  • 1. Data: 2007-01-13 17:30:37
    Temat: proces - zakaz konkurencji - czy to mozna wygrać?
    Od: "Tomasz Renkiel" <t...@o...pl>

    Witam Wszystkich Serdecznie,

    Przede wszystkim - najlepsze życzenia noworoczne, na cały rok 2007.

    Po drugie, powód dla którego sie tu pojawiam to fakt iż otrzymałem dzisiaj
    plik dokumentów od mojego poprzedniego pracodawcy, wraz z wezwaniem do sądu,
    w charakterze pozwanegp, na rozprawe dotycząca złamania przeze mnie umowy o
    zakazie konkurencji .
    Fakt faktem że w sierpniu zeszłego roku zmieniłem prace i przeszedłem do
    firmy z tej samej branży. Z zaopatrzeniowca przenisłem sie na stanowisko
    handlowca, w polskiej firmie, będącej oddziałem firmy niemieckiej.

    MArtwi mnie fakt samego wezwania do sądu i tego że proces, itd. Chciałem
    zapytac czy takowe sprawy sa wogóle do wygrania? czy zeczywiscie musze
    zostac 'skazany' i zaplacić odszkodowanie w wysokosci 20000zlp swojemu
    byłemu pracodawcy?
    Może szukam pocieszenia, ale chce po prosu usłyszec że mozna taka sprawe w
    sądzie wygrać.

    tomek r.
    gliwice.

  • 2. Data: 2007-01-13 17:42:22
    Temat: Re: proces - zakaz konkurencji - czy to mozna wygrać?
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Tomasz Renkiel [Sat, 13 Jan 2007 18:30:37 +0100]:

    > Może szukam pocieszenia, ale chce po prosu usłyszec
    > że mozna taka sprawe w sądzie wygrać.

    Można, o ile warunków umowy nie złamałeś i potrafisz
    ten fakt uzasadnić. Złamałeś?

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * NFZ won * SkypeTV * Wieczne Dziecko *

  • 3. Data: 2007-01-13 17:56:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eob5ar$c5h$1@nemesis.news.tpi.pl Tomasz Renkiel
    <t...@o...pl> pisze:

    > Może szukam pocieszenia, ale chce po prosu usłyszec że mozna taka sprawe
    > w sądzie wygrać.
    Można. Przecież nie wystarczy kogoś pozwać, aby wygrać.
    To pozywający musi _wykazać_ w sposób przekonujący dla sądu złamanie przez
    Ciebie zapisów umowy zakazującej konkurencji, on jest bowiem stroną chcącą z
    powództwa wywieść skutek prawny. Nie przejmuj się bzdurnymi twierdzeniami,
    jakobyś Ty musiał coś wykazywać czy uzasadniać. Ty będziesz mógł
    kontrargumentować potem, jeśli będzie potrzeba. Na razie niech się męczy
    powód.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-01-13 21:05:25
    Od: "Navi" <p...@y...com>

> [...]
    > byłemu pracodawcy?
    > Może szukam pocieszenia, ale chce po prosu usłyszec że mozna taka sprawe w

    Podpowiem, że nawet, jeżeli w umowie o prace miałes zakaz konkurencji w
    trakcie i po ustaniu stosunku pracy to, jezeli pracodawca nie wypłaca ci Z
    TEGO TYTUŁU dodatkowego wynagrodzenia (po odejściu) to taki zakaz jes
    niewiele (nic?) wart.

  • 5. Data: 2007-01-14 00:09:20
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    a niby czemu pracodawca miałby wypłacać dodatkowe wynagrodzenie?

  • 6. Data: 2007-01-14 01:13:54
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    PayMay napisał(a):
    > a niby czemu pracodawca miałby wypłacać dodatkowe wynagrodzenie?

    bo tak mowi kodeks pracy? ze zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy
    jest wiazacy tylko wtedy gdy pracownik otrzymuje kwote wyszczegulniona w
    KP (nie mniej niz). dodatkowo cos mi sie kolacze po glowie (ale nie
    jestem pewien) ze umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy
    powinna byc zawarta juz po ustaniu stosunku pracy.
    oczywiscie wszystko zalezy jakiego typu byl to stosunek pracy, bo jesli
    byla to jakas umowa agencyjna, umowa pomiedzy podmiotami gospodarczymi
    albo inny kontrakt managerski to juz sprawa wyglada innaczej. szkoda ze
    sam zainteresowany nie napisal nic wiecej

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-01-14 08:36:45
    Od: "Tomasz Renkiel" <t...@o...pl>

    witam,

    dziękuje za wszystkie komentarze do mojego postu.
    umowa o zakazie konkurencji została przeze mnie podpisana w czasie trwania
    stosunku pracy, a tenże stosunek pracy przebiegał na mocy umowy o prace na
    czas określony. dodatkowo, podpisując umowe o zakazie konkurencji, pod tą
    umową, na stole, leżała podwyżka. 'Bedzie jedno, dostaniesz drugie.' Po
    ustaiu stosunku pracy, pracodawca wypłacał mi odszkodowanie w wysokości 30%
    mojego miesiecznego uposażenia. Każdego miesiaca zwracałem to odszkodowanie
    na konto byłego pracodawcy. Według mnie, zwracająć to odszkodowanie, nie
    przyjmowałem go, a więc nie mogłem powstrzymać sie od pracy u konkurencji
    gdyż ... nie miałbym z czego utrzymac rodziny i siebie.
    With My Kindest Regards
    Tomasz Renkiel
    e-mail me at:
    e...@o...pl, t...@o...pl
    reach me on my mobile: +48 602 713 477

    'For millions of years mankind lived just like the animals.
    Then something happened that unleashed the power of our imagination.
    We've learned to talk'

    From the album'Division Bell by Pink Floyd
    Take: 'Keep Talking'
    The voice of S.Hawking

  • 8. Data: 2007-01-14 09:15:34
    Od: "Sawek" <m...@o...pl>

    Pytanie konkretne: co było w umowie o zakazie konkurencji , czy te 30% było tam
    zapisane? czy też po ustaniu umowy pracodawca zaczął ci to płacić z własnej
    woli? Tu trzeba konkretów : do czego się zobowiazałeś, na jaki czas i jaka jest
    sankcja za niewykonanie oraz jaki jest sposób dochodzenia tych sankcji i ich
    zabezpieczenia ( na przyad mógł być weksel)
    Sporo wiedzy. Natomiast prawda jest takaże jak pracodawca się do tego
    przygotował dał Ci do podpisania tę umowę , to raczej z sensem i musisz być
    bardzo uważny w swoich dalszych poczynaniach, szczególnie jeśłi zabrałeś mu
    jakichś klientów przy okazji
    Sawek

  • 9. Data: 2007-01-15 10:07:20
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Według mnie, zwracająć to odszkodowanie, nie przyjmowałem go, a więc nie
    > mogłem powstrzymać sie od pracy u konkurencji gdyż ... nie miałbym z czego
    > utrzymac rodziny i siebie.

    Niestety jesteś w błędzie. Umowa nadal obowiązuje.

    Marcin.

  • 10. Data: 2007-01-15 15:32:01
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >a niby czemu pracodawca miałby wypłacać dodatkowe wynagrodzenie?

    Bo musi. Minimum 25% za powstrzymanie się od działań konkurencyjnych. Gdy
    nie płaci umowa jest nie ważna.