  • 1. Data: 2007-09-27 16:28:32
    Temat: Akt notarialny (um. sprzedazy) - to dokument urzedowy czy dokument prywatny?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    No wlasnie... pytanie jak w temacie: czy akt notarialny (powiedzmy umowa
    sprzedazy) to dokument urzedowy czy prywatny (oczywiscie na gruncie KPC)?
    Kodeksowej definicji dokumentu urzedowego raczej nie spelnia...

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-09-27 16:54:52
    Od: o...@w...pl

    On 27 Wrz, 18:28, kauzyperda <l...@n...pl> wrote:
> [...]
    > sprzedazy) to dokument urzedowy czy prywatny (oczywiscie na gruncie KPC)?
    > Kodeksowej definicji dokumentu urzedowego raczej nie spelnia...

    Zgodnie z art. 2 Paragraf 2 Ustawy z 14.02.1991 - Prawo o notariacie
    ( Dz. U. 22 , poz. 91 ze zmianami) , czynno ci notarilane dokonane
    przez notariusza zgodnie z prawem maj charakter dokumentu
    urz dowego . Podobnie w : P. Kuli ski : Akt notrailany - szczególna
    posta dokuemntu urz dowego - jako dowód w post powaniu cywilnym . Rej
    1996, nr 11 , s. 59 i nast.
    Pozdrawiam .

  • 3. Data: 2007-09-28 07:25:21
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    o...@w...pl pisze:

> [...]
    > urz dowego . Podobnie w : P. Kuli ski : Akt notrailany - szczególna
    > posta dokuemntu urz dowego - jako dowód w post powaniu cywilnym . Rej

    Hehe, ciemna masa ze mnie - DZIEKI! ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2007-09-28 07:29:32
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    o...@w...pl pisze:

> [...]
    > urz dowego . Podobnie w : P. Kuli ski : Akt notrailany - szczególna
    > posta dokuemntu urz dowego - jako dowód w post powaniu cywilnym . Rej

    To jeszcze dorzuce orzeczenie (bo najbardziej mnie interesowala relacja
    do definicji dok. urzedowego w KPC)

    2000.06.28 postanow. SN IV CKN 1083/00 LEX nr 52529
    Akty i inne dokumenty notarialne są dokumentami urzędowymi w rozumieniu
    przepisów kpc o dokumentach urzędowych.

    pozdr
    luck