  • 11. Data: 2011-09-13 12:02:31
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.09.2011 13:54), aaa wrote:

    > i tu jest problem bo goście znowu kantują, np: ustawia opcje list ekonomiczny 1 zł
    i już ma najniższe koszty przesyłki a list ekonomiczny polecony to już u niego 15 zł

    Niekoniecznie to musi być kantowanie.

    Wyprawa na pocztę potrafi "zeżreć" długie godziny, w zależności od tego
    jak jest daleko, jakie są kolejki itd... Być może także trochę paliwa.

    Sprzedałem ostatnio na A. kilka starych gratów i aż sam się zdziwiłem
    ile kosztują przesyłki. Sam czysty koszt, bez uwzględniania poświęconego
    czasu bo w moim przypadku to nie ma sensu, przy poleconych dochodził
    czasem do 15zł.

    A jakbym miał zaufanie do zwykłego ekonomicznego, to *być może* że bym
    dał cenę "promocyjną", żeby zachęcić kupujących do tej formy przesyłki -
    jako że skrzynka u mnie wisi na bloku ;).

    > i co weźniesz ekonomiczny zwykły - zaryzykujesz?

    Ryzyko obustronne. Kupujący ryzykuje że nie dostanie tego za co
    zapłacił, sprzedawca ryzykuje tym że będzie musiał wysłać ponownie/oddać
    kasę/w ostateczności - zebrać negatywa (bo nie ma żadnego dowodu na to
    że nadał).

    p. m.

  • 12. Data: 2011-09-13 12:10:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup

    >No i? Powie, że poświęca czas (czas to pieniądz) na zapakowanie, dojazd do
    >poczty, klej, taśmę samoprzylepną itp. i dlatego koszty wysyłki są takie
    >duże. Jak się nie podoba - idź do konkurencji.

    I jak najbardziej ok.
    Jestem zdania ze sprzedający może podać koszty wysyłki takie jak uważa pod
    warunkiem że będą widoczne a nie gdzieś tam ukryte.
    A ja, jako kupujący przesegreguje aukcje po cenie+koszty wysyłki i wybiorę
    odpowiednia dla mnie ofertę.
    W większości przypadków i wybiorę tego który ma niższą ŁĄCZNĄ cenę. Tak samo
    jak w sklepie mnie nie interesuje składniki ceny danego produktu.

  • 13. Data: 2011-09-13 12:10:27
    Od: to <t...@x...abc>

    begin G.K.

    > Sprawa wygląda tak. Jest sobie przedmiot w pewnej cenie, najniższej w
    > serwisie, jednak koszt wysyłki został odpowiednio podniesiony, aby
    > zrekompensować obniżkę ceny przedmioty. Oczywiście jest to złamanie
    > regulaminu serwisu, ale czy tylko? Czy jest jakiś sposób, aby
    > wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę przedmiotu bez dopłacania do
    > kosztów wysyłki?

    A ile ta "zawyżona" wysyłka kosztuje?

    PS. Na Allegro sprzedawcy nagminnie zaniżają koszt wysyłki i wliczają go
    w cenę przedmiotu, podając jako koszt wysyłki jedynie opłatę dla poczty
    lub firmy kurierskiej. Tymczasem koszt wysyłki to także materiały
    potrzebne do zapakowania paczki i czas niezbędny na jej zapakowanie i
    wysłanie.

  • 14. Data: 2011-09-13 12:10:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin qwerty

    > No i? Powie, że poświęca czas (czas to pieniądz) na zapakowanie, dojazd
    > do poczty, klej, taśmę samoprzylepną itp. i dlatego koszty wysyłki są
    > takie duże.

    I w dodatku będzie miał 100% racji. :>

  • 15. Data: 2011-09-13 12:24:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-13 13:19, qwerty wrote:
    > No i? Powie, że poświęca czas (czas to pieniądz) na zapakowanie, dojazd
    > do poczty, klej, taśmę samoprzylepną itp. i dlatego koszty wysyłki są
    > takie duże. Jak się nie podoba - idź do konkurencji.

    Ostatnio (świadomie) kupiłem pięć (małych) "cósiów" z IMHO zawyżonymi
    kosztami dostawy i zastrzeżeniem w opisie aukcji, że wysyła po jednej
    sztuce. Pomyślałem sobie, że to "pic na wodę, fotomontaż" i w
    rzeczywistości sprzedawca po prostu "rąbie" Allegro na prowizji.

    Ale skądże! Każde z tych pięciu "cósiów" rzeczywiście przyszło w
    oddzielnej przesyłce. Mam nadzieję, że przynajmniej sprzedawca nie
    jeździł pięć razy na pocztę ażeby to nadać ...

    Może mi ktoś wytłumaczyć skąd biorą się tacy ludzie? ;-)

    Piotrek

  • 16. Data: 2011-09-13 12:29:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Piotrek

> [...]
    > oddzielnej przesyłce. Mam nadzieję, że przynajmniej sprzedawca nie
    > jeździł pięć razy na pocztę ażeby to nadać ...

    A to od niego przyszło, czy z Chin albo z Niemiec?

  • 17. Data: 2011-09-13 12:31:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-13 14:29, to wrote:
    > A to od niego przyszło, czy z Chin albo z Niemiec?

    Od niego (z Polski).

    Piotrek

  • 18. Data: 2011-09-13 12:53:56
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.09.2011 11:52, G.K. pisze:
> [...]
    > Sprytny sposób na ominięcie opłat allegro i na znalezienie się na
    > pierwszym miejscu na liście wyszukiwanych przedmiotów wg cen.

    jasienieznam, ale jak wygląda np faktura wystawiona przez takiego
    sprzedającego? I czy przypadkiem nie ma jakiegoś przepisu o sprzedaży
    poniżej kosztu zakupu? Potem trzeba by się zoriencić ile dany produkt
    kosztuje u dostawców... dalej tematem może się ktoś zainteresuje..

  • 19. Data: 2011-09-13 14:14:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > W większości przypadków i wybiorę tego który ma niższą ŁĄCZNĄ cenę. Tak
    > samo jak w sklepie mnie nie interesuje składniki ceny danego produktu.

    To przecież masz podane obie ceny z wysyłką i bez.

  • 20. Data: 2011-09-13 14:21:14
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > jeździł pięć razy na pocztę ażeby to nadać ...
    >
    > Może mi ktoś wytłumaczyć skąd biorą się tacy ludzie? ;-)

    Tacy ludzie sprzedawcy biorą się z takich ludzi kupujących, patrzących
    właśnie na cenę a nie łączny koszt, uważających że jak kupią więcej to
    na pewno koszt nie będzie taki jak w opcjach dostawy itd.. Po prostu
    większość się bierze z gry rynkowej a jakiś niewielki procent z
    mechanizmów na jakich działają oszuści.

    Jest dużo aukcji, szczególnie w drobnicy około 1zł za produkt (baloniki,
    szpilki, ozdoby, części elektroniczne) gdzie zarobek jest na przesyłce
    (+ 1 zł do każdej sztuki) a nie na 5 groszy marzy przedmiotu.