  • 1. Data: 2004-12-23 09:22:35
    Temat: prywatność.Czy administrator ma prawo..??
    Od: "Daniel" <d...@w...pl>

    Ktoś mi kiedyś powiedział że administrator w sieci np:Stałe łacze lokalna sieć
    itp.administrator wie co każdy użytkownik robi np w co gra poprostu to
    widzi.Jeśli by wyszło na jaw że czytał moje rozmowy prywatne na czatch gg i
    wiadomości w poczcie to mogę go podać do sądu za to.Uważam że to jest bardzo w
    porządku.Chciałem powiedzieć że jeśli jest prawo takie czy tam jakiś paragraf
    to jest on notorycznie łamane.Sczególnie w serwisach randkowych itp.Nie bede
    wymieniał jaki to serwis ale otczułem chyba że administratorzy tych serwerów
    czytają prywatne wiadomośći.Mam tylko pytanie:czy jest to w pewnym sensie
    łamanie prawa??.Prosze o odpowiedź.Jeśli tak to powinno się podjąć
    działania.Czy chcielibyście by administratorzy czytali wasze praywatne
    rozmowy???.Co z tego że pedofilia w sieci??.Mnie to nie obchodzi.Ja rzadnym
    pedofilem nie jestem i nie życzył bym sobie czytanie moich praywatnych
    rozmów.Nie moja wina że większość ludzi jest takich ''łatwych'' i od
    razu ''idzie na spodkanie z owym pedofilem''.nie znając go jeszcze dobrze.

  • 2. Data: 2004-12-23 09:35:17
    Temat: Re: prywatność.Czy administrator ma prawo..??
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Daniel napisał:
    > Ktoś mi kiedyś powiedział że administrator w sieci np:Stałe łacze lokalna sieć
    > itp.administrator wie co każdy użytkownik robi np w co gra poprostu to
    > widzi.

    taa jasne, od drugiej strony monitora :) albo przez okno Ci zaglada :)

> [...]
    > rozmów.Nie moja wina że większość ludzi jest takich ''łatwych'' i od
    > razu ''idzie na spodkanie z owym pedofilem''.nie znając go jeszcze dobrze.

    wiesz co ,ten post mi trolem jedzie :P
    jak nei chcesz by ktos Ci podgladal to mozesz szyfrowac dane, a z
    drugiej strony udowodnij komus ze to robi bo domniemywac to kazdy moze.

  • 3. Data: 2004-12-23 09:36:24
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    ps. ja tez byc administrator, i sie usmiac :)

  • 4. Data: 2004-12-23 12:09:45
    Od: "Daniel" <d...@w...pl>

> [...]
    > jak nei chcesz by ktos Ci podgladal to mozesz szyfrowac dane, a z
    > drugiej strony udowodnij komus ze to robi bo domniemywac to kazdy moze.

    Spoko udowodnić wszystko można.Człowiek nawet sobie z tego sprawy nie zdaje.
    Tak jak na miejscu zbrodni przestępcy ślady zostawiają a są pewni że wszystko
    wyczyścici i zabrali.nawet jeden okruszek chleba czy niepozorna plamka już jest
    dowodem.To było porównanie.Wiec nigdy nie mowmy:''nie udowodnisz mi tego''.Nie
    możliwe jest możliwe.Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-12-23 15:49:02
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    > Ktoś mi kiedyś powiedział że administrator w sieci np:Stałe łacze lokalna
    > sieć
    > itp.administrator wie co każdy użytkownik robi np w co gra poprostu to
    > widzi.
    To niestety prawda. I nie musi być to administrator jeżeli siec jest na
    koncentratorach a nie na przełącznikach lub połączenie nie jest szyfrowane.
    Może to być każdy podłączony do sieci. Wystarczy w wypadku np. windowsa
    program Anasil a pod Linuxa też są fajne programiki które chwytają wszystko
    co jest w sieci . Potem to już filtracja itd,itd. Pisze tutaj oczywiście o
    LAN.

  • 6. Data: 2004-12-23 16:08:53
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/12/2004 10:22, Daniel wrote :
> [...]
    > rozmów.Nie moja wina że większość ludzi jest takich ''łatwych'' i od
    > razu ''idzie na spodkanie z owym pedofilem''.nie znając go jeszcze dobrze.

    Więc tak:
    art. 267 § 1 kk
    Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do
    przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    [...]
    § 4 Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Tak więc, jeśli jesteś przekonany, że administratorzy czytają Twoje
    maile lub inną korespondencję, to należy z tym po prostu iść na Policję.
    Bądź jednak świadom, że będziesz musiał mieć jakieś dowody poza Twoim
    przekonaniem.
    Odnośnie serwisów randkowych, to nie wyobrażam sobie, żeby któryś z nich
    rutynowo sprawdzał pocztę użytkowników -- nie mogę jednak tego
    wykluczyć. W każdym razie MUSI być o tym wzmianka w regulaminie serwisu.

    Natomiast, naturalnie, administrator sieci może sprawdzić dokładnie co
    robi każdy z jego użytkowników -- ale dokładnie na tej samej zasadzie co
    pracownik firmy telekomunikacyjnej może sprawdzić i podsłuchać rozmowy
    swoich abonentów. Z praktyki powiem, że administrator ma zwykle wiele
    ważniejszych i ciekawszych spraw na głowie niż podglądanie co robią jego
    użytkownicy. Tak czy inaczej, nadal poprzez takie podglądanie popełnia
    przestępstwa z art. 267 § 1 kk.

    Warto nadmienić, że z samej charakterystyki zawodu administratora sieci,
    wynika, że zapoznaje się z informacjami, które są w pewnym sensie
    poufne. Zwykłe debugowanie działania serwera poczty sprowadza się do
    przeglądania logów tegoż, i zapoznawania się z treściami "kopert" tych
    maili. (No ale podobnie działa listonosz). Nie ma praktycznie takiej
    sytuacji, w której administrator z konieczności zawodowej MUSIAŁ by się
    zapoznać treścią przekazywanej informacji.

    Naturalnie, nie wchodzę tu w specyficzne przypadki, kiedy ze względu na
    politykę firmy, urzędu etc. nie można prowadzić w pracy korespondencji
    prywatnej, i cała korespondencja (jako że jest w założeniu służbowa)
    podlega kontroli.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed