  • Data: 2019-03-05 20:56:33
    Temat: Re: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2019 o 20:35, Witold Z. pisze:

    > Swoją drogą zastanawiają mnie 2 rzeczy: - na zajęcie pasa ruchu w
    > celu wykonania jakichkolwiek prac przy ogrodzeniu, bramie,
    > instalacjach etc. konieczna jest zgoda zarządcy drogi + ew. opłata;
    > tymczasem samochód może stać latami na pasie ruchu i obrastać trawą a
    > z urzędu nikt się nad tym nie pochyli

    O ile płot, czy inna przeszkoda na drodze rzuca się w oczy, to stojący
    samochód nie. Ty pewnie masz go gdzieś, gdzie często bywasz: pod domem,
    pracą itp. Natomiast pracownicy zarządcy drogi objeżdżając wiele ulic
    niekoniecznie muszą na to zwracać uwagę. No i jeszcze czynnik ludzki -
    to jest problem do rozwiązania. Po co go rozwiązywać, jak prościej nie
    zauważyć.

    Kolejnym problemem jest brak unormowań prawnych. Jak długo może na ulicy
    stać samochód i dlaczego akurat taka ilość dni powoduje, że jest to
    problemem. Generalnie prawidłowo zaparkowany pojazd może tam stać i tyle.

    > - czemu ludziom tak trudno pozbyć się zbędnego grata, za który mogą
    > bez trudu otrzymać jakąś kwotę pieniędzy

    Tu przyczyny mogą być różne. Kilka z nich wcześniej wymieniłem. Ale może
    to być długotrwała choroba. Może być problem spadkobierców z ustalenie,
    kto akurat jest bardziej powołany do tego pojazdu (to może sie latami
    ciągnąć). Może być czysta złośliwość.