  • 1. Data: 2004-08-09 18:34:52
    Temat: Wyłudzanie korzyści majątkowych
    Od: "Zawiedziony" <e...@p...fm>

    Witam jescze raz i mam jescze jedno pytanie.

    Czy w Polski Prawie Karnym istnieje jakaś podstawa prawna do oskarżenia
    osby,
    która powiedzmy umawia się z dziesięcioma osobami na raz czyniąc z nich
    swoich kochanków
    tylko i wyłacznie w celach wyłudzenia korzyści pieniężnych.
    Powiedzmy, że taka osoba z tego się utrzymuje a te 10 osób nic o sobie
    wzajemnie nie wie ;-). Ale młyn....

    Czy wykorzystywani w ten sposób ludzie mogą oskarżyć taką osobę o chociażby
    poniesione straty moralne już nie mówiąc o finansowych?

  • 2. Data: 2004-08-09 20:01:46
    Temat: Re: Wyłudzanie korzyści majątkowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zawiedziony" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    A w jaki sposób osiąga te korzyści majątkowe. To są darowizny, pożyczki?

  • 3. Data: 2004-08-09 20:04:40
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    chociażby
    > poniesione straty moralne już nie mówiąc o finansowych?

    do odpowiedzialnosci cywilnej deliktowej potrzebne jest wskazanie czynu
    niedozwolonego - obawiam sie, ze samo umawianie sie nie jest czynem
    zabronionym.

    Kreatywnie myslac siegnal bym do: (traktuj z duzym przymruzeniem oka, choc
    kto wie, moze Sad by dal sie przekonac do takiego uzasadnienia...)

    art.72 par 2 KC
    "Strona, ktora rozpoczela lub prowadzila negocjacje z naruszeniem dobrych
    obyczajow, w szczegolnosci bez zamiaru zawarcia umowy, jest obowiazana do
    naprawienia szkody, jaka druga strona poniosla przez to, ze liczyla na
    zawarcie umowy"

    Sprawe "umawiania sie" sprowadzamy do "bycia ze soba" czyli do umowy spolki
    art.860kc. zawiazywanej w celu wspolnego prowadzenia gospodarstwa domowego.
    W trakcie randkowania strony ustalaly warunki umowy spolki (czyli ja wynosze
    smieci, ty zmywasz gary). Majac na uwadze art.65 kc, mowiacy o wykladni
    oswiadczen woli, liczy sie nie fakt wspomnienia o art.860kc przez strony,
    lecz ich rzeczywiste intencje.

    Jesli chcesz przeprowadzic komus sprawe dla zasady, to idz tym tropem, jesli
    chcesz cos wygrac, to raczej sie nie babraj, bo koszty w Sadzie moga byc
    duze, a ryzyko odrzucenia powodztwa baaaardzo duze.

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-08-09 21:05:12
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

> [...]
    > poniesione straty moralne już nie mówiąc o finansowych?
    >
    > jest art. dotyczacy oszustwa - 286 kk, ale bardzo trudno byłoby
    udowodnic zamiar takiej osobie.pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-08-09 21:24:36
    Od: "Zawiedziony" <e...@p...fm>

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i mam w związku z tym pytanie

    Czy dowody w postaci sms,ów, rozmów telefonicznych czy poczty elektronicznej
    jak i archiwun gg mogły by coś pomóc w sprawie?
    Swoją drogą sprawa była by wygrana dla osoby pokrzywdzonej już w momencie
    gdyby te 10 osób dowiedziało się wzajemnie o swoim istnieniu ;-)

    Użytkownik "Elżbieta Tekieli" <e...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cf8p40$so9$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2004-08-09 21:33:54
    Od: "Zawiedziony" <e...@p...fm>

    A samo wyłudzanie polega na oszustwach, okłamywaniu i wzbudzaniu w ludzi
    litości. Wtedy oni się cięszą, że są potrzebni i "jedyni" więc pomagają. Mi
    jednak chodzi o fakt, że taka osoba potem odwraca się i z uśmiechem na
    ustach biegnie do następnego sprzedając mu tą samą historie, każdemu z
    osobna usługując własną osobą i towarzystwem oraz kłamstwem iż jest on
    jedyną osobą w jej życiu. Czyżbyśmy się w tych czasach doczekali wyższej
    formy kurtyzany? Przez analogię.. czy widział ktoś polski film "Zakochani"?
    tylko pomińmy jego konic a skupmy się na początku ;-)

  • 7. Data: 2004-08-09 21:54:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Zawiedziony" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    <ciach bzdury>

    Chłopie udzielę Ci jednej nieprawniczej rady - za to życiowej. Weż się w
    garść i przestań sie zachowywać jak gówniarz. Nie wiem co Ci zrobila ta
    panna ale wiążac sie z mezatką, raczej sie chyba nie łudziłes ze jestes
    jedyny w jej zyciu? To, ze Cię kopneła - cóz w zyciu tak bywa. Natomiast
    wykradanie czyichś rozmów prywatnych i publikowanie ich na stronie
    internetowej jest IMO przejawem skrajnego gówniarstwa i co najmniej braku
    elementarnej przyzwoitosci.

    Zamiast opinii prawnika zasiegnij opinii psychologa bo chyba masz lekką
    obsesję na jej punkcie - taka próba zniszczenia/zgnojenia kogos w rewanzu za
    odrzuconą "miłość" nie jest normalnym zachowaniem

    HaNkA

    PS. I naucz się odpowiadać POD postami

  • 8. Data: 2004-08-09 22:55:48
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cf8ru7$9eo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > <ciach bzdury>
    >
    > Chłopie udzielę Ci jednej nieprawniczej rady - za to życiowej.

    Nic dodac, nic ujac. Sam tego bym lepiej nie napisal.
    Waz dupe w troki i zyj dalej.

  • 9. Data: 2004-08-09 23:06:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Zawiedziony rzecze:
    > A samo wyłudzanie polega na oszustwach, okłamywaniu i wzbudzaniu w ludzi
    > litości. Wtedy oni się cięszą, że są potrzebni i "jedyni" więc pomagają. Mi

    A na jaką kwotę Cię naciągnęła ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 10. Data: 2004-08-10 08:53:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    . Nie wiem co Ci zrobila ta
    > panna ale wiążac sie z mezatką, raczej sie chyba nie łudziłes ze jestes
    > jedyny w jej zyciu?

    a gdzie Ty wyczytalas ze to meżatka?

    P.