  • 31. Data: 2023-07-31 17:46:54
    Temat: Re: Allegro chroni sprzedaż podróbek?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2023 o 12:01, J.F pisze:

    > Skoro wpisujesz, ze podróba, to widać jakoś oceniłeś.

    No oceniłem towar _który_dostałem_.

    > Wychodzi na to, ze tak.
    >
    > Osobnej opinii o produkcie będę bronił, ale wychodzi na to, że nie ma
    > gdzie wpisać, że sprzedawca podróbki wysyła,

    W sumie to można bo jest chyba ocena sprzedawcy. Natomiast uważam że
    twardo powinno się wpisywać fakt podróbkek w ocene towaru - taki
    dostałeś, taki opisałeś. Skoro istotnie wpływa to na ogólną ocenę towaru
    sprzedawanego przez setki sprzedawców, to znaczy że odsetek podróbek
    jest istotny. Więc znaczy to że od tego trzeba się trzymać z daleka bo
    szansa na podróbkę jest duża a allegro to toleruje i nic z tym nie robi.
    Dlatego allegro robi kurwę z logiki że nie masz prawa ocenić towaru
    _który_dostałeś_ bo czerpie korzyści ze sprzedaży podróbek i walczy nie
    ze sprzedającymi podróbki a z tymi co o tym piszą. Innymi słowy są po
    prostu alfonsami w tym bizensie i próbują walczyć z tym jak ktoś głośno
    o tym powie.

    > czy szkła ochrone, które
    > wymiarami nie pasują.

    A to już dno.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-07-31 19:07:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 17:46:54 +0200, Shrek wrote:

    > No oceniłem towar _który_dostałem_.

    polski język trudny język :-)
    Obejrzałeś i stwierdziłeś, ze to podróbka.

    > W sumie to można bo jest chyba ocena sprzedawcy.

    Ale nie dla kazdego towaru z osobna.

> [...]
    > sprzedawanego przez setki sprzedawców, to znaczy że odsetek podróbek
    > jest istotny. Więc znaczy to że od tego trzeba się trzymać z daleka bo

    Na allegro. Bo gdzie indziej moze jest oryginalny.

    > szansa na podróbkę jest duża a allegro to toleruje i nic z tym nie robi.

    O, to jest argument :-)

    > Dlatego allegro robi kurwę z logiki że nie masz prawa ocenić towaru
    > _który_dostałeś_ bo czerpie korzyści ze sprzedaży podróbek i walczy nie
    > ze sprzedającymi podróbki a z tymi co o tym piszą.

    Alez możesz ocenic towar. Tylko pisz, ze kiepska jakość, a nie że
    podróbka :-)

    > A to już dno.

    One pewnie pasują, ale na inny typ, i nie wiadomo, czy tu zawinil
    sprzedawca, co uwierzyl swojemu dostawcy w te typy, czy Allegro, które
    cos kombinuje z szukaniem.

    J.

  • 33. Data: 2023-07-31 19:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > polski język trudny język :-)
    > Obejrzałeś i stwierdziłeś, ze to podróbka.

    Dokłanie - a skoro mam ocenić przedmiot to oceniam.

    > Ale nie dla kazdego towaru z osobna.

    Jak jedna podróba to wystarcza do negatywa. Co najwyżej fakap w tym że
    jak kupujesz więcej towarów to twój negatyw się deawaluje bo powinien
    dostać dziesięć za każdy towar oddzielnie a dostanie jeden.

    > Na allegro. Bo gdzie indziej moze jest oryginalny.

    Ale przecież ja oceniam towar właśnie na allego. Już nie mów że się
    allegro martwi że przez podróbki na ich portalu ktoś nie kupi gdzie
    indziej:P

    > O, to jest argument :-)

    I tylko dalatego allegro robi kurwę z logiki i próbuję uniemożliwić
    ocenę towaru:P

    > Alez możesz ocenic towar. Tylko pisz, ze kiepska jakość, a nie że
    > podróbka :-)

    XCzemu mam nie pisać że podróbka jak podróbka. Wręcz jak podróbka to
    masz "obowiązek" pisać że podróbka anie psuć opinię "legalnemu" produktowi.

    > One pewnie pasują, ale na inny typ, i nie wiadomo, czy tu zawinil
    > sprzedawca, co uwierzyl swojemu dostawcy w te typy, czy Allegro, które
    > cos kombinuje z szukaniem.

    Chodzi o to, że do jednego wora wrzuca się wszystkie szkła hartowane do
    danego modelu (o ile nie są to jakieś "markowe"). Normalnie jak szukasz
    do danego modelu to sortujesz po ocenach i jest szansa że dostaniesz ten
    sam model o tego samego sprzedawcy - teraz pomieszali to tak że są
    opinie od modeli do innych telefonów. Do niczego nie przydatne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-07-31 21:55:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 19:22:53 +0200, Shrek wrote:

    > Dokłanie - a skoro mam ocenić przedmiot to oceniam.

    i byloby swietnie, gdyby to nie była ogólna opinia o towarze,
    takiego prawdziwego, a nie podróby :-)

    > Jak jedna podróba to wystarcza do negatywa.

    No ale kupilem 5 przedmiotów, 4 dobre, 1 zly.

    I chce uczciwie napisac..

    > Co najwyżej fakap w tym że
    > jak kupujesz więcej towarów to twój negatyw się deawaluje bo powinien
    > dostać dziesięć za każdy towar oddzielnie a dostanie jeden.

    Wlasnie odwrotnie.

    > Ale przecież ja oceniam towar właśnie na allego. Już nie mów że się
    > allegro martwi że przez podróbki na ich portalu ktoś nie kupi gdzie
    > indziej:P

    Niesprawiedliwa ocena dla producenta mnie martwi.
    I brak informacji dla mnie mnie martwi, bo zamiast przeczytac
    "dobry towar, wart zakupu" (ale nie u tego sprzedawcy",
    to czytam "podróba, podróba, podróba".

> [...]
    >
    > XCzemu mam nie pisać że podróbka jak podróbka. Wręcz jak podróbka to
    > masz "obowiązek" pisać że podróbka anie psuć opinię "legalnemu" produktowi.

    I sie okaże, ze taki np Bosch same podróbki robi ..

    > Chodzi o to, że do jednego wora wrzuca się wszystkie szkła hartowane do
    > danego modelu (o ile nie są to jakieś "markowe").

    Tak jest. A moze nawet do wielu modeli ...

    Sie zgadzam.

    J.

  • 35. Data: 2023-08-01 01:30:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 31 Jul 2023 17:46:54 +0200, Shrek wrote:
    > Alez możesz ocenic towar. Tylko pisz, ze kiepska jakość, a nie że
    > podróbka :-)

    Tak jak gdzieindziej napisałem, a co jesli jakość nie jest gorsza? A jak
    dostaniesz fałszywą monetę kolekcjonerska, ale będzie się bardziej
    błyszczeć to co zrobisz? :) Pewnie niedługo będzi zakaz pisania, że to
    falsyfikat.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2023-08-01 06:25:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2023 o 21:55, J.F pisze:

    > i byloby swietnie, gdyby to nie była ogólna opinia o towarze,
    > takiego prawdziwego, a nie podróby :-)

    Opinia jest o towarze, który dostałem.

    > Niesprawiedliwa ocena dla producenta mnie martwi.

    To jeszcze bardziej będzie się martwić jak będzie pisać zamiast że
    podróba to że chujowy towar:P

    > I sie okaże, ze taki np Bosch same podróbki robi ..

    To dość istotna informacja, że jak zamawiasz na allegoro boscha to
    dostajesz podróbę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-08-01 14:37:33
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ale korelacja jest bardzo duża.
    Oczywiście czym innym będzie garnitur włoski, a czym innym niemiecki (mimo iż w
    podobnej cenie, tyle że we włoskim zapłacisz na
    design co wcale nie jest tanie), podobnie buty itp. bo zależy to od oczekiwań
    konsumentów na konkretnym rynku (przykładowo we
    Włoszech częsta zmiana ciuchów to kawałek ich kultury narodowej, a u Niemców wszystko
    powinno dać się naprawić tak, aby jeszcze
    wnuczek używał).
    Przypomniałeś mi, że mam półtorej szafy niemieckich garniturów, kilkunastoletnie lub
    więcej jak nówki sztuki ze sklepu, tyle że
    nieco niemodne bo bardzo szerokie, a teraz się nosi wszystko z młodszego brata;-)

    -----

  • 38. Data: 2023-08-01 17:41:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 14:37:33 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Włoszech częsta zmiana ciuchów to kawałek ich kultury narodowej, a u Niemców
    wszystko powinno dać się naprawić tak, aby jeszcze

    Nie wiem jak w garniturach, ale meble to zmieniają częsciej, i wcale
    nie mają byc na wieki czy pokolenia ..

    Samochody też zmieniają czesciej, jeden Niemiec lub leasing,
    drugi Niemiec, Polak ..

    J.

  • 39. Data: 2023-08-02 01:53:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-01, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Ale korelacja jest bardzo duża.

    Zależy. No nie pamiętam gdzie czytałem o tych badaniach w UK, garnitury
    to trochę inna kategoria, ale tam było o koszulach, t-shirtach etc i
    jakaś korelacja była dla męskich, ale praktycznie żadna dla damskich.
    Badano trwałość w praniu plus jakies inne tortury.

    --
    Marcin