  • 11. Data: 2003-07-10 21:03:17
    Temat: Re: Allegro głupia sprawa.
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > od pewnego czasu - kilku miesięcy
    > wcześniej założone konta nie wymagały kodu aktywacyjnego

    No nie, ale aby móć _sprzedawać_, kod musiałeś dostać zwykłą pocztą.

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 12. Data: 2003-07-10 21:36:32
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex[no_spam].wsi.edu.pl>

    Witam,

    Jurek Bartuszek wrote:

    > No nie, ale aby móć _sprzedawać_, kod musiałeś dostać zwykłą pocztą.

    Tak? Mam konto ponad 2 lata i jakos nie przypominam sobie takiej
    procedury...

    Pozdrawiam

    Daniel Roziecki

  • 13. Data: 2003-07-10 23:30:38
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    1) wlamanie pozwalajace na takie zeczy jest mozliwe tylko na system Unixowy
    albo NT zwykla winda nie zabardzo...
    2) jesli juz winda to tylko przez trojana - sory ale to juz wlasna glupota.
    3) jesli ktos sie wlamal a czlowiek Y tego nie zglosil na policje - popelni
    przestepstwo, kazdy jest zobowiazany do zawiadomienia odpowiednich sluzb o
    przestepstwie - tu wlamaniu.
    4) allegro zeczywiscie na poczatku pozwalalo na sprzedawanie bez "pelnej
    aktywacji konta" jak sie to teraz nazywa.
    5) kolejne przewinienie - kolega nie zweryfikowal "dziwnych" przelewow.
    Dojechac go za to moze i bank, policja i ofiary. Tego typu sprawy tez Y jest
    zobowiazany zglaszac.
    6) kto trzyma na kompie TYLE swoich danych? a jesli nawet, sa one
    porozrzucane po calym systemie w dziesiatkach plikow!
    7) sytuacja jest mozliwa gdy przyjmie sie taki scenariusz:
    Zakladam konto na trefny adres zamieszkania, ale jednoczesnie taki ktory
    jestem w stanie :"kontrolowac" - np niezamieszkaly dom, mieszkanie. Podaje
    zyczywisty nr konta. Ofiara czegos takiego jest okropnie ugotowana...
    8) wszystko zalerzy na jakie "psy goncze" trafisz. Jesli zwyklych panow o
    inteligencji sniadaniowej parowki to czy Y jest winny czy nie, oni i tak nie
    dojda i postawia diagnoze na "widzimisie" - sory ale Polska Policja to
    jednak nie ci panowie pokazywani w TV co niby tak swietnie daja sobie rade,
    niczym zawodowcy (zaprawde powiadam wam, nic mnie nie smieszy tak jak to co
    widze na ekranie w konfrontacji z tym co widzialem w realnym swiecie)
    9) jednak dla mnie ktos tu cos kreci...

  • 14. Data: 2003-07-11 00:21:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, Marcin 'stern' Surowiec wrote:
    [...]
    >+ a nie sądzę, że ktoś trzyma numer konta w komputerze,

    O to wyjątkowo łatwo - na wszystkich wydrukach z potwierdzeń
    transakcji, historii i czego tam jeszcze ono występuje.
    Znaczy - również wszedzie tam gdzie leżą zbiory tymczasowe
    i inne smieci... W odróżnieniu od hasła samo konto *aż tak*
    chronione nie jest !
    Owszem, "jakieś wpłaty" powinny spowodować zainteresowanie
    się delikwenta :] i to może być podejrzane.
    Pytaniem jest czy Allegro ma logi (IP, czas) skąd *zlecano*
    transakcję ? Mogłoby nieco wyjasnić...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-07-11 06:52:01
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    judash wrote:

    > 3) jesli ktos sie wlamal a czlowiek Y tego nie zglosil na
    > policje - popelni przestepstwo, kazdy jest zobowiazany do
    > zawiadomienia odpowiednich sluzb o przestepstwie - tu wlamaniu.

    To jest grupa pl.soc.prawo a nie pl.soc.glupoty ;)
    Wniosek: pomyśl zanim coś napiszesz i nie pisz o rzeczach o których nie
    masz pojęcia.
    Myślałem, że po aferze Rywina już wszyscy wiedzą kto i co ma obowiązek
    zgłaszać

  • 16. Data: 2003-07-11 07:47:52
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Gotfryd Smolik news chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > Pytaniem jest czy Allegro ma logi (IP, czas) skąd *zlecano*
    > transakcję ? Mogłoby nieco wyjasnić...

    Ma,
    co więcej bardzo chętnie i szybko udziela prokuraturze informacji
    na ten temat. (sprwdzone w praktyce)

    Zdaje się, ze im zalezy na wyeliminowaniu oszustów.

    Pozdrawiam
    stern

  • 17. Data: 2003-07-11 08:11:34
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    > no tak,
    > na dodatek włamał się do komputera banku, żeby wyciągnąć to jedno konto,
    > (podał je w końcu), a nie sądzę, że ktoś trzyma numer konta w komputerze,

    a ja opublikowałem swój nr konta na mojej stronie, jak ktoś chce to niech
    wpłaca pieniądze.
    wniosek: nr konta nie musi pochodzić z włamania do banku
    pzdr
    seba

  • 18. Data: 2003-07-11 08:49:12
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > się delikwenta :] i to może być podejrzane.
    > Pytaniem jest czy Allegro ma logi (IP, czas) skąd *zlecano*

    Jesli z kawiarenki niedaleko domu delikwenta to nic nie wyjasni :)

    wer

  • 19. Data: 2003-07-12 15:31:29
    Od: "LP" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam> napisał w wiadomości

    > No nie, ale aby móć _sprzedawać_, kod musiałeś dostać zwykłą pocztą.

    w tej chwili tak jest, Allegro wprowadzilo taka procedure aby wyeliminowac
    falszywe adresy.
    Kiedys mozna bylo zalozyc konto bez aktywacji. Ja mam konto na Allegro
    praktycznie od samego poczatku i nie musialem nic aktywowac
    (i mam pelna funkcjonalnosc wlacznie ze sprzedaza)

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 20. Data: 2003-07-12 21:08:19
    Od: "Adam " <a...@N...gazeta.pl>

    Sebastian Szymanowski <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > wpłaca pieniądze.
    > wniosek: nr konta nie musi pochodzić z włamania do banku

    I ktoś wpłaca jakies kwoty??
    Jesli tak , to czy duże i czy czesto? Wtedy też daję namiar na swojej stronie
    numeru konta.
    Howg