  • 1. Data: 2005-04-21 19:37:20
    Temat: jaki czas do przedstawienia zarzutów
    Od: "SzM" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Półtora roku temu policja &#8220;zabezpieczyła&#8221; mi komputer pod pretekstem, że
    jest na
    nim zainstalowane nielegalne oprogramowanie &#8211; nie podając jakie. Po 14
    miesiącach odbyło się pierwsze przesłuchanie w charakterze świadka, na którym
    ich &#8220;ekspert&#8221; stwierdził, że jest jeden zainstalowany program o wartości
    (według
    jego wyceny) 49zł na który nie mam licencji. Mija następne 4 miesiące i cisza.
    Pytanie:
    Czy policja ma określony czas na przedstawienie zarzutów?
    Jak do tej pory, to sprawa wygląda tak, że komputer półtora roku leży na
    policji, a ja nie mam ani postawionych zarzutów ani statusu oskarżonego ani
    komputera. Na pytania telefoniczne prowadzący dochodzenie mówi , że pewnie się
    umorzy, ale na razie trzeba czekać.

  • 2. Data: 2005-04-21 22:39:28
    Temat: Re: jaki czas do przedstawienia zarzutów
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    SzM napisał(a):

    > jego wyceny) 49zł na który nie mam licencji. Mija następne 4 miesiące i cisza.

    49 zł? co to takiego? I na jakiej podstawie ekspert twierdzi, że nie
    masz licencji? nie widział faktury? umowy kupna? ustnej umowy kupna?

    I tak masz przechlapane, bo gdyby nic nie znaleźli, to pewnie mógłbyś
    ich skarżyć, więc lepiej coś znaleźć i umorzzyć

    MAc