  • 1. Data: 2005-07-12 19:29:57
    Temat: wymuszenie aukcji
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    witam
    mam takie niecodzienne pytanie
    jest sobie aukcja ,samochód
    jest licytacja i jest opcja "kup teraz" i co teraz następuje
    po rozmowie telefonicznej wychodzi na to że sprzedawca się rozmyślił i
    nie chce już tego auta sprzedać ale aukcja trwa........
    co będzie gdy mimo to zalicytuję "kup teraz" ?
    ja to auto chcę a facet sie rozmyślił.
    czy takie aukcje na allegro mają jakąś moc prawną
    czy to zabawa dla grzecznych dzieci?
    domyślam się że facet mi powie abym spadał na drzewo
    a co ja mu mogę wtedy powiedzieć?
    a nie ukrywam napaliłem się na jedno autko
    pozdr

    tak dodatkowo
    na ebay.de spotykam często klauzulę że gdy towar wylicytuję
    i nie odbiorę to będę musiał zapłacić np. 30% kwoty.
    jaką to ma moc prawną? jak to traktować?
    roześmiać się czy jednak to poważna sprawa?

  • 2. Data: 2005-07-12 19:36:31
    Temat: Re: wymuszenie aukcji
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    albert napisał(a):

    > a co ja mu mogę wtedy powiedzieć?

    Powiedziec mozesz wszystko. Zrobic nie mozesz praktycznie nic.

    > jaką to ma moc prawną? jak to traktować?
    > roześmiać się czy jednak to poważna sprawa?

    Ja bym sie rozesmial.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-07-12 20:12:30
    Od: "yawn" <y...@g...pl>

    Użytkownik "albert" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nie odbiorę to będę musiał zapłacić np. 30% kwoty.
    > jaką to ma moc prawną? jak to traktować?
    > roześmiać się czy jednak to poważna sprawa?

    Niestety, to czesty proceder na aukcjach internetowych. Wlasciwie nic nie
    mozesz zrobic, oprocz wystawienia mu negatywa.
    Yawn

  • 4. Data: 2005-07-13 06:34:23
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    albert napisał(a):

    jedyne co mozesz zrobic w takiej sytuacji to skierowanie sprawy do sadu,
    z tego co wiem w polskim prawie obowiazuje umowa ustna za jaka taka
    aukcja jest uwazana, wg prawa (chyba) odstapienie od takiej umowy to 10%
    jej wartosci, wiec logicznie sprzedac by ci go nie musial, jednak musial
    by zaplacic 10% zadeklarowanej przez ciebie kwoty

  • 5. Data: 2005-07-13 10:26:14
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jej wartosci, wiec logicznie sprzedac by ci go nie musial, jednak musial
    > by zaplacic 10% zadeklarowanej przez ciebie kwoty

    jesteś pewien tego co piszesz?
    bo jeśli tak to interesujące
    gdzie o tym można poczytac?

  • 6. Data: 2005-07-13 10:45:46
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    albert napisał(a):

    > jesteś pewien tego co piszesz?
    > bo jeśli tak to interesujące
    > gdzie o tym można poczytac?

    pewien to jestem tylko swojej smierci :)

    poszukaj w prawie, albo moze niech jacys prawnicy sie wypowiedza w
    sprawie obowiazywania umowy ustnej

    dodatkowo dochodzi do tego sprawa cywilna, co jak zapewne tlumaczyc nie
    musze, na dwoje babka wrozyla, zalezy od sedziego

    jednak moge powiedziec tylko tyle ze jak narazie jedna taka sprawa
    zostala wygrana, w zwiazku z licytacjami allegro dotyczacymi aukcji wosp
    podczas finalu, sad nakazal zaplacenie licytujacemu ktory wygral aukcje
    i nie zaplacil, pelnej kwoty+koszty sadowe