  • 1. Data: 2007-01-13 17:50:26
    Temat: Badanie sądowo-lekarskie
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Witajcie!
    Po wielu miesiącach doczekałam się na badanie wyznaczone przez sąd u
    lekarza biegłego. Co innego wynikało z badania a co innego widnieje w
    opinii wysłanej przez biegłego do sądu. Rozbieżności są bardzo duże. Moim
    zdaniem jest to opinia mocno drukowana na korzyść ubezpieczyciela (bo tego
    dotyczy sprawa).
    Czy podważając tą opinię w sądzie mogę posłużyć się nagraniem z dyktafonu,
    który miałam przy sobie. Czy mogę powołać tego biegłego na świadka i
    przesłuchać go na rozprawie?
    Pozdrawiam.
    --
    Aneta
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 2. Data: 2007-01-13 17:56:34
    Temat: Re: Badanie sądowo-lekarskie
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej napisał(a):
    > Czy podważając tą opinię w sądzie mogę posłużyć się nagraniem z dyktafonu,
    > który miałam przy sobie.

    jak sąd dopuści taki dowód... złóż wniosek

    > Czy mogę powołać tego biegłego na świadka i
    > przesłuchać go na rozprawie?

    możesz go przesłuchać jako biegłego, jeśli wykażesz że jest taka potrzeba

    KG

  • 3. Data: 2007-01-14 00:35:03
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Co innego wynikało z badania a co innego widnieje w
    > opinii wysłanej przez biegłego do sądu.

    Nie rozumiem. Biegły zbadał, zinterpretował wyniki i sporządził opinię.
    Twierdzisz, że że na którym etapie nastapiło przekłamanie? I na jakiej podstawie?

  • 4. Data: 2007-01-14 19:31:58
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 00:35:03 +0000 (UTC), jb napisał(a):

    > Nie rozumiem. Biegły zbadał, zinterpretował wyniki i sporządził opinię.
    > Twierdzisz, że że na którym etapie nastapiło przekłamanie? I na jakiej podstawie?

    Biegły zupełnie co innego mówił w trakcie badania do mnie, a zupełnie co
    innego widnieje w opinii... Mam to nagrane na dyktafonie.

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 5. Data: 2007-01-14 19:55:35
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

> [...]
    > Czy podważając tą opinię w sądzie mogę posłużyć się nagraniem z dyktafonu,
    > który miałam przy sobie. Czy mogę powołać tego biegłego na świadka i

    Według mojej wiedzy możesz powołać tego biegłego na świadka i przesłuchać go w
    sądzie, o ile sąd dopuści taki dowód.
    A jeżeli chodzi o dyktafon, to jestem ciekawy, czy nagranie było robione z
    ukrycia, czy za zgodą biegłego?
    W moim przypadku badanie w RODK nie odbyło się, ponieważ poprosiłem o zgodę na
    nagrywanie.

    Adam

  • 6. Data: 2007-01-14 22:34:26
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Andrzej <n...@i...cy> napisał(a):

    > Biegły zupełnie co innego mówił w trakcie badania do mnie, a zupełnie co
    > innego widnieje w opinii... Mam to nagrane na dyktafonie.

    Pewnie po badaniu zajrzał do podręcznika. ;)
    Ja np. też często przytakuję upierdliwemu klientowi i we wszystkim się z nim
    zgadzam. Co ma truć 4 litery i zabierać cenny czas, a może nawet jeszcze
    próbować się wykłócać. I tak potem na piśmie będzie to, co trzeba.

  • 7. Data: 2007-01-14 22:59:56
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 19:55:35 +0000 (UTC), adam.eu napisał(a):

> [...]
    > ukrycia, czy za zgodą biegłego?
    > W moim przypadku badanie w RODK nie odbyło się, ponieważ poprosiłem o zgodę na

    Oczywiście, nagranie było robione z ukrycia. A co do Twojego badania - to
    w ogóle się nie odbyło? I taką podali oficjalną przyczynę odmowy? Co na to
    sąd?
    Pozdrawiam.
    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 8. Data: 2007-01-15 05:19:02
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    > Oczywiście, nagranie było robione z ukrycia.

    W moim przypadku dowód z wcześniejszych nagrań z ukrycia spotkania z
    dzieckiem, z rodziną zastępczą, rozmowy w PCPR zostały odrzucone przez sąd.

    >A co do Twojego badania - to w ogóle się nie odbyło? I taką podali oficjalną
    >przyczynę odmowy?

    Przyczyną odmowy było to, że nagrywanie badań jest niezgodne ze standardami,
    jakie są przyjęte w Polsce.

    Najpierw nie przeprowadzono testów, ponieważ zażyczyłem sobie kserokopię moich
    odpowiedzi.
    Później nie odbyło się badanie(nie zgodzili się na nagrywanie), ale kazano
    czekać na dziecko. Po kilku minutach spotkania z dzieckiem powiedziano, że
    jeżeli część badań się nie odbyła to cały RODK jest nieważny i nie ma sensu
    pozostałych badań przeprowadzać.
    To było 4 badanie w RODK w ciągu 3 lat i opinie każdego z nich były co
    najmniej, delikatnie mówiąc, niespójne.

    > Co na to sąd?

    Rozprawy jeszcze nie było.

    Adam