  • 1. Data: 2007-11-16 22:51:53
    Temat: Alimenty
    Od: m...@g...com

    Witam

    Mam pewien chyba nietypowy problem. otóż chciałbym spłacić swoje
    zadłużenie w calosci, jednak na przeszkodzi stoi komornik ktory uchyla
    sie przed udzieleniem mi informacji.
    Wyslalem juz do niego pismo listem poleconym z prosba o podanie
    całkowitej wysokości zadłużenia, oraz numer konta na które moglbym
    wplacic pieniadze by uregulowac zadluzenie. Równolegle wysłałem maila
    z tą samą prośbą. Niestety nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. Po 2
    tygodniach zdecydowalem sie zadzwonic Po kolejnych 2 dniach wiszenia
    na sluchawce ktos w koncu laskawie odebral telefon. Niestety osoba ta
    powiedziala ze nie moze powiedziec jaki jest koszt calkowity poniewaz
    jego obliczenie jest dosc skomplikowane. (?) Umówiłem sie wiec na
    wizyte na miejscu z tygodniowym wyprzedzeniem. Po przyjeździe na
    miejsce (przez cala Polske) podpisalem oswiadczenie o tym ze bede
    splacal zadluzenie. Otrzymałem numer konta malzonki. Zapytalem wiec o
    kwote jaka mam wplacic. I tu znowu zonk. "wie pan, to trudno
    wyliczyc... wysle panu mailem" umowilem sie wiec ze najpozniej do
    konca tygodnia otrzymam wyliczona kwote zadluzenia. Od tamtego dnia
    minely juz 3 tygodnie, w dalszym ciagu nie mam informacji na temat.
    Wplacam siec bylej zonie kolejne raty od ktorych komornik pobiera
    sobie koszty egzekucyjne. Nie zamierzam mu placic tych kosztow do
    konca zycia, chce uregulowac zadluzenie natychmiast a jego bezczynnosc
    mi to uniemozliwia narazajac mnie na dodatkowe koszty. Co mam z tym
    poczac, do kogo sie zwrocic?

    Bardzo prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    Slawek

  • 2. Data: 2007-11-17 00:02:14
    Temat: Re: Alimenty
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Proponuję wysłać 3 razy takie pismo do komornika listem poleconym w
    odstępach tygodniowych z ZPO. W przypadku gdy nie pomoże, 4 tygodnia
    przesłać skargę do prezesa sądu rejonowego przy którym działa komornik
    (z opisem sytuacji).
    Przy spłacie należność zalecam skorzystanie dobrodziejstw kpc i możesz
    żądać umorzenia egzekucji co do świadczeń wymagalnych w przyszłości,
    jeżeli uiścisz wszystkie świadczenia wymagalne i złożysz do depozytu
    sądowego sumę równającą się sumie świadczeń periodycznych za sześć
    miesięcy, z równoczesnym umocowaniem komornika do podejmowania tej
    sumy. Komornik skorzysta z tego umocowania, gdy stwierdzi, że popadłeś
    w zwłokę z uiszczeniem świadczeń wymagalnych; równocześnie wszczyna z
    urzędu egzekucję. Czyli 6x miesięczna rata i oszczędzasz ok 2 raty
    rocznie na kosztach komorniczych. Ponadto rozpocznie egzekucje na nowo
    po nowym roku to będziesz mniej płacił nowelizacja ustawy o
    komornikach przewiduje zmianę wysokości kosztów.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-11-17 06:31:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):
    > Witam
    >
    > Mam pewien chyba nietypowy problem. otóż chciałbym spłacić swoje

    Tak to jest z komornikami i alimentami. Do tego dochodzą odsetki,
    koszty komornika, a jak się spłaca częściami, to właściwie nie wiadomo,
    czy spłaca się należność główną, a jeśli tak, to za który miesiąc, czy
    może (tylko) odsetki, czy jeszcze coś innego.

    Napisz na grupie jak brzmiał wyrok, jakie wpłaty były już dokonane,
    oraz jakie pisma od komornika w związku z egzekucją otrzymałeś (i jakich
    kwot się komorni domaga), to może coś doradzimy z obliczeniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz