  • 1. Data: 2005-04-21 19:17:15
    Temat: Allegro - sprzedawca odmawia sprzedaży auta
    Od: dabi <d...@p...pl>

    Witam!

    Na Allegro wygralem licytacje (ponad 40 tys. zl). Mialem na auto
    zarezerwowane środki, w związku z wygraną aukcją odmówilem wczesniej
    wstepnie ustalonego zakupu Volvo znajomego, ktory w przed zakonczeniem
    licytacji auto sprzedal komu innemu. Po zakonczeniu aukcji przedzwonilem do
    sprzedajacego w celu ustalenia warunkow sfinalizowania tranzakcji,
    uslyszalem, że... "oferta jest już nieaktualna, do widzenia"! Zostalem
    postawiony w trudnej sytuacji, logiczne jest ze ponioslem z winy
    sprzedajacego pewne straty. W opisie aukcji nie znalazla sie zadna
    informacja mowiaca o mozliwosci sprzedazy auta poza Allegro.

    Nie jestem znawca tematu, ale przeciez zakonczenie aukcji oznacza zawarcie
    ze sprzedajacym umowy kupna-sprzedazy, ktora ma wartosc prawna. Czy w
    zwiazku z tym moge domagac sie na drodze prawnej od sprzedajacego
    odszkodowania badz sfinalizowania tranzakcji? Jakie bylyby moje szanse w
    sadzie? Jezeli wygralbym, czy sprzedawca bylby zobowiazany do zwrotu
    poniesionych przeze mnie kosztow sadowych (zalozenie sprawy, wynajecie
    prawnika)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-21 20:11:02
    Temat: Re: Allegro - sprzedawca odmawia sprzedaży auta
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Nie jestem znawca tematu, ale przeciez zakonczenie aukcji oznacza zawarcie
    > ze sprzedajacym umowy kupna-sprzedazy,

    Hehe... w regulaminie Allegro to wyczytales? :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-04-21 20:29:16
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 21:17:15 +0200, dabi napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Na Allegro wygralem licytacje (ponad 40 tys. zl).

    No powodzenia w działaniach masz za dużo pieniędzy .mając 40 tysięcy i
    szukasz auta na giełdzie w Alegro.?
    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-04-22 05:25:23
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    rezist.com napisał(a):

    > Hehe... w regulaminie Allegro to wyczytales? :>

    strzelałbym, że mógł to wyczytać w kodeksie cywilnym.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 5. Data: 2005-04-22 10:14:51
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    dabi napisał(a):
    > Na Allegro wygralem licytacje (ponad 40 tys. zl). [...]
    > W opisie aukcji nie znalazla sie zadna
    > informacja mowiaca o mozliwosci sprzedazy auta poza Allegro.

    A gdyby się znalazła, to miałby prawo? Co na to regulamin Allegro?

    > Nie jestem znawca tematu, ale przeciez zakonczenie aukcji oznacza zawarcie
    > ze sprzedajacym umowy kupna-sprzedazy, ktora ma wartosc prawna.

    Wg niektórych nawet samo złożenie oferty oznacza zawarcie takiej umowy.

    Tobi

  • 6. Data: 2005-04-22 12:39:17
    Od: dabi <d...@p...pl>

    dnia 21.04.2005 o godzinie 22:11 użytkownik rezist.com napisał:

    > Hehe... w regulaminie Allegro to wyczytales? :>

    Nie, kiedyś, odnosnie innej aukcji wysyłałem zapytanie do Allegro,
    uzyskałem odpowiedź, abym toczył postępowanie sądowe gdyż jest to umowa
    kupna-sprzedaży a oni nic do tego nie mają jednak ze względu na niską
    wartość przedmiotu nie warto było zakładać sprawy.

    W regulaminie Allegro także jest taka informacja.

    --
    pozdrawiam
    dabi

  • 7. Data: 2005-04-22 12:41:42
    Od: dabi <d...@p...pl>

    dnia 21.04.2005 o godzinie 22:29 użytkownik Janusz napisał:

    > No powodzenia w działaniach masz za dużo pieniędzy .mając 40 tysięcy i
    > szukasz auta na giełdzie w Alegro.?

    Tak, szukam auta na Allegro. Dziękuje za życzenia powodzenia, nie takiej
    odpowiedzi jednak oczekiwałem :]

    --
    pozdrawiam
    dabi

  • 8. Data: 2005-04-22 13:06:59
    Od: dabi <d...@p...pl>

    dnia 22.04.2005 o godzinie 12:14 użytkownik Tobi napisał:

    > A gdyby się znalazła, to miałby prawo? Co na to regulamin Allegro?

    Z tego co wiem, jest to sprawa dyskusyjna.
    W moim przypadku na szczęście nie ma takiego problemu :)

    --
    pozdrawiam
    dabi

  • 9. Data: 2005-04-22 14:54:34
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    Dziwia mnie komentarze niektórych osób do Twojego zapytania. Wygranie aukcji
    na Allegro oznacza zawarcie ważnej z punktu widzenia prawa umowy
    kupna-sprzedaży. Jej dopełnieniem jest zapłata za towar i wydanie rzeczy.
    Jeżeli sprzedajacy odmawia wydania rzeczy za cenę wylicytowaną, można podać
    go do Sądu. Jednak jak to z Sądami jest każdy wie. Wadium na załozenie
    sprawy cywilnej wynosi 8%, a wyniku nikt nie jest w stanie przewidzieć.
    Założywszy nawet że sprawę wygrasz, to gość może okazać sie niewypłacalny i
    nawet kosztów sadowych nie będzie z kogo ściągnąć. W tym przypadku
    proponuję wystawić negatywną opinię z opisem sytuacji. Sprzedający będzie
    musiał zapłacić wysoką prowizję serwisowi Allegro za sprzedaną rzecz, i nie
    będzie mógł jej odzyskać zważywszy że w ten sposób poniesie konsekwencje
    nieprzestrzegania regulaminu Allegro. Może będzie to jakąś dla niego nauczką
    na przyszłość.
    f.

  • 10. Data: 2005-04-22 15:33:14
    Od: "B4st3k" <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "filigaro" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dziwia mnie komentarze niektórych osób do Twojego zapytania. Wygranie
    > aukcji na Allegro oznacza zawarcie ważnej z punktu widzenia prawa umowy
    > kupna-sprzedaży. Jej dopełnieniem jest zapłata za towar i wydanie rzeczy.

    no a mi sie nasuwa takie cos - on przeciez jest juz wlascicielem tego
    samochodu, bo sama umowa sprzedazy przenosi wlasnosc na nabywce jezeli
    chodzi o rzecz okreslona co do tozsamosci...art 155 kc
    w zwiazku z tym roszczenie windykacyjne??? :D pewnie w moim toku rozumowania
    jest tutaj jakas wielka luka wiec prosze o lagodne wyprowadzenie mnie z
    bledu:)