

    Cały niuans sprawy polega na tym , że wymóg zapewnienia lokalu socjalnego dla
    eksmitowanego został zawarty w uchwale Rady Miasta , żadne nadrzędne przepisy
    prawa takiego wymogu wówczas nie stawiały. Miasto (Gmina) sama sobie nałożyła
    obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego , a następnie z powodu braku takich
    lokali eksmisji nie przeprowadzała tłumacząc się , że może robić to tylko do
    lokali socjalnych a takich wolnych nie ma.
    Uważam więc że nadrzędny jest obowiązek gminy do przeprowadzenia eksmisji , a
    czy ma ona lokal socjalny , czy wynajmie do tego celu inne pomieszczenie ,czy
    też przeprowadzi eksmisję na bruk - nie powinno mnie to obchodzić.
    Tylko gmina miała uprawnienie do przeprowadzenia eksmisji , więc ona powinna
    odpowiadać za skutki jej nie przeprowadzenia . Ja domagałem się od Gminy jej
    przeprowadzenia , co więcej , przedstawiałem straty jakie będę ponosił gdy nie
    zostanie ona przeprowadzona , niestety bezskutecznie.
    Jej nieprzeprowadzenie to ograniczenie możliwości korzystania z mojej własności
    co spowodowało wymierne straty.
    Brakuje mi odpowiedniej fomuły prawniczej w którą mógłbym ubrać ten tok
    rozumowania.

  • 10. Data: 2004-08-10 15:13:11
    Od: j...@g...pl

    > Odpowiedzialność Gminy za skutki nie przeprowadzenia eksmisji

    Art. 15
    2. W sprawie o opróżnienie lokalu sąd z urzędu zawiadamia gminę
    właściwą ze względu na miejsce położenia lokalu podlegającego
    opróżnieniu w celu umożliwienia jej wstąpienia do sprawy.
    3. Do udziału gminy w sprawie o opróżnienie lokalu stosuje się
    odpowiednio przepisy o interwencji ubocznej, z wyjątkiem art. 78, art. 79
    zdanie drugie i art. 83 Kodeksu postępowania cywilnego. Gmina nie musi
    wykazywać interesu prawnego, a jej przystąpienie następuje po stronie powoda.

    Art. 18.
    1. Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane do dnia opróżnienia
    lokalu co miesiąc uiszczać odszkodowanie.
    2. Z zastrzeżeniem ust. 3, odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1,
    odpowiada wysokości czynszu, jaki właściciel mógłby otrzymać z tytułu
    najmu lokalu. Jeżeli odszkodowanie nie pokrywa poniesionych strat, właściciel
    może żądać od lokatora odszkodowania uzupełniającego.

    4. Jeżeli gmina nie dostarczyła lokalu socjalnego osobie uprawnionej
    do niego z mocy wyroku sądowego, właścicielowi przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze od gminy w wysokości odpowiadającej różnicy między
    odszkodowaniem określonym w ust. 2 a odszkodowaniem płaconym przez
    byłego lokatora, o ile osoba ta nadal zamieszkuje w lokalu właściciela.

    Dodam jeszcze, że roszczenia ze świadczeń okresowych przedawniają sie po 3
    latach, więc wszystko co byłe przed 3 laty niestety przepadło.

    Proszę zapoznać się z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.