  • 1. Data: 2005-07-12 20:49:13
    Temat: Kieszonkowe
    Od: "aro" <w...@i...pl>

    Ile złotych w/g prawa moge dostać od rodziców i w jakim czasie,
    tzw."kieszonkowego", bez żadnego potwierdzenia oraz bez "darowizny".
    Słyszałem że jest pewna kwota około 4500 zł chyba na 5 lat .... nie pamiętam
    dokładnie. Chcę wiedzieć to w kwestki rozmów z US.

    dziekuje

    ar

  • 2. Data: 2005-07-12 22:08:52
    Temat: Re: Kieszonkowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    aro wrote:
> [...]
    > Słyszałem że jest pewna kwota około 4500 zł chyba na 5 lat .... nie pamiętam
    > dokładnie. Chcę wiedzieć to w kwestki rozmów z US.

    dopóki jestes na utrzymaniu rodziców, czyli nie pracujesz, to jesteś we
    wspólnym gospodarstwie domowym i nie ma o czym mówić.
    W momencie kiedy zaczynasz samodzielną egzystencję na własny rachunek,
    to takie kieszonkowe jest normalną darowizną.
    Darowizny zwolniona od podatku od osób należących do I grupy podatkowej
    (czyli m.in. rodziców) to kwota 9637 zł, liczona jak suma wszystkich
    darowizn od danej osoby z ostatnich pięciu lat.
    Mama może dać ci 9637 zł, tata ma swoje oddzielne 9637 zł.
    Zakładając, że takie kieszonkowe będzie cały czas to wychodzi tak.
    5 lat to 60 miesiecy

    9637 zł / 60 = 160 zł miesiecznie, mnożąc x 2, bo dwóch rodziców
    wychodzi, że nieskończenie długo możesz od rodziców dostawać kwotę 320
    zł miesięcznie i nie podpaść pod konieczność płacenia podatku od darowizny.
    Z tym, ze wówczas jakakolwiek ekstra darowizna np w postaci 100 zł to
    już konieczność zapłacenia 3% podatku do tych 100 zł.

  • 3. Data: 2005-07-13 00:30:28
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 12.07.2005 witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał/a:
> [...]
    > Z tym, ze wówczas jakakolwiek ekstra darowizna np w postaci 100 zł to
    > już konieczność zapłacenia 3% podatku do tych 100 zł.

    A kto to sprawdzi? :>

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 4. Data: 2005-07-13 00:47:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:
    ł.

    > A kto to sprawdzi? :>

    Co? to 100 zł?
    Pewnie nikt, o ile rodzice nie przelewają tego przez bank.
    A jeśli tak to np US, gdy sobie kupi samochód i US zapyta się skąd miał
    na to pieniądze.

  • 5. Data: 2005-07-13 04:31:19
    Od: "aro" <w...@i...pl>

    dziękuje własnie o to mi chodzilo :)

    ar

  • 6. Data: 2005-07-13 08:27:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek napisał(a):
    > Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:
    > ł.

    > Co? to 100 zł?
    > Pewnie nikt, o ile rodzice nie przelewają tego przez bank.

    A bank to o wszystkich przelewach informuje US ;)

    > A jeśli tak to np US, gdy sobie kupi samochód i US zapyta się skąd miał
    > na to pieniądze.

    To juz szybciej - po prostu ryzyko jest takie, ze cos sobie kupic
    (samochod jak samochod, ale powiedzmy mieszkanie) i wtedy US go wezwie
    zeby udokumentowal skad to ma, wtedy moga sie zaczac schody, jesli sie
    nie ma odpowiednio licznej rodziny ktora moze go obdarowywac maksymalna
    kwota darowizny zwolniona z podatku.