    From: "glizda" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Auto sprzedane bez umowy
    Date: Mon, 4 Aug 2008 14:46:53 +0200

    Użytkownik "Alek" napisał

    > Właściciel samochodu sprzedał go przygodnemu kupcowi, ale zaniedbał
    > spisania umowy. Obecnie nie może go wyrejestrować ani wypowiedzieć
    > umowy ubezpieczenia bo wszędzie żądają umowy sprzedaży. Jak z tego
    > wybrnąć? Z kupcem brak jakiegokolwiek kontaktu więc trzeba to
    > załatwić bez jego udziału, ale jak? I drugie pytanie: jakie mogą
    > być konsekwencje takiego stanu rzeczy?

    Z powyższego wnioskuję, że nie zbywca nie zna nawet nazwiska nowego
    właściciela.
    Są tutaj co najmniej dwie sprawy: rejestracja i ubezpieczenie OC.
    Teoretycznie, jeśli nowy nabywca dopełniłby wszelkich formalności
    (zawiadomienie wydziału komunikacji i ubezpieczyciela o nabyciu pojazdu), to
    nic wielkiego się nie stanie.
    Jednakże po pierwsze - jakby nowy właściciel miał zamiar tych formalności
    dokonać, to na pewno potrzebowałby też dokumentu kupna.
    Po drugie ja osobiście, jako zbywca, pomimo powiadomienia (wielokrotnie) PZU
    o sprzedaży pojazdu (zanoszenie umowy, wysyłanie faksem itd) byłem przez
    kolejna 2 lata wzywany przez PZU do opłacania OC. Ja miałem papier więc poza
    upierdliwością tych wezwań nic mi nie groziło, a osoba o której jest wątek
    nie ma nawet kontaktu do nowego właściciela.
    Czarno to widzę.