  • 1. Data: 2004-12-23 11:15:09
    Temat: Alimenty, malzenstwo trwa, zona wyprowadzila sie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Mam taki problem. 2 miesiace temu zona wyprowadzila sie ze wspolnie
    wynajmowanego przez nas mieszkania do rodzicow (40 km dalej). Nie ukrywam,
    ze powodem jej wyprowadzenia sie byly problemy z moja "wiernoscia" - no ale
    chyba w tej sprawie nie ma to duzego znaczenia (w przeciwienstwie do
    rozwodowej).

    Teraz zlozyla w sadzie wniosek o alimenty (w kwocie 500 zl) motywujac, iz
    nie zamieszkuje z nimi oraz, ze zarobione pieniadze wydaje na wlasne
    potrzeby.

    Nadal formalnie trwa nasze malzenstwo, ustawowa wspolnota majatkowa,
    pokrywam koszty wynajmu mieszkania. Zona dysponuje tez karta platnicza do
    wspolnego rachunku.
    Czy w takiej sytuacji jej zadania sa uzasadnione i ma ona realne szanse na
    uzyskanie alimentow?
    Jakie ewentualnie argumenty podniesc na posiedzeniu?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2004-12-23 11:39:59
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cqe91t$gc9$1@news.onet.pl

> [...]
    > Teraz zlozyla w sadzie wniosek o alimenty (w kwocie 500 zl) motywujac,
    > iz nie zamieszkuje z nimi oraz, ze zarobione pieniadze wydaje na wlasne

    Zapomniałeś o małym lecz istotnym szczególe -
    na kogo to mają być alimenty.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Jeżeliby nie było kobiet, to człowiek udomowiłby sobie jakieś inne zwierzątko."

  • 3. Data: 2004-12-23 12:02:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Andrzej_K wrote:
    > User "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a)
    > w news'ie: news:cqe91t$gc9$1@news.onet.pl

    Na dziecko

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2004-12-23 12:42:54
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cqebrc$sl$1@news.onet.pl

    > Na dziecko

    No to będziesz "bulił jak za zboże" - to jest oczywiste.
    Oczywiste jest także to, że powinieneś uporządkować
    sprawy finansowe z małżonką (zablokować konto, np.)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "(...) Przechodzień nie miał żadnego pomysłu jak uciekać, więc go przejechałem."

  • 5. Data: 2004-12-23 12:55:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Andrzej_K wrote:
> [...]
    > Oczywiste jest także to, że powinieneś uporządkować
    > sprawy finansowe z małżonką (zablokować konto, np.)

    Czyli brak orzeczonej separacji i rozwodu oraz oplacanie wspolnie
    wynajmowanego mieszkania nei ma nic do rzeczy...
    Na reke zarabiam ok 1200 zl w pracy i ok 800 zl z DG. 29 lat, wyzsze
    wyksztalcenie (informatyk)
    Czy orzeczone alimenty beda zgodne z zadaniem (wyzsze, nizsze?)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2004-12-23 17:13:51
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cqeet8$194$1@news.onet.pl

    > [..................]
    > Czyli brak orzeczonej separacji i rozwodu

    Nie ma nic do rzeczy. Możecie być małżeństwem,
    razem mieszkać i Ty możesz mieć zasądzone
    alimenty gdy "wspaniała" małżonka udowodni_
    przekona_Sąd, że Ty nie łożysz na utrzymanie
    dziecka.

    > oraz oplacanie wspolnie
    > wynajmowanego mieszkania nei ma nic do rzeczy...

    Przecież ona tam nie mieszka więc nie jest "wspólne".

    > Na reke zarabiam ok 1200 zl w pracy i ok 800 zl z DG. 29 lat, wyzsze
    > wyksztalcenie (informatyk)
    > Czy orzeczone alimenty beda zgodne z zadaniem (wyzsze, nizsze?)

    Przy orzekaniu alimentów ich wysokość zależna
    jest od wysokości dochodów osoby mającej
    alimentować, a także zależna jest od potrzeb
    dziecka. Przy Twoich dochodach musisz się
    liczyć z tym, że zostaną zasądzone w wysokości
    "sugerowanej" przez małżonkę.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Trudne problemy zostawione same sobie,

  • 7. Data: 2004-12-24 09:19:44
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:23122004.36D256A7@andykowal.biaman.net,
    Andrzej_K <n...@n...spam.pl> napisał/a:
> [...]
    > razem mieszkać i Ty możesz mieć zasądzone
    > alimenty gdy "wspaniała" małżonka udowodni_
    > przekona_Sąd, że Ty nie łożysz na utrzymanie

    Jasne. Wcale nie szowinistyczne podejście. dlaczego piszesz z ironią
    "wspaniała" małżonka, skoro autor wątku sam napisał, że małżonka
    wyprowadzila się z powodu jego problemów z wiernością? Czy Twoim zdaniem
    powinna godzić się na wszystkie skoki w bok małżonka, spuścić uszy po sobie
    i czekac na lepsze czasy?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Armia baranów, której przewodzi lew,
    jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana.

  • 8. Data: 2004-12-24 11:47:59
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyprowadzila się z powodu jego problemów z wiernością? Czy Twoim zdaniem
    > powinna godzić się na wszystkie skoki w bok małżonka, spuścić uszy po

    Wszystkie jesteście dobre i "wspaniałe". Facet szukał czegoś, czego nie miał
    w domu i w tym wypadku miał całkowitą rację. Ja go rozgrzeszam.

  • 9. Data: 2004-12-24 12:03:26
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    R De napisał(a):

    > Wszystkie jesteście dobre i "wspaniałe". Facet szukał czegoś, czego nie miał
    > w domu i w tym wypadku miał całkowitą rację. Ja go rozgrzeszam.

    to miło z Twojej strony, ale może przenieście wątek na pl.soc.religia

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-12-24 12:44:06
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik R De napisał(a) w wiadomości news:cqgvlm$4ee$1@news.onet.pl:

    > Wszystkie jesteście dobre i "wspaniałe". Facet szukał czegoś, czego nie miał
    > w domu i w tym wypadku miał całkowitą rację. Ja go rozgrzeszam.

    Ciekawe czy swoją dziewczynę czy żonę też tak łatwo rozgrzeszysz, gdy zacznie
    sobie szukać tego czego nie ma w domu?

    --
    JOHNSON :)