    From: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bezkarność Gminy
    Date: 10 Aug 2004 08:32:08 +0200

    Odpowiedzialność Gminy za skutki nie przeprowadzenia eksmisji

    Skarżę gminę o zapłatę odszkodowania za straty jakie poniosłem na skutek nie
    przeprowadzanie przez wiele lat eksmisji lokatorów bezprawnie zajmujących
    moje spółdzielcze mieszkanie własnościowe.

    Eksmisja przez wiele lat nie była wykonywana mimo moich licznych interwencji ;
    główną przyczyną był brak lokali socjalnych , a uchwała rady miasta nakazywała
    przeprowadzanie eksmisji do takich lokali.

    Moje straty wynikają z tego że lokatorzy czynszu nie płacili , ja musiałem go
    płacić spółdzielni (bo inaczej spółdzielnia podała by mnie do sądu). Przed
    laty wygrałem sprawę sądową przeciwko lokatorom o zwrot czynszu , ale byli
    praktycznie niewypłacalni ,komornik ściągał co miesiąc śmieszną kwotę niższą od
    narastających odsetek od długu. Informowałem gminę że lokatorzy są
    niewypłacalni , że komornik nie ma z nich co ściągać , i że nie płacą czynszu
    i miałem nadzieję że będzie to argument na przyspieszenie eksmisji. Niestety
    nie był - eksmisji nie przeprowadzono.

    Potrzebuję pomocy poprzez wskazaniu precedensu , lub podaniu podstawy
    prawnej , lub chociaż określenia mądrej regułki prawnicze która by
    stwierdzała ,że jeżeli ktoś swoim postępowaniem (lub brakiem odpowiedniego
    postępowania) spowoduje czyjeś straty (nawet pośrednio!) to ten ktoś za te
    straty odpowiada i powinien je zrekompensować .

    Może są jeszcze jakieś inne możliwości o których nie wiem ?

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ?