  • 1. Data: 2004-06-18 08:58:41
    Temat: Artykuł z gazety - czy wolno zrobić przedruk?
    Od: b...@g...pl

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie: prowadzimy serwis internetowy i chcemy zamieścic tam przedruki
    artykułów na nasz temat, które ukazały się w róznych polskich gazetach i
    pismach. Czy to jest zgodne z prawem? Czy jeśli zamieścimy taki artykuł z
    podaniem źródła to to wystarcza (tzn. czy nie łamiemy w ten sposób prawa)? Czy
    może musimy przerobić ten artykuł? Jakie są podstawy prawne (konkretnie, jakie
    przepisy, ustawy itp.)?

    Dzięki
    buchacz

  • 2. Data: 2004-06-18 09:24:15
    Temat: Re: Artykuł z gazety - czy wolno zrobić przedruk?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > ten sposób prawa)? Czy może musimy przerobić ten artykuł? Jakie są
    > podstawy prawne (konkretnie, jakie przepisy, ustawy itp.)?

    Cytujesz z podaniem źródła czyli :

    Gazeta Poranna, 18 czerwca 2004 r. (+ numer dla tygodnika/miesięcznika
    itd.): "To jest cytat o naszym serwisie internetowym".

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-18 09:28:16
    Od: b...@g...pl

    Ale na jakiej podstawie prawnej? Musze to wiedziec, bo juz raz w firmie
    przerabialismy ten problem z chodzeniem po sadach wlacznie i wolalbym drugi raz
    tego uniknac...

    buchacz

  • 4. Data: 2004-06-18 10:35:17
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Ale na jakiej podstawie prawnej? Musze to wiedziec, bo juz raz w firmie
    > przerabialismy ten problem z chodzeniem po sadach wlacznie i wolalbym
    > drugi raz tego uniknac...

    Na pewno ustawa prawo autorskie, w szczególności Oddział 3 tej ustawy czyli
    art. 23-35 z naciskiem na art. 26, 29, 34 i 35.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-06-18 18:37:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cauggp$ho1$1@news.onet.pl>, Bartek Gliniecki wrote:
    > Użytkownik wyskrobał(a):
    >
    > Na pewno ustawa prawo autorskie, w szczególności Oddział 3 tej ustawy czyli
    > art. 23-35 z naciskiem na art. 26, 29, 34 i 35.

    Mam spore wątpliwości czy zacytowanie w całości (o co wydaje się pytać
    przedmówca) czy nawet fragmentaryczne, ale bez szerszego opracowania
    załapuje się na użytek dozwolony. W szczególności nie wydaje mi się że
    artykuł na temat ich serwisu musi być omówieniem aktualnego wydarzenia
    (art. 26).

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-06-26 20:00:54
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik wyskrobał(a):
    >
    > Na pewno ustawa prawo autorskie, w szczególności Oddział 3 tej ustawy
    czyli
    > art. 23-35 z naciskiem na art. 26, 29, 34 i 35.
    Eleganckim rozwiązaniem jest wystąpienie do odnośnych redakcji o zgodę na
    publikację - nie zdarza się, aby którakolwiek odmówiła osobie
    zainteresowanej, wymienionej w tekście publikacji. Nawet bez rozwiązań
    prawnych.
    WSm