  • 1. Data: 2003-07-10 10:14:00
    Temat: Waznosc faktury
    Od: "Bart" <b...@i...pl>

    Witam.
    Jak dlugo moge scigac goscia za nie zaplacona fakture?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-07-10 12:22:21
    Temat: Re: Waznosc faktury
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Witam.
    > Jak dlugo moge scigac goscia za nie zaplacona fakture?

    Ja dlugo chcesz :)

    Sorki ;)

  • 3. Data: 2003-07-10 12:25:49
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Bart" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Jak dlugo moge scigac goscia za nie zaplacona fakture?

    tak długo jak długo nie zapłaci

  • 4. Data: 2003-07-10 13:59:43
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > jeśli faktura dotyczyła sprzedaży- to przedawnienie wynosi 2 lata od daty
    > wymagalności, czyli daty płatności wykazanej na fakturze.
    > -Renata

    Czemu akurat dwa lata?? wg mnie art. 118 kc czyli albo 3 lata albo jeśli nie
    jest przedsiębiorcą to 10 lat. Czas na dochodzenie tego przed sądem. Bo
    nawet jeśli po tym terminie zapłaci to nie ulega to zwrotowi,bonadal jest
    zobowiązaniem "natoralnym" czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie
    pozdro
    kizzi

  • 5. Data: 2003-07-10 14:00:55
    Temat: Odp: Waznosc faktury
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-07-10 18:07:07
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    Użytkownik "kizzi" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet jeśli po tym terminie zapłaci to nie ulega to zwrotowi,bonadal jest
    > zobowiązaniem "natoralnym" czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie

    Chyba jeszcze trochę zapomniałeś ;) jako laik może zacytuję (coś mi kołatało
    że w dalszej części w sprzedaż i zobowiązaniach jest to) bo chyba o to
    chodzi.
    Art.554. Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników z takiego tytułu oraz
    roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów rolnych
    i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch.

    Pozdrowienia Andrzej

  • 7. Data: 2003-07-10 19:35:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    rolnych
    > i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch.

    A jesli Sąd wydał nakaz zapłaty to 10 latek.

    Pzdr
    Grzegorz