  • 1. Data: 2003-07-01 11:00:46
    Temat: Allegro VS Podatki
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    Witam czy jezeli cos sprzedaje na allegro to musze od tego zaplacic podatek.

    Chodzi mi o to jak to dokladnie jest. Ile jest to procent wartosci.
    Czy jezeli kupuje cos na allego powiedzmy za 2500zl a nastepnie sprzedam za
    3000zl to czy oficjalnie od tych 500zl musze cos odprowadzic a moze od
    3000zl, czy te 500zl to jest w sensie prawnym zysk, czy musze o tym wpominac
    w rozliczeniu podatkowym?

  • 2. Data: 2003-07-01 14:13:46
    Temat: Re: Allegro VS Podatki
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "GoLo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | 3000zl, czy te 500zl to jest w sensie prawnym zysk, czy musze o tym wpominac

    jeżeli sprzedajesz przed upływem 1/2 roku to od zysku płacisz podatek dochodowy....
    jeżeli robisz tow sposób częstotliwy US może to uznać za DG...

  • 3. Data: 2003-07-02 08:41:51
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Slayer wrote:

    >jeżeli sprzedajesz przed upływem 1/2 roku to od zysku płacisz podatek dochodowy....

    podstawa prawna?
    A.

  • 4. Data: 2003-07-02 17:31:46
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Azazell" <a...@g...pl> napisał

    | podstawa prawna?

    proszę: ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z 21 lipca 1997r.
    art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. "d"
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/u910726.doc

    oprócz tego kupno - sprzedaż jest czynnością cywilnoprawną która jest opodatkowana
    zgodnie z art. 1 ust. z dnia 09.09.2000r. podatkiem od czynności
    cywilnoprawnych(Dz.U.Nr 86 poz. 959 z późn. zmian), przy sprzedaży rzeczy wynosi on
    2%(w przypadku jeżeli wartość przekracza 1000zł.), do KAŻDEJ transakcji kupujący wraz
    ze sprzedającym powinien sporządzić deklarację podatkową PCC-1 i złożyć ją w US
    właściwym dla nabywcy w terminie 14-tu dni

    zgodnie z KC przy transakcjach o wartości przekraczającej 2000zł wymagana jest umowa
    formie pisemnej ...

  • 5. Data: 2003-07-02 18:46:14
    Od: klawy jak cholera <k...@3...net>

    On Wed, 02 Jul 2003 17:31:46 GMT, "Slayer" <a...@o...pl> wrote:

    <ciach>
    A czy allegro informuje o transakcjach urząd skarbowy

    --
    klawyMAŁPKA3neo.net
    http://www.boobies.nl/klawy

  • 6. Data: 2003-07-02 18:52:05
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "klawy jak cholera" <k...@3...net> napisał

    | <ciach>
    | A czy allegro informuje o transakcjach urząd skarbowy

    a czy ja wróżka?? (wydaje mi się że nie leży to w interesie allegro...)
    ale US ma prawo zwrócić się do allegro o udostępnienie danych osób dokonujących tam
    transakcji....

  • 7. Data: 2003-07-03 07:47:16
    Od: " wd40" <w...@N...gazeta.pl>

    Slayer <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > |

    > a czy ja wróżka?? (wydaje mi się że nie leży to w interesie allegro...)
    > ale US ma prawo zwrócić się do allegro o udostępnienie danych osób

    Ostatnio jakaś "szycha" z Ministerstwa wypowiadała się w radio, że zajmie się
    sprawą handlu w internecie (m.in Allegro). Z tego też powodu założyłem DG i
    nie martwię się zbytnio i radzę to zrobić każdemu, kto handluje na Allegro.
    pozdr