  • 1. Data: 2005-04-21 14:20:34
    Temat: Dym od sąsiada na moim podwórku - pomocy
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Od kilku miesięcy w sąsiedztwie mojej posesji sąsiad otworzył suszarnię
    drewna. Problem w tym, że z komina budynku wydobywa się ciągle dym, który przy
    nawet niewielkim wietrze wlatuje na moje podwórko. Nie mogę teraz spokojnie
    wyjść na dwór, otworzyć okna czy nawet wywiesić prania, bo wszędzie jest ten
    dym. Oczywiście nie jest tak non-stop, ale praktycznie codziennie przez jakiś
    czas. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Dodam, że mieszkam na wsi, prawie że w
    lesie a mam warunki gorsze jak w mieście pełnym spalin.

  • 2. Data: 2005-04-21 15:28:26
    Temat: Re: Dym od sąsiada na moim podwórku - pomocy
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    wszystko zależy od tego, czy biały czy czarny. ;)

  • 3. Data: 2005-04-21 17:36:00
    Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net>

    Bartek Sawicki <b...@W...gazeta.pl> pisze:
    > Od kilku miesięcy w sąsiedztwie mojej posesji sąsiad otworzył
    > suszarnię drewna. Problem w tym, że z komina budynku wydobywa się
    > ciągle dym, który przy nawet niewielkim wietrze wlatuje na moje

    Może nie może podjąć odpowiedniej dezyzji...

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 4. Data: 2005-04-21 20:50:50
    Od: "ARc'chie" <a...@o...pl>

    "Bartek Sawicki" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przy
    > nawet niewielkim wietrze wlatuje na moje podwórko.

    To nie reklama-pewien gosciu juz pol zycia chyba o cos podobnego walczy.
    Link
    http://www.traf.mragowo.pl/
    PZDR
    AS

  • 5. Data: 2005-04-22 16:57:10
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl>

    ARc'chie <a...@o...pl> napisał(a):

    > To nie reklama-pewien gosciu juz pol zycia chyba o cos podobnego walczy.
    > Link
    > http://www.traf.mragowo.pl/

    Dzięki za odpowiedź. U mnie jest podobnie z tym, że komin znajduje sie na hali
    ok 10m wysokości a komin ma jakieś 1,5m. Ale co z tego, skoro jak wiatr
    zawieje to całe podwórko mam w dymie.

  • 6. Data: 2005-05-01 08:24:30
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl>

    Czy nikt mi nie pomoże ???
    Ja tu nie mam czym oddychać!

  • 7. Data: 2005-05-01 08:39:03
    Od: "Jerzy Roman" <j...@N...gazeta.pl>

    Zakłócanie sąsiadom korzystania z ich nieruchomości poprzez oddziaływanie na
    ich nieruchomość, działaniem na własnym gruncie, nazywa się mianem immisji.
    Immisją jest m.in.:
    - skierowanie np. ścieków na grunt sąsiada;
    - przenikanie na sąsiednią nieruchomość cząstek materii (np. dym) lub pewnych
    sił (np. wstrząsy);
    - przesłanianie widoku.

    Dlatego też podzielono immisje na pośrednie, czyli takie które są ubocznym
    skutkiem działania właściciela i bezpośrednie, polegające na celowym i
    bezpośrednim oddziaływaniu na sąsiednią nieruchomość. To właśnie ten drugi
    rodzaj immisji jest zabroniony, a naruszenie tego zakazu chronione jest prawem.

    Właścicielowi przysługuje zgodnie z art. 222 §2 k.c. roszczenie o
    przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. Aby skorzystać
    z tego powództwa należy udowodnić, że jest się właścicielem nieruchomości, a
    immisja spowodowana została działalnością człowieka o charakterze
    bezprawności. Żądania naprawienia szkody można dochodzić w innym trybie.

    Niemniej uciążliwe mogą być także immisje pośrednie, takie jak np. wytwarzanie
    spalin, pary, dymu. W związku z tym ustawodawca postanowił, że właściciel
    zobowiązany będzie do ograniczenia oddziaływania na grunt sąsiedni ponad
    przeciętną miarę. ???Przeciętną miarę&#8221; oceniać będzie sąd za pomocą
    obiektywnego kryterium jakim są społeczno &#8211; gospodarcze przeznaczenie
    nieruchomości i stosunki miejscowe. Subiektywne odczucia ???poszkodowanego&#8221;
    nie będą stanowić podstawy wydania wyroku.

  • 8. Data: 2005-05-01 11:18:30
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl>

    Jerzy Roman <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Zakłócanie sąsiadom korzystania z ich nieruchomości poprzez oddziaływanie
    na
    > ich nieruchomość, działaniem na własnym gruncie, nazywa się mianem immisji.
    [..]

    Wielkie dzięki za pomoc!!!
    Czy w mojej sytuacji jest szansa na pozbycie się problemu?
    Czy jest możliwe skierowanie pisma do odpowiedniej instytucji (nie sądu)??

  • 9. Data: 2005-05-01 11:18:47
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2005-05-01 19:21:01
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d4bad6$psh$1@inews.gazeta.pl> Bartek Sawicki napisal(a):

    > ok 10m wysokości a komin ma jakieś 1,5m. Ale co z tego, skoro jak wiatr
    > zawieje to całe podwórko mam w dymie.

    Czy ma zezwolenie na działalność gospodarcxzą?
    Czy ta działka jest do takiego celu (działalności) przewidziana
    w planie zagospodarowania gminy?

    Zrób badania, i wystąp do sądu o zanieczyszczanie twego srodowiska.

    Jestem przekonany, ze masz duze szanse na wygrana.
    Potrzebna jest dokumentacja.
    Wyzyty Policji, urzędników gminy.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010