  • 21. Data: 2023-07-28 19:16:18
    Temat: Re: Allegro chroni sprzedaż podróbek?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 17:52:09 +0200, Shrek wrote:

    > No trudno.

    > Masz ocenić towar. No przecież nie możesz ocenić innego niż dostałeś bo
    > niby jak?

    Skoro rozpoznałem, ze podróba, bo o to takim przypadku mowa,
    to chyba nie powinienem wypisywać opinii dla oryginału.

    Ale istotnie cos chyba Allegro przekombinowało.

    J.

  • 22. Data: 2023-07-28 19:55:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 19:16, J.F pisze:

    > Skoro rozpoznałem, ze podróba, bo o to takim przypadku mowa,
    > to chyba nie powinienem wypisywać opinii dla oryginału.

    A jaki masz ocenić? Oryginał którego nie dostałeś i nie masz?

    > Ale istotnie cos chyba Allegro przekombinowało.

    No właśnie. Niech przemyślą sprawę. Bo moim zdaniem grubo skopali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-07-28 21:16:35
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Kiedyś mnie za to zbanowali ;-)

    -----

  • 24. Data: 2023-07-28 21:19:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Oryginalny to raczej na Węgrzech.

    -----

  • 25. Data: 2023-07-28 22:33:16
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 15:47, Zbynek Ltd. pisze:

    > To już czepianie się słówek :-)
    > Napiszę: "przedmiot jest nieoryginalny". Nie użyję słowa sprzedawca, ani
    > transakcja :-)
    >
    > Jak mam wskazać innym kupującym, że to podróba?
    > W ocenie towaru opisuje się go.

    Na allegro są dwie rozłączne kategorie ocen. Opinia o produkcie która
    pojawia się przy produkcie niezależnie od tego kto sprzedaje i opinia o
    sprzedającym pojawiająca się przy sprzedającym niezależnie od tego co
    sprzedaje. Jeśli ktoś Ci wepchnął podróbę, to Twoja opinia, że to
    podróba, pojawi przy każdym wystąpieniu tego produktu u wszystkich go
    sprzedających - czyli również przy oryginałach.

    PD

  • 26. Data: 2023-07-29 00:33:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > To jest opinia o produkcie.
    > Ja się chetnie dowiem, czy czy ta wiertarka Boscha to dobry zakup,

    Co prawda nie dla art. technicznych a dla odziezowych i tych tam, jak je
    nazwać, różnych galanteryjnych i więcej, Diorów, Balanciagów i innych
    Guccich: robiono całkiem niedawno badania, z których wynika, że wiele
    podróbek nie jest bynajmniej gorszej jakości. Dokłada się to przemożnie
    do problemu łatwego rozpoznania, że to podróbka. Odziezowo zaś, ogólnie,
    nie tylko w grupie towarów ekskluzywnych, klarownie wyszło, że cena
    niekoniecznie idzie w parze z jakością (np. trwałością).

    Więc nie pisz ze wzgardą bo sprzedawca z pewnością zadbał o Ciebie i
    może jednak chcesz poznać właściwości.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-07-29 00:33:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Jul 2023 19:55:12 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jaki masz ocenić? Oryginał którego nie dostałeś i nie masz?

    > No właśnie. Niech przemyślą sprawę. Bo moim zdaniem grubo skopali.

    Dobry przykład to np. kawa.
    Przykładowo ktoś chce kupić Lavazze i tam w opiniach jest rozrzut od
    skrajnie negatywnych do całkowicie pozytywnych.
    Oczywiście ocena kawy jest całkowicie subiektywna w aspekcie smaku
    (pomijając ocenę wypalenia, czystości, świeżości), ale jest to spowodowane
    tym, że jeden delikwent dostał kawę włoską, inny niemiecką, inny ruską, a
    jeszcze ktoś inny dostał coś dziwnego w opakowaniu z nazwą Lavazza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2023-07-29 00:47:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Takie platformy z ocenami mają statystyczne kierowanie
    > wynikami do standardu negatywnego wyniku ustalonego w procentach.
    > Czasem wystarczy tylko odrzucenie skrajnych ocen (jak w skokach
    > narciarskich)

    No czegoś takiego się spodziewam, ale to jest MZ ok. Niebezpieczniejsze
    jest jak się tych słabszych winduje i pozycjonuje w pobliżu prawdziwie
    dobrych.

    > czasem do ogólnego wyniku przypisuje się średnią z oceny całosciowej
    > (czyli gówniany towar i przesyłka w terminie daje opis - ogólnie w porządku
    > tak samo jak świetny towar w niskiej cenie, ale czekałem 2 tygodnie i
    > zero kontaktu ze sprzedawcą)

    Na Allegro jeszcze wtopy żadnej, w tym czasowej, nie zaliczyłem, ale
    raz, że kupuję jakieś kilkanaście rzeczy na rok, dwa, że od sprzedawców

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-07-29 00:57:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tym, że jeden delikwent dostał kawę włoską, inny niemiecką, inny ruską, a
    > jeszcze ktoś inny dostał coś dziwnego w opakowaniu z nazwą Lavazza.

    Plus z dwucyfrowa liczbą negatywów wynikających z niedopasowania
    oczekiwań do produktu. Ale takie negatywy są MZ ok, o ile tylko nikt nie
    posuwa się do jakiś kategorycznych wniosków typu właśnie, że to
    podróbka.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-07-31 12:01:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 19:55:12 +0200, Shrek wrote:

    > A jaki masz ocenić? Oryginał którego nie dostałeś i nie masz?

    Skoro wpisujesz, ze podróba, to widać jakoś oceniłeś.
    A jesli nie możesz, to wpisujesz ze g* i rozpadło sie po 15 minutach
    wiercenia.

    > No właśnie. Niech przemyślą sprawę. Bo moim zdaniem grubo skopali.

    Wychodzi na to, ze tak.

    Osobnej opinii o produkcie będę bronił, ale wychodzi na to, że nie ma
    gdzie wpisać, że sprzedawca podróbki wysyła, czy szkła ochrone, które
    wymiarami nie pasują.

    W dodatku ten system wyszukiwań obecnie działa kiepsko.

    J.