  • 1. Data: 2005-07-12 20:47:30
    Temat: Akt oskarzenia - chce zlozyc wniosek o...?!
    Od: "KrasiaK" <k...@k...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie!
    Jestem poszkodowanym w sprawie o oszustwo internetowe (kwota rzedu 350zl)
    Wlasnie dostalem Akt oskarzenia przeciwko oskarzonemu!

    Chcialbym zlozyc wniosek o to ze chcialbym domagac sie zadoscuczynienia w
    postaci zwrotu mi gotowki ktora stracilem!

    Jak sforumulowac taki wniosek, co w nim zawzec, jak uargumentowac!

    Z gory dzieki za rady!

  • 2. Data: 2005-07-12 22:15:22
    Temat: Re: Akt oskarzenia - chce zlozyc wniosek o...?!
    Od: "--<<red>>--" <...@...qq>

    Użytkownik "KrasiaK" <k...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:db1a90$6eq$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    >
    > Chcialbym zlozyc wniosek o to ze chcialbym domagac sie
    > zadoscuczynienia w postaci zwrotu mi gotowki ktora stracilem!

    witam, pisalem kiedys koledze pismo w podobnej sprawie:

    Pismo do sadu, który przyslal akt oskarzenia: miejscowosc, data, oznaczenie
    sądu, wydziału, sygnatura akt, imie i nazwisko oskarzonego, w lewym gornym
    rogu Twoje imie, nazwisko, adres.

    W odpowiedzi na zawiadomienie/pismo Sądu z dnia xxxxxxxxxxxr., na podstawie
    art. 54 § 1 kpk składam wniosek, że chcę działać w sprawie w charakterze
    oskarżyciela posiłkowego.
    Wnoszę także o uznanie oskarżonego xxxxxxxxxxxxx za winnego popełnienia
    zarzucanego mu czynu, którego dokonał na moją szkodę, orzeczenie w stosunku
    do niego stosownej kary oraz na podstawie art. 46 kk orzeczenie w stosunku
    do xxxxxxxxx obowiązku naprawienia wyrządzonej szkody (zapłatę xxx zł).
    Jednocześnie nie sprzeciwiam się temu, by oskarżony ewentualnie złożył
    wniosek o wydanie wyroku skazującego w trybie art. 387 kpk jeśli Sąd
    orzeknie obowiązek naprawienia wyrządzonej szkody.

    A jak daleko masz do sądu, to dodajesz:

    Ponadto jeśli Sąd podejmie decyzję o konieczności przesłuchania mnie w
    charakterze świadka, to uprzejmie wnoszę o przesłuchanie mnie w drodze
    pomocy prawej na zasadzie art. 585 pkt 2 kpk przed Sądem Rejonowym w
    xxxxxxxx, gdyż tu właśnie mieszkam..
    Wniosek swój motywuje tym, że odległość od mojego miejsca zamieszkania do
    Sądu Rejonowego w xxxxxx jest zbyt duża i dojazd byłby dla mnie zbyt
    uciążliwy. Studiuję, pracuję/mam dużo zajęć, a sam przejazd w jedną stronę
    zająłby mi od xx do xxx godzin (konieczność wyjazdu poprzedniego dnia,
    przesiadki w xxxxx, xxxxx i xxxxx), oraz związany byłby z dużymi kosztami
    (cena biletu, noclegu).

    podpisujesz sie i wysylasz poleconym albo zanosisz do biura podawczego sadu,
    ktory przyslal akt oskarzenia.

    red