  • 51. Data: 2010-06-21 17:15:57
    Temat: Re: Aspekt prawny podsluchiwania opiekunki do dziecka?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-21 18:48, RadoslawF pisze:

    > Sam może prześledź, nigdzie nie pisałem o nieinformowaniu opiekunki.
    > Wręcz zadawałem pytanie cytowane wyżej, w innym poście pisałem
    > że trzeba ją poinformować bo wtedy właściciel mieszkania i pracodawca
    > w jednym jest kryty. To co mam jeszcze zrobić, ogłoszenie w codziennej
    > prasie zamieścić ?

    Umieszczenie monitoringu wchodzi w zakres warunków pracy.

  • 52. Data: 2010-06-21 18:20:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-21 12:20, RadoslawF pisze:

    > A o tym że masz rozdwojenie jaźni i raz piszesz jako Animka a innym
    > jako Przemysława Adam Ś. też wiesz ?

    A co na to lekarz?

    > Kogo jego ?

    Nie kogo jego a czego jego. Nie w nagrywaniu problem, a w tegoż
    nagrywania nieświadomości [u osoby nagrywanej].

    > Jak masz problemy z ustaleniem kim jesteś to może zamiast na grupy
    > zapisz się do jakiegoś psychologa.

    O czym ty bredzisz? Wylazłeś mi z KFa po latach i jeszcze jakieś brednie
    pociskasz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2010-06-21 18:47:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-21 16:17, RadoslawF pisze:

    > Dla pracownika do którego na adres firmowy przychodzi prywatna
    > poczta owszem.

    Mówię o pracodawcy.

    "Jeśli zatem szef zakazuje używania komputera do celów prywatnych,
    może sprawdzić, czy ten zakaz jest respektowany.
    Jeżeli nie jest, może wyciągnąć wobec pracownika konsekwencje służbowe.
    W opinii GIODO w przypadku gdy pracodawca nie zezwala
    na wykorzystywanie służbowego komputera do celów prywatnych,
    należy uznać, że cała korespondencja wpływająca na służbową skrzynkę
    e-mail jest korespondencją służbową.
    W takiej sytuacji przełożony może kontrolować zawartość skrzynki e-mail
    pracownika.
    Ma też prawo czytać korespondencję służbową zatrudnionych i co więcej,
    udostępniać
    ją do wglądu innym pracownikom.
    - Jednak gdy po otwarciu wiadomości w poczcie e-mailowej okaże się, że
    jest to
    korespondencja prywatna, wówczas pracodawca nie ma prawa jej czytać -
    ostrzega Michał Serzycki.
    W opinii Anny Skuzy, prawnika z CMS Cameron McKenna,
    trzeba pamiętać, że sfera prywatności człowieka zyskała rangę wartości
    chronionej przez konstytucję. A to oznacza, że treść wszelkich e-maili
    oznaczonych jako prywatne, nawet jeśli zostały one wysłane na służbowy
    adres pracownika, powinna pozostać poza zainteresowaniem pracodawcy."

    --
    spp

  • 54. Data: 2010-06-21 19:22:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-21 20:47, Użytkownik spp napisał:

> [...]
    > oznaczonych jako prywatne, nawet jeśli zostały one wysłane na służbowy
    > adres pracownika, powinna pozostać poza zainteresowaniem pracodawcy."

    Prawnicy są często jak dzieci, żeby ustalić czy email jest prywatny
    czy służbowy trzeba przeczytać jego treść.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2010-06-21 19:23:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-21 19:15, Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Umieszczenie monitoringu wchodzi w zakres warunków pracy.

    Nie, w zakres wchodzi praca w pomieszczeniach monitorowanych.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2010-06-21 19:25:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-21 20:20, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A co na to lekarz?

    Dowiemy się jak wrócisz i napiszesz co powiedział.

    > Nie kogo jego a czego jego. Nie w nagrywaniu problem, a w tegoż
    > nagrywania nieświadomości [u osoby nagrywanej].

    A gdzieś twierdziłem że powinno sie zataić ten fakt ?
    Wręcz pisałem że trzeba ja powiadomić i jest sie kryty.

    > O czym ty bredzisz? Wylazłeś mi z KFa po latach i jeszcze jakieś brednie
    > pociskasz.

    JA tobie z KFa ? To ty chyba tam miałeś wszystkich skoro przy pierwszej
    rozmowie twierdzisz że mnie tam miałeś. :-)

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2010-06-21 21:14:51
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "MW" <a...@W...gazeta.pl> wrote in message
    >A wiec zostawiam opeikunke z dzieckiem i wychodze np. do pracy.. a
    > jednoczesnie podsluchuje co sie dzieje w moim domu...
    >

    > 1. musz miec zgode opiekunki?
    > 2. cos reguluje ta kwestie?

    temat ladnie poplynal, ale imho:

    monitoring mozesz sobie zainstalowac bez pytania kogokolwiek o zgode

    monitoring od 'podsluchu' rozni to ze o pierwszym potencjalna 'ofiara'
    zostaje poinformowana

    obowiazku pracy nie ma, wiec jezeli bedziesz mial nagranie w ktorym
    informujesz opiekunke ze jej dzialania w twoim mieszkaniu moga byc
    rejestrowane to nijak to zadnego prawa KTORE ZNAM w MOJEJ INTERPRETACJI
    nie lamie, w koncu babka moze sie zgodzic na monitoring i zostac,
    lub nie zgodzic i wyjsc

  • 58. Data: 2010-06-21 21:16:53
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Karol Y" <k...@o...pl> wrote in message

    > Chyba sobie jaja robisz.

    oczywiscie ze moze, w koncu jest obecny i slyszy ja tak czy inaczej,
    penalizowane jest uzywanie 'ukrytych' urzadzen bez obecnosci ich
    wlasciciela\posiadacza

  • 59. Data: 2010-06-23 00:48:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-06-21, szerszen <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > ale jak nie przeznaczone, to co sie dzieje z jego dzieckiem, w jego domu,
    > jest jak najbardziej dla niego przeznaczone

    Ale już nie to co się dzieje z opiekunką. Jak chcesz to odseparować?
    Jeśli opiekunka uzna, ze może się przebrać przy niemowlaku to raczej
    ryzykowna wydaje się teza, że jednocześnie godzi sie aby oglądali ją
    jego opiekunowie prawni.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2010-06-23 07:57:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:5...@z...router...

    > Ale już nie to co się dzieje z opiekunką. Jak chcesz to odseparować?

    ale to problem opiekunki, przy zalozeniu ze chodzi o monitoring

    > Jeśli opiekunka uzna, ze może się przebrać przy niemowlaku to raczej
    > ryzykowna wydaje się teza, że jednocześnie godzi sie aby oglądali ją
    > jego opiekunowie prawni.

    to sie przebierze w lazience