  • 11. Data: 2023-07-27 19:29:53
    Temat: Re: Allegro chroni sprzedaż podróbek?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 17:54:43 +0200, Shrek wrote:

    > Jak nie? Opisujesz produkt który dostałeś. A jaki inny miałbyś opisywać?
    >
    > BTW - ta zmiana jest bez sensu - na przykład szybki do telefonu różne
    > wpadają do jednego wora i nie możesz z komentarzy się dowiedzieć czy
    > pasują czy niby napisane że do tego fona ale rozmiar dupny.

    Tzn allegro ma jakis podejrzany system klasyfikacji/nazywania.
    Inne tytuły wyskakują w wynikach wyszukiwania, inne w tytułach aukcji.
    Cos mi tlumaczyli, ze chyba starają sie dobrac po kodzie produktu.

    Z tymi szybkami o tyle kiepsko, ze producentów wielu, nazwy
    produktu/typu nie ma, a oferty się kończą i nie wiadomo czy nowa taka
    sama jak stara.

    J.

  • 12. Data: 2023-07-27 20:58:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 18:55, J.F pisze:

    > Są jeszcze opinie o produkcie. Np
    > https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-bosch-profe
    ssional-gbh-240-sds-790w-13551970734

    > i tam pod zdjęciami
    > "Opinie wystawiane są po zakupie dla produktów od różnych
    > sprzedających"
    >
    > I to jest opinia o "Młotowiertarce Bosch SDS-Plus GBH 240",
    > a nie o jakiejs chinskiej podróbce.

    Opinie są o produkcje który dostałem. Jak mam się wypowiadać o
    oryginalnej jak dostałem podróbkę?

    Po prostu ktoś nie przemyślał tej zmiany.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-07-27 21:00:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 19:29, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Z tymi szybkami o tyle kiepsko, ze producentów wielu, nazwy
    > produktu/typu nie ma, a oferty się kończą i nie wiadomo czy nowa taka

    Dokładnie - jeszcze komentarze dotyczą innych, połączyli wszystkie
    "szyba hartowan redmichujwiejaki"... w jeden przedmiot.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-07-28 00:13:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem to kwestia interpretacji i trzeba by było autora zapytać,
    > co miał na myśli.

    Obstawiam, że intencją jest konieczność zgłoszenia tego Allegro, a nie
    samemu dokonywanie oceny czy to podróba czy nie. Ktoś napisze, że
    podróba. Pomyli się. Może to rodzić poważne skutki prawne.

    Nb. usuwają opinie w stylu, że sprzedawca oszukał/oszust?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2023-07-28 01:05:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nb. usuwają opinie w stylu, że sprzedawca oszukał/oszust?
    Rzecz w tym, że ludzie niezbyt chętnie wystawiają pozytywne komentarze,
    zaś negatywne wystawia pewnie większość niezadowolonych. No i jak ktoś
    sobie z tego nie zdaje sprawy, to przeglądając komentarze dochodzi do
    wniosku, że na tym ALLEGRO, to sami oszuści. Dlatego ALLEGRO robi, co
    może nie tylko zwalczając oszustów, ale i w swoim interesie w miarę
    możliwości zmniejszając ilość negatywnych komentarzy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-07-28 01:27:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > może nie tylko zwalczając oszustów, ale i w swoim interesie w miarę
    > możliwości zmniejszając ilość negatywnych komentarzy.

    Jesli takie ich sa motywy to wybrali bardzo zły sposób. Jest bardzo
    wielu sprzedawców, którzy mają spory obrót i bardzo dobre komentarze.
    Jak się to będzie sztucznie podrasowywać to ci źli zbliża się do nich, a
    tym dobrym nic to nie pomoże.

    Mam taką platformę u siebie lokalnie, i doskonale wiem, że ich punktacja
    jest zwyczajnie gówno warto. Owszem, jak ktoś ma bardzo złą, to wiadomo,
    że jest totalna patologia i nawet kijem nie dotykac, ale ci dobrzy wcale
    nie muszą być dobrzy i zwykle nie są. Ciekawostka taka, że mi się ich
    agentka na czacie kiedyś z tym wysypała. Zapytałem się ja jakim cudem
    pewien konkretny sprzedawca ma 100% pozytywów w "wysyłka o czasie" jak
    miałem właśnie co z nim przygodę, że nic nie wysłał. Babka się z dziwiła
    i powiedziała, że ona widzi 78% :) i ze będzie interweniować bo cos nie
    tak z systemem. No zainterweniowała tak, że sprzedawca spadł na 98%. :)
    Ciekawe czy Allegro tez tak kombinuje.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2023-07-28 07:55:44
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > i powiedziała, że ona widzi 78% :) i ze będzie interweniować bo cos nie
    > tak z systemem. No zainterweniowała tak, że sprzedawca spadł na 98%. :)

    Takie platformy z ocenami mają statystyczne kierowanie
    wynikami do standardu negatywnego wyniku ustalonego w procentach.
    Czasem wystarczy tylko odrzucenie skrajnych ocen (jak w skokach
    narciarskich)
    czasem do ogólnego wyniku przypisuje się średnią z oceny całosciowej
    (czyli gówniany towar i przesyłka w terminie daje opis - ogólnie w porządku
    tak samo jak świetny towar w niskiej cenie, ale czekałem 2 tygodnie i
    zero kontaktu ze sprzedawcą)

  • 18. Data: 2023-07-28 16:14:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 20:58:55 +0200, Shrek wrote:
    ssional-gbh-240-sds-790w-13551970734

    > Opinie są o produkcje który dostałem. Jak mam się wypowiadać o
    > oryginalnej jak dostałem podróbkę?
    >
    > Po prostu ktoś nie przemyślał tej zmiany.

    To jest opinia o produkcie.
    Ja się chetnie dowiem, czy czy ta wiertarka Boscha to dobry zakup,
    czy niekoniecznie.
    Ale Boscha, a nie chinska podróba.

    Komentarz sprzedającemu nadal mozna wystawic.
    I zarzucic mu sprzedawanie podróbek.

    Aczkolwiek przy kilku towarach w jednym zakupie,
    juz nie bedzie powiązany z towarem.

    No i dodatkowo - jak rzetelnie zarzucic sprzedawanie podrobek,
    skoro oryginalny Bosch tez made in China ?

    J.

  • 19. Data: 2023-07-28 17:15:03
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    czwartek, 27 lipca 2023 o 15:47:41 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):

    > To już czepianie się słówek :-)
    > Napiszę: "przedmiot jest nieoryginalny". Nie użyję słowa sprzedawca,
    > ani transakcja :-)
    >
    > Jak mam wskazać innym kupującym, że to podróba?
    > W ocenie towaru opisuje się go.

    Są nastawieni na sprzedaż i ukrywanie komentarzy na ile to możliwe.
    Takie PL standardy. Trochę to to zacofane i chamskie ale co poradzić?

    Przykład. Opinie widać jak 5 kupujących coś skrobnie.

  • 20. Data: 2023-07-28 17:52:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 16:14, J.F pisze:

    > To jest opinia o produkcie.
    > Ja się chetnie dowiem, czy czy ta wiertarka Boscha to dobry zakup,
    > czy niekoniecznie.

    No trudno.

    > Ale Boscha, a nie chinska podróba.

    Masz ocenić towar. No przecież nie możesz ocenić innego niż dostałeś bo
    niby jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!