    Subject: Re: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 5 Mar 2019 16:38:13 +0100

    W dniu 04.03.2019 o 23:13, Witold Z. pisze:
    > Witam, Czy można przeciwdziałać praktykom właścicieli samochodów,
    > którzy podrzucają niepotrzebne im auto i odjeżdżają w siną dal? Auto
    > jest prawidłowo zaparkowane na ulicy. Ma tablice rejestracyjne a
    > numery wskazują na mieszkańca innej miejscowości. Jest sfatygowane.
    > Stoi bardzo długi czas zajmując deficytowe miejsce parkingowe.
    > Kierowcy muszą omijać to auto łukiem (= jeden pas wyłączony). Niby
    > wszystko legalne ale jednak denerwuje. Czy można wykonać jakiś ruch
    > (policja, Straż Miejska) aby zmusić właściciela auta do "ruchu". Czy
> [...]

    Problem jest szeroki. Na pewno warto zainteresować Policję takim
    pojazdem, bowiem:

    1) Czasem jest to samochód pochodzący z przestępstwa.

    2) Spotkałem się z wykorzystywaniem takiego samochodu jako tzw. dziupli.
    Kupiony na słupa samochód służy do ukrywania powiedzmy narkotyków.

    3) Bywa, że przykładowo jakaś osoba zaparkowała samochód i wpadła pod
    inny samochód, albo umarła. Rodzina nie wie, gdzie jest samochód.

    W tym wypadku zawiadomienie Policji coś da. Gorzej, jak wartość pojazdu
    nie jest wielka i właścicielowi nie opłaca się zholować uszkodzonego
    pojazdu.

    Są przepisy (nie chce mi się teraz szukać), że porzucony n a terenie
    gminy samochód przechodzi na jej własność, ale nie ma jakiejś jasnej
    informacji, po ilu miesiącach samochód jest już porzucony. Jesli Policja
    nic nie da rady, to można jeszcze w tę stronę spróbować później,
    zwłaszcza, że brak możliwości rozwiązania sprawy przez Policję, to też
    dowód na to, ze ten samochód tam stoi.