    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Apelacja w sprawie karnej
    Date: Sat, 25 Aug 2007 14:06:55 +0200

    Użytkownik "M&M" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:fap56l$pb$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Dokładnie.
    >

    > --
    > pzdr

    to najwidoczniej sąd zastosował nadzwyczajne złagodzenie kary, skoro
    wymierzył ci karę grzywny, zamiast np. kary pozbawienia wolności
    przewidzianej w przepisie pod który zakwalifikowano twój czyn, a zagrożenie
    ustawowe w nim przewidziane nie przewidywało kary grzywny; w takiej
    sytuacji, jeżeli są spełnione przesłanki nadzwyczajnego złagodzenia kary,
    sąd może orzec karę rodzajowo inną, niż ta przewidziana w zagrożeniu
    ustawowym za dany czyn;
    poza tym masz orzecznictwo - o karze nieznanej ustawie, co winno skutkować
    stwierdzeniem nieważności postępowania (art.439kpk), można mówić tylko
    wówczas, gdy sąd orzekł karę w ogóle nieprzewidzianą w ustawie
    (niekodeksowej), a nie wówczas, gdy wymierzono karę co prawda rodzajowo
    znaną ustawie, ale wymierzoną poza granicami przewidzianymi dla danego
    rodzaju kary (np. karę 27 lat pozbawienia wolności), albo też poza granicami
    ustawowego zagrożenia przewidzainego za dane przestępstwo (np. 2 lata
    pozbawienia wolności za zabójstwo) - uchwała SN (7) z 26.11.1970r., VI KZP
    55/70; wyrok SN z 8.11.1989r., V KRN 267/89;

    pzdr