  • Data: 2007-08-25 14:43:06
    Temat: Re: Apelacja w sprawie karnej
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fapc7j$2p3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Patrz art. 434 §3 kpk.
    > I nie rozumiem czemu miałby być inaczej jak apelację składa sam oskarżony
    > a inaczej jak składa jego obrońca.
    >
    > --
    > @2007 Johnson
    > http://johnsonpl.blogspot.com/
    > http://notki.com.pl/johnson
    > "Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej"

    ja nie powiedziałem, że jest inaczej - czy składa oskarżony czy jego
    obrońca; ważne by poza nimi nikt z przeciwnej, nazwijmy to tak, strony, np.
    prokurator, nie wniósł apelacji, którą z reguły wnosi na niekorzyść
    oskarżonego; i tak zresztą pisałem wcześniej no i tak stanowi podany przez
    ciebie artykuł;

    natomiast sprawa paragrafu 3 tego artykułu to zupełna teoria - nigdy nie
    spotkałem się w praktyce z sytuacją, by oskarżony lub jego obrońca składali
    apelację od wyroku, gdy oskarżony poddał się karze bez rozprawy w trybie
    335kpk w zw. z 343kpk albo dobrowolnie na pierwszej rozprawie po
    wyjaśnieniach złożył wniosek o dobrowolne poddanie się karze w trybie
    387kpc - rzadkie sytuacje, choćby z uwagi na ten przepis ale nie tylko;

    pzdr