  • 1. Data: 2004-08-10 06:32:39
    Temat: dwa problemy!!! opiekun kolonijny, zus.
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    Dzien Dobry!!!!
    Chciałbym poprosic tutaj zgromadzonych o naprowadzenie i wyjasnienie dwoch
    spraw.

    1. Jezeli sa gdzies to poprosza o jakis drogowskaz na przepisy na temat
    odpowiedzialnosci opiekuna kolonijnego. Moze jakies rozpozadzenie czy cos.
    Nie chodzi mi o warunki jakie musza byc spelnione przez organizatora ale o
    odpowiedzialnosc opiekuna za wszelkie zdazenia jakie moga sie zdazyc z jego
    podopiecznymi.

    2. Drugi problem zwiazany jest z ZUS-em. Sprawa przedstawia sie tak, ze zona
    moja pobiera rente rodzinna z powodu smierci matki. w lipcu br. ukonczyla
    nauke na studiach wyzszych. od pazdziernika wybiera sie na studia
    podyplomowe. w marcu 2005 konczy 25 lat. czy bedzie otrzymywala rente do
    konca marca czy do konca wrzesnia 2005 w przypadku gdy rozpocznie nauke na
    studiach rocznych. jedyn slowem czy __pierwszy_rok_studiow_rocznych__
    traktowany jest przez zus jako rok ostatni bo wtedy renta przysluguje do
    konca roku akademickiego???

    dzieki wielkie za uwage i ewentualna pomoc
    pozdrawiam

    --
    Tomek
    t...@w...pl

  • 2. Data: 2004-08-10 08:57:16
    Temat: Odp: dwa problemy!!! opiekun kolonijny, zus.
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    . Moze jakies rozpozadzenie czy cos.
    > Nie chodzi mi o warunki jakie musza byc spelnione przez organizatora

    na to pewnie by suięrozporządzenie znalazło

    ale o odpowiedzialnosc opiekuna za wszelkie zdazenia jakie moga sie zdazyc z
    jego
    podopiecznymi.

    a tu rozporządzenia żadnego raczej nie ma. Stosuje się ogólne postanowienia
    kodeksu karnego i cywilnego, t. j. opiekun winien wykazać należytą
    staranność przy opiece nad dziećmi.
    Tzn. jak się dziecko zabije, bo opiekun zaniedbał nad dzickiem opieki, to
    odpowiada za to. A jak siędziecko zabije samo z siebie, mimo nalezytej
    pieczy opiekuna, to opiekun nie odpowiada.

    Przepraszam za drastyczny przykład.

    brett

  • 3. Data: 2004-08-10 09:14:35
    Temat: Re: dwa problemy!!! opiekun kolonijny, zus.
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    > na to pewnie by suięrozporządzenie znalazło
    to mam

  • 4. Data: 2004-08-10 09:25:44
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    przepraszam za poprzedniego posta - wypadek.
    a teraz konkrety

    to mam: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 stycznia 1997
    r.
    w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci
    i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania. (Dz.
    U. z dnia 10 lutego 1997 r.)

    > postanowienia

    i tu pojawia sie klopot. przyklad dobry i logiczny. chodzi mi jednak o
    zupelnie inna sytuacje. podobno na kursach dla opiekunow kolonijnych mowia
    ze jezeli np. podopieczna zajdzie w ciaze to odpowiada za to opiekun i placi
    alimenty jezeli "ktos" wystopi o nie na drodze sadowej. moje zmartwienie
    bierze sie z tego ze opiekun o ktorym mowa jedzie za kilka dni na taka
    kolonie z dziecmi z rodzin patologicznych i bezdomnymi. absolutnie nie
    twierdze ze sa to jakies gorsze dzieciaki a wlasciwie juz mlodziez ale jakos
    mam stracha ze cos moze sie zdazyc i wolalbym miec jasnosc co do danej
    sytuacji. raczej niemozliwe jest zeby jeden opiekun robil za przyzwoitke dla
    15 dzieciakow. jezeli tylko beda chcialy zrobic cos zlego to zrobia to. no
    chyba ze kazdy dzieciak dostanie swojego opiekuna.

    --
    Tomek
    t...@w...pl

  • 5. Data: 2004-08-10 09:59:31
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    jezeli np. podopieczna zajdzie w ciaze to odpowiada za to opiekun i placi
    alimenty jezeli "ktos" wystopi o nie na drodze sadowej.

    bzdury mówią. O to się na pewno nie trzeba martwić, chyba, że się jest ojcem
    : )

    jezeli tylko beda chcialy zrobic cos zlego to zrobia

    zajście w ciążęnie jest niczym złym, wręcz przeciwnie ;)

    a serio to masz rację, 15 nastolatków zawsze zrobi coś złego i ich nie
    upilnujesz, chodzi o to, byś wykazał należyte starania wyeliminowania
    potencjalnych zagrożeń dla podopiecznych.
    N.p. zamknął panie i panów w osobnych pomieszczeniach i czuwał pod drzwiami.
    A jak przejdą po parapecie to już ich sprawa

    brett

  • 6. Data: 2004-08-10 11:33:45
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    > bzdury mówią. O to się na pewno nie trzeba martwić, chyba, że się jest
    ojcem
    > : )

    jak dla mnie to tez uwazam to za bzdure totalna ale osoba po takim kursie
    bardzo sie przy tym upiera.

    > zajście w ciążęnie jest niczym złym, wręcz przeciwnie ;)

    dla pietnastolatki z patologicznej rodziny dobre to to raczej tez nie jest.

> [...]
    drzwiami.
    > A jak przejdą po parapecie to już ich sprawa

    to moja opiekunka wie tym bardziej ze nie jest to jej pierwszy wyjazd na
    taka impreze, ale pierwszy z tego typu dzieciakami.
    dzieki za pomoc.

    Tomek
    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 7. Data: 2004-08-10 23:10:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl> napisał w wiadomości

    To niech ten opiekun się ubezpieczy od odpowiedzialności cywilnej.

  • 8. Data: 2004-08-10 23:10:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > studiach rocznych. jedyn slowem czy __pierwszy_rok_studiow_rocznych__
    > traktowany jest przez zus jako rok ostatni bo wtedy renta przysluguje do

    Skoro pierwszy rok studiów jest ostatnim zarazem, to moim zdaniem ZUS musi
    go jako ostatni potraktować.

  • 9. Data: 2004-08-11 00:24:19
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Tomek <tomek_pup@(usun_to)wp.pl> napisał(a):

    > podobno na kursach dla opiekunow kolonijnych mowia ze jezeli np.
    > podopieczna zajdzie w ciaze to odpowiada za to opiekun i placi
    > alimenty jezeli "ktos" wystopi o nie na drodze sadowej.

    Zerknij tutaj:
    99747

    > raczej niemozliwe jest zeby jeden opiekun robil za przyzwoitke dla
    > 15 dzieciakow. jezeli tylko beda chcialy zrobic cos zlego to zrobia to. no
    > chyba ze kazdy dzieciak dostanie swojego opiekuna.

    Opiekę należy sprawować normalnie, w sposób ogólnie przyjęty w danych
    sytuacjach (art. 354 par. 1 Kodeksu cywilnego). Jeżeli _mimo_ prawidłowo,
    normalnie sprawowanej opieki coś się zdarzy, opiekun nie odpowiada.

    RG

  • 10. Data: 2004-08-11 07:15:46
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    Witam!!!

    Opiekunka juz sie ubezpieczyla a moje watpliwosci sie rozwialy.
    Co do Zusu nadal ozostaly. myslalem ze moze maja jakies akty wykonawcze do
    swojej ustawy. Kiedys kontaktowalem sie z Zusem w ktoreym owa renta jest
    pobierana i pani powiedziala ze spoko luzik. pierwszy rok traktuja jako
    ostatni i rentya bedzie wyplacana do konca roku akademickiego. w chwili gdy
    zona moja kilka dni temu poszla zglosic zmiane adresu i przeniesienie tej
    renty do wlasciwego oddzialu pani juz nie byla tego tak pewna a raczej nawet
    pewna byla ze renta bedzie wyplacana tylko do ukonczenia 25 lat co w
    sytuacji mojej zony jest utrata sporej sumki za 6 miesiecy. mialem juz kilka
    wspolnych interesow z Zusem i zauwazam ze co oddzial i co inna pani siedzi w
    okienku to inna interpretacja przepisow. mialem nadzieje ze istaniej
    konkretne rozporzdzenie gdzie jest taka sytuacja opisana i bede mial na co
    sie powolac. widze ze jestesmy uzaleznienie od widzimisie pani w okienku.
    dzieki za pomoc.
    pozdrawiam
    --
    Tomek