  • 1. Data: 2004-12-23 09:35:45
    Temat: problem z ustanowieniem hipoteki (mBank) - trochę długie
    Od: " tegesik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam wszystkich, zadałem już pytanie na pl.biznes. banki ale myślę może od
    was również uzyskam poradę
    chciałbym prosić o rade w nastepującej kwestii.
    otóż mam kredyt hipoteczny na zakup mieszkania z mBanku. zgodnie z umową
    złożyłem w Sadzie w Koninie (chyba ważne!!) wniosek o ząłożenie księgi
    wieczystej oraz wpis do hipoteki. sad zażądał uzupełnieniea wniosku o m.in.
    pełnomocnictwa osób które podpisały umowę ze strony mBanku. Takie
    pełnomocnictwa bank złozył lecz sad stwierdził ze są niekompletne - brak w
    tych pełnomocnictwach zapisu o upoważnieniu do zaciągania zobowiązań w
    imieniu banku. i tu jest problem:
    - bank twierdzi że takie pełnomocnictwa obowiązują w całym kraju i wszystkie
    sądy je akceptują poza sadem w koninie, więc ociąga się z wydaniem nowego
    pełnomocnictwa uwzględniającego wymagania sądu
    - sad przysłał już mi pismo (również i do banku) w którym wzywa do
    uzuepłnienia pełnomocnictw bo w przeciwnym razie wniosek o wpis zostanie
    oddalony a mi przepadna pieniązki jakie uiscilem na poczet opłaty sadowej.
    ze swej strony ja już wystosowałem pismo do sadu aby wstrzymal się jeszcze
    na
    jakiś czas wydanie decyzji bo bank jest w trakcie załatwiania takiego
    pełnomocnictwa.
    w takiej sytuacji grozi mi przepadek oplaty sadowej i przygotowanie się na
    zapłacenie newej w przypadku gdy bank spóźni sie z ustanowieniem nowego
    pełnomocnictwa a także zapłata kolejnej składki ubezpieczenia kredytu do
    czasu założenia księgi wieczyste na co oczywiście się nie zgadzam gdyż to
    nie
    ja zawinilem ale bank (co oczywiscie napisalem w pismie do banku z zadaniem
    przespieszenia wydania nowych pełnomocnictw)
    mam pytanie , co robic? nalegać dalej na bank, śląc do nich kolejne pisma,
    czy pozostawić temat samemu sobie i to niech się bank martwi (bo w końcu to
    on nie bedzie miał zabezpieczenia na kredycie).
    proszę o poradę
    tegesik

  • 2. Data: 2004-12-23 20:47:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 09:35:45 +0000 (UTC), tegesik naskrobał(a):

> [...]
    > oddalony a mi przepadna pieniązki jakie uiscilem na poczet opłaty sadowej.

    Jeżeli sąd uznał pełnomocnictwo za niewystarczające i tylko z tego powodu
    odrzuci wniosek o wpis to nie widze powodu abyś miał płacić za
    ubezpieczenie od kredytu za kolejny okres ponieważ jest to wyłącznie wina
    banku.
    Jak bedą cwaniaczyć to złoż pozew o stwierdzenie nieistnienia prawa do tej
    opłaty ..... w tym samym sądzie. Wyrok masz murowany :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-27 07:57:02
    Od: " tegesik" <t...@W...gazeta.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak bedą cwaniaczyć to złoż pozew o stwierdzenie nieistnienia prawa do tej
    > opłaty ..... w tym samym sądzie. Wyrok masz murowany

    niby wszystko OK, ale jak w każdej umowie kredytowej, rodzaje opłat i ich
    wysokość jest zawarta w tejże umowie.
    Stąd jest również zapis o ubezpieczeniu kredytu do momentu wpisu do
    hipoteki. więc teoretycznie bank mógłby żadać ode mnie opłacenia nastepnej
    składki, (gdyż nie ma zapisu w umowie że to ubezpieczenie jest płacone tylko
    raz).
    interesuje mnie to że wykazując niedbalstwo banku a także informacje że
    zazwyczaj na wpis do hipoteki czeka się określony czas (np. w sądzie w
    Koninie ok. 3 miesięcy) i to że nie było mowy o możliwości oddalenia wniosku
    (nikt nie brał pod uwagę takiej mozliwości), mogę uchylić się od zapłaty
    składki

    pozdrawiam
    Tegesik