  • 1. Data: 2005-04-21 17:34:30
    Temat: wniosek o dostep do informacji publicznej do urzedow skarbowych
    Od: "www" <a...@w...pl>

    Witam

    Tydzien temu skierowalam wniosek do kilku urzedow skarbowych w innych
    miejscowosciach na podstawie ustawy o dostepie do informacji publicznej
    (chodzilo o podanie liczby pracownikow, wieku oraz wyksztalcenia pracownikow
    itd.- dane potrzebne do pracy mgr). Wniosek ten byl opatrzony moim adresem
    oraz nazwiskiem i imieniem nastepnie wydrukowany, podpisany czytelnie,
    zeskanowany i w formacie pdf przeslany do kilku urzedow skarbowych z poza
    Warszawy. Dzis przyszly pisma od kilku urzedow wzywajace mnie na postawie
    art. 63 § 3 oraz art. 64 § 2 KPA o uzupelnienie wniosku o podpis
    wsnioskodawcy w terminie 7 dni (czyli od dzis) czyli o przyslanie im
    oryginalu wniosku. Teraz mam nastepujace dylematy:

    1. jezeli wysle jednemu oryginal, to jak pozostale urzedy się zwroca sie o
    to samo to im przeciesz nie wysle bo nie bedę juz go miala,

    2. mam pisac nowe wnioski na ich żądanie i wysyłaćc pocztą tradycyjną? wtedy
    termin bedzie sie liczył od nowego (ostatniego) wniosku a nie od tego
    pierwszego przesłanego drogą elektroniczną.

    Jak mam wybrnac z tej sytuacji?jaka jest wykladnia prawa w tej materii?
    prosze o jakies sensowne rady na forum lub na mojego maila

    a...@w...pl

    z podziekowaniem

    Asia z Warszawy

  • 2. Data: 2005-04-21 19:00:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    www napisał(a):
> [...]
    > termin bedzie sie liczył od nowego (ostatniego) wniosku a nie od tego
    > pierwszego przesłanego drogą elektroniczną.

    jesli chcesz szybko - nowe wnioski
    jeśli chcesz postawić na swoim możesz się kłócić

    Art. 63. § 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą
    być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu,
    telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
    § 2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której
    pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom
    ustalonym w przepisach szczególnych.
    § 3. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być
    podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który
    go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie
    złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez
    nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
    § 4. Organ administracji publicznej obowiązany jest potwierdzić
    wniesienie podania, jeżeli wnoszący je tego zażąda.

    A więc wymóg podpisu dotyczy tylko podania wnoszonego na piśmie, a nie
    pocztą elektroniczną. Poczta elektroniczna to odrębny sposób wniesienia
    podania, MZ wystarczy spełnienie wymogów określonych w §2. Chyba że w
    ustawie o dostępie do informacji jest jakiś szczególny wymóg podpisu na
    każdym wniosku..

    KG

  • 3. Data: 2005-04-21 20:33:02
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 19:34:30 +0200, www napisał(a):

> [...]
    > oraz nazwiskiem i imieniem nastepnie wydrukowany, podpisany czytelnie,
    > zeskanowany i w formacie pdf przeslany do kilku urzedow skarbowych z poza

    droga Asiu Tobie się kraje pomyliły tu jest Poska a nie Japonia czy inny
    kraj
    lepiej nie podejmuj dyskusji tlko wyślij papiery bo inaczej termin oddania
    pracy minie.
    JanuszHr