  • 1. Data: 2005-07-12 20:32:15
    Temat: Klauzula wykonalności dla nakazu zapłaty - z urzędu
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam!

    Art. 782 par. 2 kpc:

    "Nakazowi zapłaty sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu
    niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się."

    Czy to oznacza, że wierzyciel zostanie obciążony opłatą za nadanie
    klazuli, bez względu na to, czy będzie chciał prowadzić egzekucję?

    L.

  • 2. Data: 2005-07-12 21:16:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Czy to oznacza, że wierzyciel zostanie obciążony opłatą za nadanie
    > klazuli, bez względu na to, czy będzie chciał prowadzić egzekucję?

    Mimo że sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu nie doręcza nakazu z
    klauzulą urzędu.
    Zostanie obciążony dopiero z chwilą wydawania tytułu wykonawczego na
    jego wniosek.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-12 21:27:06
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mimo że sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu nie doręcza nakazu
    > klauzulą urzędu.
    > Zostanie obciążony dopiero z chwilą wydawania tytułu wykonawczego na
    > jego wniosek.

    Jak rozumiem, nie trzeba już pisać wniosku o nadanie klauzuli
    wykonalności, tylko o jej umieszczenie na posiadanym odpisie nakazu?

    L.

  • 4. Data: 2005-07-15 20:18:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Jak rozumiem, nie trzeba już pisać wniosku o nadanie klauzuli
    > wykonalności, tylko o jej umieszczenie na posiadanym odpisie nakazu?

    Pisać można co się chce, ważne by sąd zrozumiał. Według mnie: "Proszę o
    wydanie tytułu wykonawczego".