    From: dabi <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro - sprzedawca odmawia sprzedaży auta
    Date: Thu, 21 Apr 2005 21:17:15 +0200

    Witam!

    Na Allegro wygralem licytacje (ponad 40 tys. zl). Mialem na auto
    zarezerwowane środki, w związku z wygraną aukcją odmówilem wczesniej
    wstepnie ustalonego zakupu Volvo znajomego, ktory w przed zakonczeniem
    licytacji auto sprzedal komu innemu. Po zakonczeniu aukcji przedzwonilem do
    sprzedajacego w celu ustalenia warunkow sfinalizowania tranzakcji,
    uslyszalem, że... "oferta jest już nieaktualna, do widzenia"! Zostalem
    postawiony w trudnej sytuacji, logiczne jest ze ponioslem z winy
    sprzedajacego pewne straty. W opisie aukcji nie znalazla sie zadna
    informacja mowiaca o mozliwosci sprzedazy auta poza Allegro.

    Nie jestem znawca tematu, ale przeciez zakonczenie aukcji oznacza zawarcie
    ze sprzedajacym umowy kupna-sprzedazy, ktora ma wartosc prawna. Czy w
    zwiazku z tym moge domagac sie na drodze prawnej od sprzedajacego
    odszkodowania badz sfinalizowania tranzakcji? Jakie bylyby moje szanse w
    sadzie? Jezeli wygralbym, czy sprzedawca bylby zobowiazany do zwrotu
    poniesionych przeze mnie kosztow sadowych (zalozenie sprawy, wynajecie
    prawnika)?