  • 1. Data: 2003-07-10 10:05:50
    Temat: prawo autorskie i wlasnosc intelektualna
    Od: "dEXTER" <p...@w...pl>

    Witam serdecznie...

    Na prosbe mojego klienta nagralem plyte CD z tym co zdazylem
    zrobic dla niego (jeszcze nie skonczylem wykonywac dla niego uslugi) do tej
    pory.
    On zas (klient) poprosil mnie o popisanie zrzeczenia sie tego co jest na
    plycie jak i samej plyty.
    Po czym, zakonczyl ze mna wpolprace... niestety brak umowy z mojej strony ;(

    Na plycie oprocz tego co zrobilem dogralem "niestety" logo i jakies tam inne
    przygotowane przez mnie
    materialy (potrzebne do wykonania tego projektu) w tym przypadku strony
    internetowej.

    Teraz mam pytanie...
    Czy mam jeszcze jakies prawo do tych materialow?

    Dodam (moze to glupie) ale nie bylem w stanie przewidziec wtedy, ze zostanie
    ze man (po zrzeczeniu sie
    materialow na plycie) rozwiazana wsplpraca. Oraz to, ze pozniej inna firma
    skorzytsala "bezprawnie" z moich materialow, kotre byly na tej plycie...

    Robert

  • 2. Data: 2003-07-10 10:59:09
    Temat: Re: prawo autorskie i wlasnosc intelektualna
    Od: i.<p...@o...pl>

    Jak dokładnie brzmiało to "zrzeczenie się"? Daj znać najlepiej na
    adres p...@o...pl

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-07-10 12:29:58
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "dEXTER" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tej
    > pory.
    > On zas (klient) poprosil mnie o popisanie zrzeczenia sie tego co jest na

    i co to było,
    "ja niżej podpisany zrzekam się praw do tego co na płycie"?
    to takiego świstka można użyć jako papieru toa....
    przede wszystkim musisz jasno wymienić do czego prawa
    autorskie materialne są przenoszone oraz zakres przenoszonych praw.

    > Po czym, zakonczyl ze mna wpolprace... niestety brak umowy z mojej strony
    ;(

    to idz i mu powiedz, że prosisz o zwrot materiałów, do których prawa
    posiadasz.
    jemu przekazałeś cd z 1 plikiem txt o zawartości "test".

> [...]
    inne
    > przygotowane przez mnie
    > materialy (potrzebne do wykonania tego projektu) w tym przypadku strony

    płyta oznaczona? podpisana przez Ciebie? w umowie istnieje zapis
    umożliwiający
    identyfikację przekazanej płyty cd?

  • 4. Data: 2003-07-10 12:41:50
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Krzysztof Gil chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > przede wszystkim musisz jasno wymienić do czego prawa
    > autorskie materialne są przenoszone oraz zakres przenoszonych praw.

    no i potrzebna byłaby wzmianka, że nieodpłatnie. jeśli jej brak,
    należy ci się wynagrodzenie.

    Pozdrawiam
    stern