  • 1. Data: 2019-03-04 23:13:41
    Temat: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Od: "Witold Z." <s...@g...com>

    Witam,
    Czy można przeciwdziałać praktykom właścicieli samochodów, którzy podrzucają
    niepotrzebne im auto i odjeżdżają w siną dal?
    Auto jest prawidłowo zaparkowane na ulicy. Ma tablice rejestracyjne a numery wskazują
    na mieszkańca innej miejscowości. Jest sfatygowane. Stoi bardzo długi czas zajmując
    deficytowe miejsce parkingowe. Kierowcy muszą omijać to auto łukiem (= jeden pas
    wyłączony).
    Niby wszystko legalne ale jednak denerwuje. Czy można wykonać jakiś ruch (policja,
    Straż Miejska) aby zmusić właściciela auta do "ruchu". Czy jest zdefiniowany jakiś
    czas, po którym można uznać, że auto jest wyłączone z eksploatacji i należy coś z nim
    zrobić?
    Znając uroki demokracji podejrzewam, że nie. A może jednak...?

  • 2. Data: 2019-03-05 00:21:27
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 23:13, Witold Z. pisze:
    > Niby wszystko legalne ale jednak denerwuje. Czy można wykonać jakiś ruch (policja,
    Straż Miejska) aby zmusić właściciela auta do "ruchu".

    zawsze możesz te służby powiadomić, że stoi takie auto i oni sprawdzą,
    czy nie kradzione, ewentualnie skontaktują się z właścicielem:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-03-05 13:24:55
    Od: "Witold Z." <s...@g...com>

    > zawsze możesz te służby powiadomić, że stoi takie auto i oni sprawdzą,
    > czy nie kradzione, ewentualnie skontaktują się z właścicielem:)

    Z właścicielem - bardzo chętnie ale dysponuję tylko numerem rejestracyjnym .... :-)

  • 4. Data: 2019-03-05 13:31:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-05 o 13:24, Witold Z. pisze:

    > Z właścicielem - bardzo chętnie ale dysponuję tylko numerem rejestracyjnym .... :-)

    Coś ci nie pykło, przeczytaj jeszcze raz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-03-05 13:46:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 13:24, Witold Z. pisze:

    > Z właścicielem - bardzo chętnie ale dysponuję tylko numerem rejestracyjnym .... :-)

    osobom postronnym służby nie udzielają informacji o właścicielu:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 6. Data: 2019-03-05 13:53:23
    Od: "Witold Z." <s...@g...com>

    Skrót myślowy zrobiłem: tak, wiem, mogę zgłosić fakt służbom (straż, policja) i
    zgłoszę.
    Najchętniej rzeczywiście zadałbym właścicielowi auta pytanie czy ma zamiar trzymać je
    w tym miejscu miesiąc - rok - zawsze. Poprzednik stał 13 miesięcy aż obrosły go
    chwasty.

  • 7. Data: 2019-03-05 14:35:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 13:53, Witold Z. pisze:
    > Poprzednik stał 13 miesięcy aż obrosły go chwasty.

    jak są wycieki płynów to zabierze go straż pożarna, bo zagraża
    środowisku, jak jest zniszczony to akt wandalizmu, jest jeszcze pewnie
    kilka innych powodów, aby usunąć takie opuszczone auto, ktoś musi
    ponieść koszty usunięcia:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-03-05 16:38:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wyłączone z eksploatacji i należy coś z nim zrobić? Znając uroki
    > demokracji podejrzewam, że nie. A może jednak...?

    Problem jest szeroki. Na pewno warto zainteresować Policję takim
    pojazdem, bowiem:

    1) Czasem jest to samochód pochodzący z przestępstwa.

    2) Spotkałem się z wykorzystywaniem takiego samochodu jako tzw. dziupli.
    Kupiony na słupa samochód służy do ukrywania powiedzmy narkotyków.

    3) Bywa, że przykładowo jakaś osoba zaparkowała samochód i wpadła pod
    inny samochód, albo umarła. Rodzina nie wie, gdzie jest samochód.

    W tym wypadku zawiadomienie Policji coś da. Gorzej, jak wartość pojazdu
    nie jest wielka i właścicielowi nie opłaca się zholować uszkodzonego
    pojazdu.

    Są przepisy (nie chce mi się teraz szukać), że porzucony n a terenie
    gminy samochód przechodzi na jej własność, ale nie ma jakiejś jasnej
    informacji, po ilu miesiącach samochód jest już porzucony. Jesli Policja
    nic nie da rady, to można jeszcze w tę stronę spróbować później,
    zwłaszcza, że brak możliwości rozwiązania sprawy przez Policję, to też
    dowód na to, ze ten samochód tam stoi.

  • 9. Data: 2019-03-05 16:43:10
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Z właścicielem - bardzo chętnie ale dysponuję tylko numerem rejestracyjnym .... :-)

    Postaw na nim doniczkę z kwiatkiem i podlewaj od czasu do czasu.
    Po trzech latach jesteś jego legalnym właścicielem przez zasiedzenie.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 10. Data: 2019-03-05 17:11:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wiesiaczek napisał(a) :
> [...]
    :-)

    > Postaw na nim doniczkę z kwiatkiem i podlewaj od czasu do czasu.
    > Po trzech latach jesteś jego legalnym właścicielem przez zasiedzenie.

    Pomyliło się Tobie z zasadzeniem ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65